דקה אחר דקה: התיעוד המלא מהפיגוע במעלה אדומים

תיעוד בלעדי ממצלמות האבטחה חושף כיצד המחבל בן ה-20 פתח באש במסעדה במעלה אדומים, ואז רץ עם אקדחו במורד הרחוב בעיר וירה בעוברי אורח. קצין מג"ב ואדם נוסף רדפו אחריו ולבסוף הקצין הצליח לנטרל אותו

זמן צפייה: 11:20

שישה בני אדם נפצעו היום (שלישי) בפיגוע הירי במעלה אדומים, כאשר מחבל בן 20 מהכפר עיזריה הסמוך פתח באש מאקדח לעבר הסועדים במסעדת "בורגרס בר" בעיר. בתיעוד בלעדי שהגיע לידי חדשות 13 נראה המחבל נכנס למסעדה, פותח באש ונמלט. אחד מהסועדים רץ לעברו ומנסה לזרוק לעברו כיסא.

עוד בתיעוד נראה המחבל רץ במורד הרחוב עם אקדח שלוף, אזרחים שהיו במקום הסתתרו מתחת למכוניות וחלקם ברחו ממנו. לאחר מכן הוא תופס עמדה בתחנת האוטובוס ויורה לעבר עוברי אורח. קצין מג"ב שהיה במקום בחופשה קרא לעברו, והמחבל פתח באש לכיוונו. בתגובה, הקצין ירה וחיסל את המחבל לאחר מרדף קצר.

Whatsapp Image 2023 08 01 At 1
זירת הפיגוע במעלה אדומים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ההערכה במערכת הביטחון היא שהמדובר במפגע בודד והוא כתב בצוואתו שאף ארגון טרור לא ייקח אחריות על הפיגוע. בני משפחתו נחקרים כדי להבין אם ידעו על כוונותיו וכיצד השיג את כלי הנשק. כמו כן, ייבדק אם היו סימנים קודמים לפיגוע וכיצד השיג המחבל אישורי עבודה בישראל.

בפיגוע נפצעו שישה בני אדם, שלושה מהם פונו לבית החולים שערי צדק, שניים מהם אב ובנו. הבן הגיע במצב קל ושוחרר עד הערב. האב והפצוע הנוסף במצב קשה ולא נשקפת סכנה לחייהם. בבית החולים הדסה הר הצופים מאושפזים עוד שלושה, ביניהם נער בן 14. כולם עם פציעות ירי בפלג גופם העליון והם בהכרה מלאה.

Whatsapp Image 2023 08 01 At 1
זירת הפיגוע במעלה אדומים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
Whatsapp Image 2023 08 01 At 1
זירת הפיגוע במעלה אדומים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

עדי ראייה סיפרו לחדשות 13 על מה שהתרחש בפיגוע. עדת ראייה שהייתה בזירה סיפרה: "בהתחלה זה נשמע כמו קפצונים אז לא התייחסתי. אחר כך אנשים התחילו לרוץ וראו מישהו פצוע והמחבל צועק שהוא מתכוון לרצוח. אחרי זה המחבל עמד מולי, כיוון עלי את האקדח והסתכל עלי. אחר כך הוא המשיך לרוץ. לפני זה הכנסתי שתי ילדות פה לאוטו כדי שלא יפגע בהן. המחבל עמד מאוד קרוב אלי והוא החזיק אקדח. בזמן אמת לא ממש עובר משהו בראש, רק אחרי שראיתי את האקדח ושמעתי את הצרחות פתאום נכנסתי לפאניקה".

איתי תורג'מן, אחד מהפצועים בפיגוע, סיפר ממיטתו בבית החולים: "אני ספר במעלה אדומים. בשעה שלוש וחצי סיפרתי בחור. אחר כך הגיע לקוח שלי, קצין מג"ב. שמענו ירי ורצנו בטירוף לכיוון שאליו אנשים כיוונו אותנו. בשלב מסוים ראינו את המחבל והוא לבש וסט זוהר אז לא יכסנו לזה חשיבות. אנשים מהחלונות צעקו לנו שזה הוא ואז חזרנו אחורה. המחבל ירה בי ופגע לי ביד ולעוד בחור שהיה לידי ברגל. הקצין מג"ב הגיבור פשוט חיסל אותו אחרי זה בכמה שניות. יצאנו בנס".