זוגתו של הלוחם שנפל בפיגוע: "לא חשבתי שהנורא מכול יקרה לי"

רוני, חברתו בשלוש השנים האחרונות של סמ"ר עידו ברוך שנהרג בפיגוע הירי בשומרון, נפרדה ממנו בדמעות בריאיון ל"חדשות היום": " היה אדם, בן-זוג וחבר מדהים. כשהוא לא ענה לי זה היה מאוד חריג - חששתי"

זמן צפייה: 04:02

רוני קליבצקי, זוגתו ב-3 השנים האחרונות של לוחם סיירת גבעתי בן ה-21, סמ"ר עידו ברוך, אשר נהרג בפיגוע ירי סמוך לשבי שומרון - נפרדה ממנו היום (רביעי) בדמעות בריאיון ל"חדשות היום": "היינו בזוגיות מדהימה ומעצימה. היינו מחוברים".

"עידו היה אדם, בן זוג וחבר מדהים", סיפרה רוני, "היינו עושים כל שישי שבו יצאנו מהצבא ביחד - ארוחות שישי, חגים לפעמים. זה באמת היה חיבור מדהים. עידו היה בולט בכל מסגרת, גם בצופים. בגיל 16 הוא פתח עסק ב-10 אצבעות, הוא היה די-ג'יי ואהב לשמח אנשים, לעשות מסיבות. עשינו שנת שירות בבית נוער 'קדימה' באור יהודה, היינו יחד בקומונה ושם הכרנו. הוא היה מדריך מסור גם לחניכים".

רוני, בת זוגו של הלוחם סמ''ר עידו ברוך
רוני, בת זוגו של הלוחם סמ''ר עידו ברוך

קליבצקי מספרת כי היה לעידו חשוב להתגייס למקום משמעותי, בהתחלה הוא היה צריך להתגייס לצוללות, ובסוף התגייס לחי"ר. "הוא עשה את הגיבוש לסיירת והחליט שהוא חייב להיות שם, עוד חודש הוא היה צריך לצאת לקורס קצינים, כי הוא באמת רצה לתת את הכול. דיברנו בערב ביום שני, שיחה רגילה של לילה טוב. הוא סיפר לי איך עבר עליו היום ודיברנו על הפעילות הזאת שהוא יוצא אליה, לאבטחה של הצעדה. שאלתי אותו אם זה בסדר ולא מסוכן. הוא תמיד דאג לנחם ולעדכן, לשלוח תמונות מהשטח, להראות שהוא ממוגן".

"כשהוא לא ענה לי זה היה מאוד חריג. עוד לא נכנסתי לפרטים, לא הסכמתי לדבר ולשמוע. אני מנסה לעכל את הדבר הזה, ולאט-לאט בשלה יותר לשמוע. בטח שחששתי, אבל אף פעם לא חשבתי שהנורא מכול יקרה לי, אני לא אוכל לקלוט כנראה גם בקרוב. הוא חתם על כרטיס אד"י, זה היה עידו. תמיד מתנדב, תמיד נותן מעצמו. גם בצוות בצבא קראו לו 'האמא של הצוות', לפעמים הייתי אומרת לו שהוא טוב מדי וצריך לחשוב גם על עצמו - כנראה שכך היה גם הפעם".

רוני, זוגתו של עידו ז''ל
רוני, זוגתו של עידו ז''ל

בחלקה הצבאית בבית העלמין שבגדרה הובא היום סמ"ר ברוך למנוחות. אימו, עינב, ספדה לו: "בחרנו לקרוא לך עידו כי עידו בתנ"ך היה נביא מנהיג עם ערך מוסף. אתה ילד חייכן ומצחיק. ילד שעוזר לזולת. אתה ילד מיוחד וייחודי. הקשיים של האחרים נוגעים לך בלב. אתה אוהב לעזור למי שצריך. תמיד במרכז העניינים".