פיגוע בשומרון: נקבע מותו של ישראלי שהתהפך עם רכבו לאחר ירי

אלחנן קליין, בן 29, התהפך עם רכבו לאחר שמחבלים פתחו לעברו באש סמוך לבית ליד. מותו נקבע במקום. צה"ל פתח במצוד אחר המחבלים וצירים באזור נחסמו. ראש מועצת שומרון: "חייבים להחליף דיסקט, כמו שהחליפו בעזה"

אלחנן קליין, נרצח בפיגוע בשומרון
אלחנן קליין, נרצח בפיגוע בשומרון | צילום: באדיבות המשפחה

אלחנן קליין, בן 29 ואב לשלושה מהיישוב עינב שבשומרון, נרצח היום (חמישי) בפיגוע בצומת בית ליד שבצפון השומרון, לאחר שרכבו התהפך בעקבות ירי שכיוונו לעברו מחבלים. קליין היה בדרכו בחזרה לביתו משירות מילואים. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים בני שנה עד 5. לפני שנה זכה בתעודת הצטיינות ממפקד אוגדת יהודה ושומרון על חיסול מחבל.

מהישוב עינב נמסר: "בצער רב ובלב דואב התבשרנו הבוקר על הרצחו של חברינו היקר והאהוב אלחנן קליין הי"ד. במלחמה הקשה שעם ישראל מתמודד איתה, ענב איבדה אדם ענו, מאיר פנים, שמח, גיבור ומלא בנתינה שהשפיע בענב רבות על כל מי שהיה סביבו. הישוב ענב כולו אבל עם המשפחה על האובדן הנורא".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר: "אלחנן היה גיבור אמיתי, אב לשלושה ילדים קטנים ועוד תינוק שבדרך שלא יזכו יותר לחבק את אביהם. הלב נשבר. ההתיישבות בשומרון כולה מחבקת את חיילי צה"ל ומערכת הבטחון יחד עם כל עם ישראל. צה"ל וההתיישבות בשומרון הם חגורת המגן של מדינת ישראל, אנחנו כואבים, אנחנו בוכים, ואנחנו נרים את הראש עם כל עם ישראל וניתן מכה אחת אפיים לאויבינו הרצחניים הברברים. כולנו עם אחד ויחד ננצח".

חובש בכיר במד"א בנצי לנדסברג סיפר: "כשהגענו למקום ראינו בשיחים, בצד הכביש רכב הפוך על הגג. נהג הרכב, גבר בשנות ה-30 היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה ועם פציעות חודרות. ביצענו בדיקות רפואיות ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו".

זירת הפיגוע סמוך לשבי שומרון, בו נהרג סמ"ר עידו ברוך
חיילם בסמוך לשבי שומרון | צילום: דובר צה"ל

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הגיב מוקדם יותר לפיגוע: "רק שלשום ביקשנו לסגור את הכביש משכם ובשם ההכלה לא נעננו. חייבים להחליף דיסקט ביו"ש כמו בעזה. כולנו מבינים מהיום משפחתו של הרוצח תתחיל לקבל שכר מ'הרשות הפלסטינית' הטרוריסטית. פרס על רצח יהודים".

עוד אמר דגן: "אני אומר בצורה ברורה, אני ותושבי השומרון עומדים מאחורי צה"ל והממשלה ואנחנו חלק מהמלחמה הזו. אני דורש מהממשלה להפוך את הדיסקט בצורה מלאה ביהודה ושומרון, המחבלים ביו"ש צריכים לקבל את אותו הטיפול שמקבלים החברים הנאצים שלהם בעזה. אנחנו לא מוכנים לשלם בדם, לא בעוטף עזה ולא ביהודה ושומרון. תהיו חזקים, תנו להם מכה ניצחת ואנחנו ננצח".