הפיגוע במחסום שועפאט: נקבע מותו של לוחם מג"ב שנפגע מירי

מחבל בן 13 חמוש בסכין הסתער על סמ"ר אסיל סועאד בן ה-22, במהלך בדיקת אוטובוס במחסום הכניסה למחנה הפליטים בצפון ירושלים. מאבטח אזרחי שהיה במקום ירה לעבר המחבל ופגע בלוחם שפונה לבית החולים - שם נלחמו הרופאים על חייו אך נאלצו לקבוע את מותו

זמן צפייה: 00:45

בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים נקבע הערב (שני) מותו של לוחם משמר הגבול, סמ"ר אסיל סועאד בן ה-22, תושב הכפר הבדואי חוסנייה שבגליל, שנפגע היום (שני) מירי במהלך הפיגוע במחסום שועפאט. במשך שעות נלחמו הרופאים בבית החולים על חייו, אך לבסוף הם נאלצו לקבוע את מותו.

האירוע התרחש על אוטובוס שעצר לבדיקה במחסום הכניסה למחנה הפליטים שבצפון-מזרח ירושלים, כאשר מחבל בן 13 חמוש בסכין ניסה לדקור את הלוחם, ומאבטח אזרחי שהיה במקום ירה לעבר המחבל אך פגע בסוועאד.

אסיל שירת בשירות קבע במשמר הגבול עוטף ירושלים, הוא התגייס לחיל במרץ 2019 לשירות חובה ושירת באותה הפלוגה. ממשמר הגבול נמסר כי "בתום שירות החובה שלו נלחם בכדי לחתום קבע באותו המקום. חבריו בפלוגה במשמר הגבול מספרים על אדם שמח, שתמיד סייע ועזר לכולם, נרתם תמיד לכל משימה ואהב את השירות למען ביטחון המדינה".

סמ''ר אסיל פאעור סוועאד בן ה-21 שנפל בפיגוע מחסום שועפאט
סמ''ר אסיל פאעור סוועאד בן ה-21 שנפל בפיגוע מחסום שועפאט

המפכ"ל קובי שבתאי הגיע הערב לזירת הפיגוע, וספד לאסיל: "היה לוחם מצטיין שעמד תמיד בקו הראשון ולא אחת סיכן את חייו למען בטחון אזרחי מדינת ישראל. מפקדיו מספרים על לוחם אהוב על חבריו ומפקדיו שרואה בשרות במשמר הגבול שליחות למען ביטחון המדינה. נהיה עם משפחתו וחבריו בשעה הקשה, נתמוך ונלווה אותם".

המפכ"ל בזירה התייחס גם לגילם הצעיר של המחבלים במספר פיגועים שארעו לאחרונה בירושלים: "יש פה רצף מטריד של מחבלים בגילאים מאוד צעירים שכל אחד מסיבותיו יוצא לבצע פיגוע. הרצף הזה מלמד על הסתה שהולכת וגוברת ברשתות החברתיות של גורמי טרור שמציפים את הרשת בקריאות לצעירים לצאת ולבצע פיגועי טרור".

המפכ''ל קובי שבתאי בזירת הפיגוע
המפכ''ל קובי שבתאי בזירת הפיגוע | צילום: דוברות המשטרה

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, ספד גם הוא ללוחם: "אסיל זכרונו לברכה הוכיח במהלך כל שירותו שהיה לוחם אמיץ , מקצועי ואהוב על חבריו, מפקדיו וחבריו מספרים שהחיוך היה באופן קבוע על פניו ונלחם לחתום קבע באותה הפלוגה בה שירת בסדיר, ובאירוע זה אסיל ז"ל שילם בחייו בכדי להגן על אזרחי מדינת ישראל".

נשיא המדינה יצחק הרצוג הספיד: "אנו אבלים על נפילתו של לוחם מג"ב סמ״ר אסיל סואעד בפיגוע במעבר שועפאט. שולח תנחומים כנים ומשתתף בצער הכבד של משפחתו ואוהביו. אני מחזק את לוחמי צה״ל, מג"ב ומערכות הביטחון שפועלים בצורה נחושה וחדורת שליחות כנגד המפגעים ותומכיהם".

Whatsapp Image 2023 02 13 At 2
זירת הפיגוע במחסום שועפאט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

זירת הפיגוע במחסום שועפאט
זירת הפיגוע במחסום שועפאט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

זירת הפיגוע במחסום שועפאט
זירת הפיגוע במחסום שועפאט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מדובר בפיגוע החמישי שאירע בירושלים בשבועיים האחרונים ובקורבן ה-11. חובש מד"א שמעון זלץ שהיה במקום סיפר: "הגעתי למקום במהירות וראיתי בתוך האוטובוס צעיר בשנות ה-20 עם פצעי דקירה. הוא היה מחוסר הכרה ומיד הגיעו כוחות גדולים של מד"א, הענקנו לו טיפול רפואי תוך עצירת דימום ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה מאוד".

המחבל הוא ג'עפר מוטור, בן 13 ממחנה הפליטים שועפאט. הוא נפצע קל ונלקח לחקירה, אמו ואחיו נעצרו זמן קצר לאחר והועברו לחקירה על מנת לבדוק האם ידעו על כוונותיו.

Whatsapp Image 2023 02 13 At 1
המחבל ג'עפר מוטור, בן 13 משועפאט

Whatsapp Image 2023 02 13 At 1
הסכין שבה השתמש המחבל

מוקדם יותר היום אירע פיגוע נוסף בירושלים, כאשר נער בן 17 נדקר בשער השלשלת בעיר העתיקה ונפצע באורח קל. צוותי מד"א שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא בהכרה מלאה. כוחות משטרה הוזעקו למקום, החלו בסריקות ועצרו חשוד במעשה באזור הר הבית.

החובשים של מד"א יהודה זנד וברוך וייסמן סיפרו: "הפצוע הגיע למנהרה סמוך לכותל כשהוא בהכרה עם פצע דקירה בגופו. הוא סיפר לנו שהוא נדקר סמוך לשער השלשלת וברח לכיוון כותל. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישה ופינינו אותו במצב קל ויציב להמשך טיפול בבית החולים".