פיגוע הדריסה בשומרון: לחץ על הפלסטינים להסגיר את המחבל

בישראל מפעילים לחץ כבד על הרשות הפלסטינית במטרה שתסגיר לשב"כ את המחבל שביצע את הפיגוע הקטלני בסמוך להתנחלות איתמר ודרס למוות שני לוחמי צה"ל, לאחר שהסגיר עצמו לידי המשטרה הפלסטינית בשכם. ברשות חוששים להצטייר כמי שמשתפים פעולה עם ישראל בעת הזו, ועד כה טרם קיבלו החלטה בעניין. למרות הקשיים, גורמים פלסטינים מעריכים כי המחבל יוסגר

זמן צפייה: 04:40

כיממה לאחר שלוחמי חטיבת כפיר סמ"ר אליה הלל וסמ"ר דייגו שוישה הרסאג' נדרסו למוות בפיגוע סמוך לאיתמר שבשומרון, בישראל מפעילים הערב (חמישי) לחץ על הרשות הפלסטינית במטרה שתסגיר לידיה את המחבל - שברח אתמול לשכם והסגיר את עצמו למשטרה הפלסטינית בעיר.

זהותו של המחבל ידועה לכוחות הביטחון הישראלים, ופניו ניתנים לזיהוי בתצלומים מזירת הפיגוע. על אף הלחץ הישראלי, הרשות הפלסטינית חוששת להצטייר כמי שמשתפת פעולה עם ישראל אל מול הציבור הפלסטיני בעת הזאת. בישראל מודעים לכך, ובימים הקרובים הלחץ שמופעל בעניין ייגבר. ברשות פועלים כדי למנוע כל פרסום על שיתופי פעולה עם ישראל, על אף שאלו מבוצעים מדי יום. על אף זאת, למרות הקשיים, גורמים פלסטינים מעריכים כי ההסגרה תצא לפועל בסופו של דבר.

חיילים מאבטחים הפגנת מחבלים בשטחים, לאחר פיגוע הדריסה ליד איתמר
חיילים מאבטחים הפגנת מחבלים בשטחים, לאחר פיגוע הדריסה ליד איתמר | צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90

על-פי התחקיר הראשוני של צה"ל, הלוחמים שנרצחו יצאו מהעמדה המוגנת בה שהו טרם התרחש הפיגוע, מסיבה שטרם התבהרה. שאלה נוספת שעולה בתחקיר היא מדוע לא בוצע ירי בזירה. אחד החיילים שנכח במקום במהלך הפיגוע סיפר לחדשות 13 כי הדבר נבע מכך שאין זווית ראייה באזור העמדה המוגנת. בנוסף סיפר שהכוחות חשבו תחילה כי מדובר בתאונת דרכים.

לפי גורמי ביטחון פלסטינים, המחבל משוייך לארגון הטרור "גוב האריות", המזוהה עם תנועת הפת"ח ופועל בעיקר באזור שכם. עוד על-פי הגורמים, המחבל הושפע מהסתה ברשתות החברתיות על רקע המשך המלחמה ברצועת עזה.

מימין: סמ"ר דייגו שוישה הרסאג' וסמ"ר אליה הלל
מימין: סמ"ר דייגו שוישה הרסאג' וסמ"ר אליה הלל

ראש המועצה האזורית בנימין ויו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ ספד היום לסמ"ר אליה הלל: "כמה אימא חנה היתה שמחה באליה שלה וסיפרה לנו עליו בגאווה. חנה, עובדת מועצה מסורה, שמענו ממנה לאחרונה על הבן היקר שנפצע בעזה, החלים וחזר להיות מפקד בגדוד נחשון. בלילה קיבלנו את הבשורה הקשה על נפילתו בידי מחבל ארור בשומרון. אליה ממיטב הנוער שלנו בבנימין. בזכותו ובזכות חבריו עם ישראל חי ובע"ה ינצח. אני מוסר חיבוק גדול להורים דרור וחנה ולאחים היקרים".

הרמטכ"ל קיים תחקיר ראשוני והערכת מצב בזירת פיגוע הדריסה בשומרון עם מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף יקי דולף, מפקד חטיבת שומרון, אלוף-משנה שמעון סיסו, נציגי שב"כ ומשטרה ומפקדים נוספים. מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, הגיע לזירת הפיגוע וקיים הערכת מצב עם המפקדים והלוחמים הפועלים במרחב.