פיגוע ירי בשומרון: צעיר ישראלי נורה למוות, המחבל נוטרל

צעיר ישראלי נורה למוות על ידי מחבל עם נשק מסוג קרלו באזור ההתנחלות קדומים שבשומרון. המחבל נמלט מהמקום תחילה וכוחות צה"ל ניטרלו אותו זמן קצר לאחר הירי

זמן צפייה: 04:28

צעיר ישראלי נהרג מירי לפני זמן קצר (חמישי) בפיגוע בהתנחלות קדומים שבשומרון. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר המחבל שנוטרל. במקביל, התקבל דיווח ראשוני על ניסיון דריסה בצומת ג'ית. צוות רפואה שהגיע למקום נאבק על חייו של הצעיר, אך לבסוף נאלץ לקבוע את מותו. נשקו של המחבל והרכב בו בוצע הפיגוע אותר. חמאס לקח אחריות על הפיגוע, שב"כ עדכן כי המחבל היה ללא עבר ביטחוני - החקירה נמשכת.

על פי פרטים ראשוניים, המחבל עוכב לבדיקה על ידי כוחות ביטחון שחשדו בו, פתח באש לעבר סייר אזרחי של היישוב קדומים ואל עבר ישראלי נוסף שנפגע ומותו כאמור נקבע. הסייר השיב באש, לא נפגע אך לא נטרל את המחבל. לאחר מכן ‏המחבל נמלט מהמקום, ופתח באש לעבר ישראלים בצומת ג'ית. כוח צה"ל שהיה במקום ירה ונטרל את המחבל.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2307061605' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_c54lruq8' duration='44']

פיגוע סמוך לקדומים
זירת הפיגוע ליד קדומים | צילום: הלל מאיר, פלאש 90
Whatsapp Image 2023 07 06 At 1
זירת הפיגוע ליד קדומים | צילום: דוברות איחוד הצלה

דובר חמאס, עבד אללטיף אלקאנוע, אמר: "אנו משבחים את פיגוע הירי כנגד כוח ציוני מזרחית לקלקיליה שבא במסגרת התגובה המתמשכת על התוקפנות של ישראל בג'נין והפשעים המתמשכים כנגד העם שלנו. הרובים של אנשי התנגדות ימשיכו להיות מופנים לעבר הכיבוש והמתנחלים כדי להגן על העם שלנו. הם לא יזכו בביטחון באדמתנו".

Whatsapp Image 2023 07 06 At 1
תמונת המחבל שפרסם חמאס

ראש מועצת שומרון יוסי דגן שוחח עם מח"ט שומרון אל"מ שמעון סיסו וקיבל עדכונים מגורמי הבטחון: "פיגוע הירי הזה ממחיש שארגוני הטרור מנסים אותנו שוב ושוב ושוב גם אחרי המבצע בצפון השומרון, אזרחי ישראל וכמובן תושבי השומרון מחזקים ברגעים אלו את חיילי צהל וכוחות הביטחון ודורשים מהממשלה לתת תשובת מחץ לטרור הזה כמו לכל הטרור של הרשות הפלסטינית, אנחנו צריכים להבהיר להם שאנחנו לא נשברים אנחנו כאן, לעולם לא נשבר הממשלה חייבת לשחרר לצהל את הכבלים ולתת לצה"ל לפעול בכל מרחב יהודה ושומרון בכל הכוח כדי לגדוע את גל הטרור ולהביא ביטחון לכל מדינת ישראל".

הנשק של המחבל
הנשק של המחבל
רכב המחבל בפיגוע בקדומים
רכב המחבל בפיגוע בקדומים