פיגוע הדריסה בשומרון: לא נשקפת סכנה לחייו של המאבטח, המחבל חוסל

בן 15 משכם התנגש במהירות של 100 קמ"ש עם רכבו בעמדת הבידוק ופצע בינוני מאבטח במעבר תאנים הסמוך לטול כרם. המאבטח, בן 34, פונה לבית החולים שיבא ולא נשקפת סכנה לחייו

זמן צפייה: 02:33

מאבטח בן 34 נפצע הלילה (שני) באורח בינוני בפיגוע דריסה, כאשר מוחמד יונס מוסא, מחבל בן 15 משכם, התנגש עם רכבו בעמדת בידוק ביטחוני במעבר תאנים הסמוך לטול כרם שבשומרון. המחבל נורה למוות והמאבטח פונה לבית החולים שיבא במצב בינוני אך יציב ובהכרה - לא נשקפת סכנה לחייו.

על פי תחקיר משרד הביטחון, המחבל נסע במהירות של כ-100 קמ"ש, הסיט את רכבו לעבר עמדת הבידוק, פגע במאבטח - והתנגש בעמדה. המאבטח עמד בחוץ בעת שבדק רכבים בכניסה לישראל. הרכב גנוב, ייתכן והוא של אביו של המחבל.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2112060842' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד לאחר הפיגוע' poster='' kid='1_ief5wptk' duration='69']

מאבטחים של רשות המעברים שהיו במקום הגיבו במהירות, ירו במחבל וחיסלו אותו. מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל ביקר הלילה במעבר וקיים תחקיר ראשוני של הפיגוע. אשל אמר כי "זה פיגוע קשה וכולנו מאחלים החלמה מהירה למאבטח הפצוע. מאבטחי המעבר פעלו במהירות, בדיוק כפי שאנחנו מתרגלים אותם - חתרו למגע, פגעו במחבל וסיימו את האירוע בתוך שניות. אנחנו מתחקרים את נסיבות האירוע ונבחן צעדים נוספים לשיפור המיגון למאבטחים".

Whatsapp Image 2021 12 06 At 0
זירת הפיגוע בשומרון | צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון

כזכור, בשבת אירע פיגוע נוסף בשער שכם בירושלים כאשר מחבל דקר צעיר חרדי שעבר במקום, ניסה להתנפל על לוחמי מג"ב ונורה למוות. במזרח ירושלים צעירים רבים מתקוממים על האירוע וקוראים להסלמה.

אמש פורסם בחדשות 13 כי המפכ"ל קובי שבתאי ומפקד מג"ב אמיר כהן מתכוונים להעניק תעודת הערכה לשני הלוחמים שניטרלו את המחבל בפיגוע בשער שכם בשבת. החקירה שנפתחה בעניינם של השניים ככל הנראה תיסגר בהמשך השבוע.