ניסיון פיגוע בחטיבת אפרים: מחבל ניסה לדקור חיילים ונהרג מירי צה"ל

המחבל בן ה-30 הגיע ברכב פלסטיני שנעצר סמוך לעמדה צבאית בצומת גיתי אבישר, ירד ממנו כשבידו סכין ורץ לכיוון תחנת אוטובוס שבה היו אזרחים ולוחמים. כוח צה"ל שהיה בזירה ירה לעבר המחבל והרג אותו

זמן צפייה: 00:58

לוחמי צה"ל נטרלו היום (שישי) מחבל בן 30 באמצעות ירי, לאחר שזה ניסה לדקור ישראלי בצומת גיתי אבישר הסמוכה לאריאל. לא נרשמו נפגעים בקרב כוחותינו, והמחבל פונה לבית חולים בלינסון שבפתח תקווה במצב אנוש עם פגיעת ירי בבטן, כשהוא מחוסר הכרה. לבסוף נקבע מותו.

על פי החשד, המחבל הגיע בתוך רכב פלסטיני בצבע לבן, שנסע מהמקום לכיוון מערב. הרכב נעצר סמוך לעמדה צבאית במקום, המחבל ירד מהרכב כשבידו סכין, ורץ לכיוון תחנת האוטובוס שבה היו אזרחים ולוחמים. לוחמי צה"ל שהיו בזירה ירו לעבר המחבל והרגו אותו.

לאחר מרדף מרדף למציאת החשודים בניסיון הפיגוע, לוחמי צה"ל עצרו פלסטיני שחשוד שהיה ברכב ממנו יצא המחבל. לא נמצא נשק על החשוד והוא הועבר לחקירת כוחות הביטחון.

הסכין מניסיון הפיגוע

ברכב שנמלט נמצאים שני חשודים נוספים. צה"ל חסם צירים במרחב, והכוחות במרדף אחר הרכב והחשודים. מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר התקבל דיווח על ניסיון פיגוע דקירה סמוך לצומת גיתי אבישר שבמרחב החטיבה המרחבית אפרים. המחבל נוטרל, הפרטים בבדיקה".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר בתגובה לניסיון הפיגוע: "ממשלת ישראל מאבדת את ההרתעה. שוחחתי עם מח"ט אפרים אל"מ מורדי וייס. הודיתי לו ולכל חיילי חטיבת אפרים היקרים, שפעלו כפי שמצופה מהם: חתרו למגע ומנעו אירוע רב נפגעים".

בהמשך לכך, התייחס דגן להתנהלות ממשלת ישראל, ואמר: "הממשלה למרבה הצער מאבדת את ההרתעה פעם אחר פעם. אני קורא לה להתעשת, וללמוד מחיילי צה"ל איך נלחמים בטרור. עם הטרור לא עושים משא ומתן, את הטרור לא מחבקים. את הטרור מנצחים, ובטרור נלחמים. אנחנו נהיה חזקים, ההתיישבות בשומרון יחד עם צה"ל, יחד עם כל עם ישראל - נתגבר על הטרור ונבנה את הארץ".