לאחר הפיגוע בת"א: צה"ל מיפה את בית המחבל לקראת הריסה

כוחות צה"ל פעלו בכפר רומנה באזור ג'נין למפוי בית המחבל כמאל אבו בכר, שרצח את חן אמיר בפיגוע אמש. מטען הושלך על כוחות הביטחון במהלך הפעילות - אין נפגעים. אמיר הותיר אחריו אלמנה ושלוש בנות, הוא יובא למנוחות בהמשך היום

זמן צפייה: 03:31

לוחמי צה"ל מיפו הלילה (ראשון) את ביתו של המחבל כאמל אבו בכר, שרצח את סייר הביטחון חן אמיר בפיגוע הירי בתל אביב אמש. אבו בכר הוא תושב הכפר רומנה בנפת ג'נין. במהלך הפעילות הושלך מטען לעבר הלוחמים, שהגיבו בירי. אין נפגעים בקרב הכוחות. במקביל, נעצרו במהלך הלילה ארבעה מבוקשים ביהודה ושומרון.

אבו בכר בן ה-22 מזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי. המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי, שהגיע לזירת הפיגוע, אמר כי הוא הותיר אחריו מכתב שבו הביע את רצונו "להקריב את עצמו ולהפוך לשאהיד". הוא היה מבוקש על-ידי כוחות הביטחון לאחר שבעבר היה מעורב בפיגועים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308060854' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='מיפוי בית המחבל' poster='' kid='1_ki3jwmwg' duration='21']

Whatsapp Image 2023 08 06 At 0
כוחות צה''ל במיפוי בית המחבל | צילום: דובר צה''ל
Whatsapp Image 2023 08 06 At 0
כוחות צה''ל במיפוי בית המחבל | צילום: דובר צה''ל

הפיגוע התרחש מעט אחרי 19:00 בצומת הרחובות מונטיפיורי ואלנבי שבעיר. המחבל עורר את חשדם של שני סיירי ביטחון עירוניים, שהורו לו לעצור. בתגובה, הוא פתח לעברם באש ופצע את חן אמיר באורח אנוש. הסייר השני ירה לעבר המחבל ונטרל אותו. זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו של אמיר בבית החולים איכילוב.

עד ראייה לפיגוע סיפר: "שמעתי בערך 10-15 יריות בטווח של 20 שניות. יש כאן מלון קטן, אז קראתי לכולם כי הבנתי שיש פיגוע ירי. היו אנשים שבאו אלינו מהרחוב, חיפשו מקום בטוח. הכנסתי אותם". עד אחר אמר: "הייתי במעבר חצייה כשנשמעו יריות. ראיתי את הסיירים מגיעים. חשבתי בהתחלה שזו התנקשות בין שני גורמים בעולם התחתון. מיד יצאתי וברחתי".

כאמל אבו בכר, המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב הערב
כאמל אבו בכר, המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על הפיגוע: "משבח את אנשי הסיירת לביטחון עירוני של עיריית תל אביב על ערנותם וחתירתם למגע, שבכך סיכלו פיגוע חמור בהרבה. כוחות הביטחון שלנו יבואו חשבון עם כל מבקשי נפשנו".

חן אמיר, שנרצח בפיגוע בתל אביב
חן אמיר, שנרצח בפיגוע בתל אביב | צילום: באדיבות המשפחה

מותו של אמיר נקבע אמש בבית החולים איכילוב לאחר שהרופאים נאבקו על חייו. הוא הותיר אחריו אלמנה ושלוש בנות. משפחתו הסכימה לתרום את איבריו. מבית החולים נמסר: "במותו הציל חיי רבים".

אושרה טביבי, גיסתו של חן אמיר, אמרה בכאב: "סיפרו לי שהוא הציל חיים. הוא הגיבור שלנו. איך אחותי תתחיל את החיים שלה עכשיו? הוא הספיק לקחת את הילדות שלו היום לקיבוץ, לבקר את ההורים שלו. כנראה שזאת הייתה הדרך להיפרד מהם". יחיאל בנודיז, גיסו של חן, הוסיף: "חן עשה את מה שהוא הכי אהב לעשות - לרכוב על אופנועים ולשרת את המדינה. הוא הגיע לתפקיד שהוא כל כך נהנה לעשות. הוא גיבור ישראל. לא הייתי מהמר על מישהו אחר שיעשה את מה שהוא עשה".

חן אמיר התגורר בבת ים עם אשתו ורד ושלוש בנותיו. ראש העיר צביקה ברוט מסר: "העיר בת ים אבלה וכואבת את מותו של חן אמיר ז"ל, תושב העיר, שנרצח היום בפיגוע בתל אביב. חן הגיבור סיכל את הפיגוע ומסר את חייו כדי להציל אחרים. אנו נלווה את המשפחה ונסייע להם בשעות הקשות הללו. בשם תושבי העיר כולם אני מבקש לשלוח חיבוק גדול לרעייתו, בנותיו והוריו, ומתפלל שלא יידעו עוד צער".