יהונתן דויטש, בן 23 מבית שאן, נרצח בפיגוע בבקעת הירדן

יהונתן דויטש הוא הצעיר שנרצח היום ביריות ליד צומת מחולה בכביש 90, זמן קצר לאחר שהשתחרר משירות ביחידת מגלן. גבר נוסף נפצע בפיגוע באורח בינוני, והמרדף אחר המחבלים נמשך. הרמטכ"ל: "השעון שסופר לתפוס את החולייה שביצעה את הפיגוע הזה סופר אחורה, נגיע אליהם"

זמן צפייה: 02:52

יהונתן דויטש, בן 23 מבית שאן, הוא הצעיר שנרצח היום (ראשון) בפיגוע הירי בצומת מחולה שבבקעת הירדן. דויטש השתחרר רק לאחרונה משירות ביחידת מגלן. הוא הותיר אחריו זוג הורים, ארבעה אחים ואחות. בזמן שעשה את דרכו בכביש 90 מבית שאן לאחד מיישובי הבקעה, הוא נורה מרכב חולף בידי מחבלים - שהמרדף אחריהם נמשך עד עתה.

מעיריית בית שאן נמסר: "בית שאן מרכינה ראש בכאב גדול עם קבלת הבשורה על הירצחו של בן העיר יהונתן דויטש הי"ד בפיגוע הירי היום בסמוך לצומת מחולה בבקעה. יהונתן למד בישיבה התיכונית אורט אביתר בבית שאן, היה מדריך בבני עקיבא, התנדב רבות בקהילה ושירת ביחידה מובחרת. תנחומים מעומק ליבנו להורים אורי ותחיה ולכל משפחת דויטש".

ראש עיריית בית שאן, נועם ג'ומעה, ספד: "יהונתן דויטש הי"ד הוא אדם גדול שנרצח והלך מאיתנו בטרם עת. לפני 6 שנים הוא פנה אליי בהודעת ווטסאפ: 'אהלן זה יהונתן דויטש מבני עקיבא ואני מחפש להתנדב בעיר'. הוא היה מתנדב סדרתי - בבני עקיבא, במטה המתנדבים בקורונה ובפרויקטים קהילתיים רבים. למרות הפרשי הגיל ראיתי בו חבר, גיבור, משוחרר טרי מיחידה מובחרת, לב ענק שהטביע חותם לא קטן בעיר בית שאן ובכלל. השם יקום דמו".

כוחות הביטחון במצוד אחר המחבלים
כוחות הביטחון במצוד אחר המחבלים | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, הגיע הערב לזירת הפיגוע, וקיים הערכת מצב ותחקיר ראשוני בנקודה עם רמ"ט פיקוד המרכז, מח"ט הבקעה והעמקים, נציגי המועצה המקומית, שב"כ ומשטרה ומפקדים נוספים. הרמטכ"ל אמר בזירה: "המשימה שלנו זה לתפוס את המחבלים האלה ולהגיע אליהם לפני הפיגועים, לא הצלחנו כאן. השעון שסופר לתפוס את החולייה שביצעה את הפיגוע הזה סופר אחורה. אנחנו נגיע אליהם, נמשיך להילחם בטרור, עם הצער הגדול על כל קורבן מהטרור הזה, רק נתחזק בלחימה בטרור".

הרמטכ"ל בזירת הפיגוע בבקעת הירדן
הרמטכ"ל בזירת הפיגוע בבקעת הירדן | צילום: דובר צה"ל

יו"ר הימין הממלכתי, ח"כ גדעון סער, ספד לדויטש: "הלב דואב על הרצחו של יהונתן דויטש בפיגוע טרור היום בבקעת הירדן. משתתף בצערה ובאבלה הכבד של משפחתו. ‏יהי זכרו ברוך. ‏מאחל רפואה שלמה לפצוע באירוע. איראן ממשיכה להזרים כסף, נשק ואמצעי לחימה בכמויות גדולות לשטחי יהודה ושומרון כדי להציתם. ‏הגיעה העת לטפל בראש התמנון".

זירת פיגוע הירי בצומת מחולה
זירת פיגוע הירי בצומת מחולה
זירת הפיגוע בצומת מחולה
זירת הפיגוע בצומת מחולה | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90
זירת הפיגוע בצומת מחולה
זירת הפיגוע בצומת מחולה | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90
זירת הפיגוע בצומת מחולה
זירת הפיגוע בצומת מחולה | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

בפיגוע הירי לעבר שני כלי רכב בכביש 90 נפצע גם גבר בן 33 נפצע באורח קל-בינוני. צוותי רפואה שהוזעקו לזירה קבעו את מותו של דויטש במקום, ופינו במסוק מד"א את הפצוע לבית החולים, כאשר הוא סובל מפציעות ירי בפלג גופו התחתון. כוחות רבים קפצו לאזור ומנהלים מרדף אחר המחבלים. לפי הודעת צה"ל, הירי בוצע מרכב חולף. בעקבות הפיגוע, כביש 90 נסגר לתנועה מצומת מחולה לצומת אדם, ובנוסף נסגר כביש 578 מצומת מחולה עד צומת בקעות. הציבור מתבקש להימנע מלהגיע לאזור.

מדובר צה"ל נמסר: "מחבלים ביצעו ירי מרכב חולף לעבר מספר רכבים בצומת מחולה שבכביש 90 במרחב חטיבת הבקעה והעמקים. כתוצאה מפיגוע הירי, נרצח אזרח ישראלי ונפצע אזרח נוסף אשר מטופל כעת על ידי צוותים רפואיים. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר המחבלים, חוסמים צירים ומבצעים סריקות נרחבות במרחב".

זירת פיגוע הירי בצומת מחולה
זירת פיגוע הירי בצומת מחולה | צילום: הצלה ללא גבולות

פראמדיק מד"א דניס פולקוב סיפר על הטיפול בצעיר שנרצח: "הגענו לזירת הפיגוע וראינו בשולי הכביש רכב שבתוכו הנהג, צעיר בשנות ה-20 לחייו כשהוא מחוסר הכרה עם פצעי ירי בגופו. יחד עם כוח רפואה של צה"ל שהגיע למקום, ביצענו בדיקות רפואיות - אבל הפציעה שלו הייתה אנושה ולאחר ניסיונות החייאה לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

חובש בכיר במד"א, מתי כרמי, סיפר על הטיפול בפצוע בן ה-30: "דווח לנו ממוקד מד"א על פיגוע ירי סמוך לצומת מחולה. כשהגענו למקום חברנו לפצוע בן 33 שהיה בהכרה עם פציעות ירי בפלג גופו התחתון, תוך הטיפול הרפואי שכלל עצירת דימומים והחבירה למסוק מד"א שנחת בשטח קיבלנו דיווח על נפגע מחוסר הכרה עם פצעי ירי ברכב נוסף".