עדת ראייה בפיגוע: "המחבל כיוון עליי את האקדח - ולא ירה"

בזמן שהפצועים נמצאים בטיפול בבתי חולים ברמות פציעה שונות, עדויות של אזרחים שנכחו בזירת הפיגוע במעלה אדומים חושפות עוד זוויות לאירוע. איתי תורג'מן, שנפצע בפיגוע ולקח חלק בניטרול המחבל, סיפר: "שמענו ירי ורצנו בטירוף. המחבל ירה בי והקצין מג"ב הגיבור פשוט חיסל אותו". בעל המסעדה שבה התרחש הפיגוע הוסיף: "הכדורים עברו לעובדים שלי מול העיניים"

זמן צפייה: 01:29

לאחר הפיגוע הקשה היום (שלישי) במעלה אדומים, סיפרו עדי ראייה לחדשות 13 על מה שהתרחש. עדת ראייה שהייתה בזירה סיפרה: "בהתחלה זה נשמע כמו קפצונים אז לא התייחסתי. אחר כך אנשים התחילו לרוץ וראו מישהו פצוע והמחבל צועק שהוא מתכוון לרצוח. אחרי זה המחבל עמד מולי, כיוון עלי את האקד והסתכל עלי. אחר כך הוא המשיך לרוץ. לפני זה הכנסתי שתי ילדות פה לאוטו כדי שלא יפגע בהן. המחבל עמד מאוד קרוב אלי והוא החזיק אקדח. בזמן אמת לא ממש עובר משהו בראש, רק אחרי שראיתי את האקדח ושמעתי את הצרחות פתאום נכנסתי לפאניקה".

איתי תורג'מן, אחד מהפצועים בפיגוע, סיפר ממיטתו בבית החולים: "אני ספר במעלה אדומים. בשעה שלוש וחצי סיפרתי בחור. אחר כך הגיע לקוח שלי, קצין מג"ב. שמענו ירי ורצנו בטירוף לכיוון שאליו אנשים כיוונו אותנו. בשלב מסוים ראינו את המחבל והוא לבש וסט זוהר אז לא יכסנו לזה חשיבות. אנשים מהחלונות צעקו לנו שזה הוא ואז חזרנו אחורה. המחבל ירה בי ופגע לי ביד ולעוד בחור שהיה לידי ברגל. הקצין מג"ב הגיבור פשוט חיסל אותו אחרי זה בכמה שניות. יצאנו בנס".

Whatsapp Image 2023 08 01 At 1
זירת הפיגוע במעלה אדומים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בעל המסעדה שבה התרחש הפיגוע שיתף: "בזמן הפיגוע ישבה במסעדה שלי משפחה. כשאב המשפחה קם לקחת את האוכל הגיע לאיזור הכניסה של החנות אותו בן בליעל וירה בלקוח, פצע אותו וירה גם על שני עובדים שטוענים שהכדור עבר להם מול העיניים. שמענו את היריות, רצתי וראיתי את אותו מחבל. חשבתי שהוא איש ביטחון כי הוא לבש וסט צהוב. בחור דתי רדף אחריו עם כיסא אבל אחרי זה שמענו כמה יריות יותר רחוקות".

הוא הוסיף: "לאחר שצוות המסעדה קרא 'ההזמנה מוכנה' האבא קם להביא את המזון ואז נורתה היריה הראשונה והשניה שפספסה את העובדים. האוכל של המשפחה נשאר על השולחן כמו שהוא. כשהגעתי ראיתי את הפצוע, ליבי עליו".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-6-amnon-levi-clips-part-0108231742' autoplay='0' credit='' desc='עדות בעל המסעדה שבה התרחש הפיגוע' poster='' kid='1_wdw88f1z' duration='184']

Whatsapp Image 2023 08 01 At 1
ארוחת המשפחה שנותרה על השולחן לאחר הפיגוע

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-6-amnon-levi-clips-part-0108231744' autoplay='0' credit='' desc='עדותו של ברוך דוד, תושב העיר' poster='' kid='1_9uiqwlko' duration='199']

ברוך דוד, תושב העיר שמתגורר בדירה הסמוכה לזירת הפיגוע, סיפר: "אני גר פה למעלה. אשתי בהתחלה ראתה את המחבל מסתובב בלי כלום, נראה כמו מי שמאבטח את השטח. פתאום שמענו יריות, פתחתי את החלון וצעקתי "מחבל" והוא ירה על שלוש בחורות - צעקתי לבחורה שברחה לכיוון שלי 'תרוצי בזיגזג ואני אירה בו', כשהמחבל שמע את זה הוא ברח לכיוון השני".

דוד סיפר כי הוא זה שכיוון את לוחם המג"ב, שניטרל את המחבל ומנע פיגוע חמור יותר: "כשבא הבחור ממשמר הגבול אמרתי לו לרוץ למטה כי המחבל שם". לסיום, אמר כי במהלך הפיגוע המחבל "ירה לכל עבר".

Whatsapp Image 2023 08 01 At 1
זירת הפיגוע במעלה אדומים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
זירת הפיגוע במעלה אדומים
זירת הפיגוע במעלה אדומים | צילום: דוברות המשטרה

סביב השעה שלוש פתח המחבל, מהנד מזארעה מהכפר עיזריה, באש אל עבר בני אדם מחוץ לקניון מעלה אדומים. שישה בני אדם נפגעו - שניים נפצעו באורח קשה ופונו לבית החולים שערי צדק, בהם גבר כבן 40. שלושה נוספים. נער בן 14, צעיר כבן 25 וגבר בנשות ה-30 לחייו, פונו במצב קל עד בינוני לבית החולים הדסה הר הצופים. המחבל עבד במתנ"ס העירוני כעובד ניקיון והיה לבוש בווסט צהוב כאשר ירה באקדח ופגע בעוברי אורח. לאחר זמן קצר הוא נורה למוות על ידי קצין מג"ב שהיה בחופשה.

לאחר הירי המחבל רץ לעבר השיחים, שם החביא את התיק עם המחסניות הנוספות - ונוטרל לפני שהספיק לטעון את נשקו. באזור זירת הפיגוע נמצא התיק של המחבל ובו כדורים שנדמים כמיועדים לנשק M-16.

בהצהרה לתקשורת בזירת הפיגוע, אמר מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי: "הגיע מחבל בן עשרים לאיזור הקניון עם רובה וסכין. קצין מגב שסיים את המשמרת היה המקום, סרק את האיזור ויצר קשר עם המחבל - שפתח באש לעברו. הקצין השיב בירי וחיסל את המחבל, בכך הציל אנשים רבים באיזור ופעל במקצועיות ובנחישות, עם חתירה למגע - בדיוק על הערכים שאנחנו מחנכים את משטרת ישראל. נמנע כאן פיגוע יותר רחב. לגבי המחבל עוד אין לנו פרטים נוספים. אנחנו בחקירה ראשונית".

מפכ''ל המשטרה, יעקב שבתאי בזירת הפיגוע
מפכ''ל המשטרה, קובי שבתאי בזירת הפיגוע | צילום: משטרת ישראל

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע גם הוא לזירה ומסר: "הנה אנחנו מקבלים את המג"בניקים הגיבורים שלנו. שמעתי את הקצין והתרשמתי מאוד - זה בדיוק מה שאנוחנו רוצים, חתירה למגע, נחישות ונטרול. פעילות מאוד מאוד מהירה. מכאן אני שולח איחולי החלמה לפצועים, אנו מתפללים עבורם".

חובש רפואת חירום במד"א דוד תורג'מן סיפר: "כשהגענו למקום ראינו שני גברים בני 29 ו-27 בהכרה מלאה ועם פצעי ירי בגפיים כשהם בסמוך לקניון. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים וחבישות והם פונו במצב בינוני ויציב לבית החולים. במקביל קיבלנו דיווחים נוספים על עוד שני פצועים שנמצאים בזירה סמוכה. כוחות נוספים של מד"א שהגיעו גם כן למקום העניקו להם טיפול רפואי ופינו לבית החולים גבר כבן 40 במצב קשה וגבר בן 28 במצב בינוני".