פיגוע דריסה סמוך לשכם: שני צעירים נפצעו אנושות, המחבל נמלט

שני צעירים נפצעו באורח אנוש מדריסה בצומת המזרחים על כביש 5077, ליד ההתנחלות איתמר. כוחות צה"ל גדולים הוקפצו לזירה ומנהלים מצוד אחר המחבל שנמלט מהמקום. לפי דיווחים פלסטיניים, המחבל הסגיר את עצמו למנגנוני הביטחון של הרשות

זמן צפייה: 03:31

חשד לפיגוע: שני ישראלים נפצעו באורח אנוש הערב (רביעי) מדריסה בצומת המזרחים על כביש 5077, סמוך לשכם ולהתנחלות איתמר. כוחות גדולים של צה"ל הוקפצו לזירה, ופתחו במצוד אחר המחבל שנמלט מהמקום לתוך העיר שכם. לפי דיווחים פלסטיניים, המחבל הסגיר את עצמו למנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית.

איתיאל ואיילה לוי, חובשי איחוד הצלה, סיפרו: "נמסר לנו בזירה כי מדובר בשני הולכי רגל שנדרסו ובעקבות כך הם נפצעו אנוש וקשה. הענקנו סיוע בזירה לאחד הפצועים שמצבו בשלב זה מוגדר אנוש. פצוע נוסף פונה מהמקום ונמסר לנו כי הוא פונה במצב קשה".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מסר: "אני מחזק בשם ההתיישבות בשומרון וכל עם ישראל את ידי צה"ל ואת ידי החיילים הגיבורים. אני קורא ודורש שוב לסגור את המחסומים הביטחוניים כגון מחסום המעבר הביטחוני שלידו התרחש הפיגוע הקשה הזה. לא ייתכן שייצא מפגע ויוכל לחזור באין מפריע לתוך 'הרשות הפלסטינית'. אני שב וקורא לממשלה להמשיך במלוא הכח, לבצע פעולות התקפיות בתוך הכפרים לאיתור המחבלים ולאיסוף הנשק. לא יכול להיות ששגרת החיים של האויב תבוא על חשבון חיי או בריאות חיילינו. אני מאחל בריאות מלאה ומהירה לפצועים וקורא לסגור עכשיו את כל המחסומים הביטחוניים כתגובה לפיגוע הקשה הזה".

זירת הפיגוע סמוך לשכם
צילום: הצלה ללא גבולות

מוקדם יותר היום בוצע מצפון השומרון ירי לעבר היישוב גן-נר שבגלבוע, בפעם הרביעית בשבוע האחרון, ושעות לאחר שמחבלי חמאס פרסמו תיעוד שבו נראה ירי מאזור טולכרם לעבר היישוב בת חפר שבשרון. כוחות צה"ל ביצעו סריקות אחר חשודים בירי, לא היו נפגעים.

מימין: סמ"ר אמיר גלילוב, סמ"ר עידו אפל, סמ"ר אורי בר אור
סמ"ר אמיר גלילוב, סמ"ר עידו אפל, סמ"ר אורי בר אור | צילום: דובר צה"ל

הבוקר התיר דובר צה"ל לפרסום את שמותיהם של שלושה חללי צה"ל שנפלו בדרום רצועת עזה: סמל-ראשון אמיר גלילוב, בן 20 משמשית, סמל-ראשון אורי בר אור, בן 21 ממדרשת בן גוריון וסמל-ראשון עידו אפל, בן 21 מצופר - שלושתם לוחמים מגדוד 50 של חטיבת הנח"ל, אשר נהרגו אתמול מפיצוץ מטען במבנה ממולכד במזרח רפיח. קצין ושני לוחמים נוספים מאותו הגדוד נפצעו באורח קשה.