הפיגוע בבקעה: נמשך המצוד אחר המחבל ה-3, המ"כ ירה מחסנית שלמה

צה"ל ושב"כ ממשיכים בחיפושים אחר המחבל השלישי מהפיגוע בבקעה. מתחקיר האירוע עולה כי מפקד כיתת הטירונים ירה לעבר המחבלים 29 כדורים, ועוד חמישה נורו על ידי מפקד המחלקה - שהספיק למשוך את בלם היד ולמנוע את הידרדרות האוטובוס. כמו כן, נודע כי המחבלים - שניסו להצית את האוטובוס - לא הצליחו לעשות זאת כי שפכו שמן ולא דלק

זמן צפייה: 04:38

פרטים חדשים נחשפים הערב (שני) מתחקיר הפיגוע בבקעה אתמול, במהלכו ירו מחבלים על אוטובוס שהסיע חיילים לבסיס וניסו להבעיר אותו. כך מתגלה כי מפקד הכיתה של טירוני כפיר, שהיו בדרכם לבסיס, ירה מחסנית שלמה – 29 כדורים לעבר המחבלים. מפקד המחלקה ירה עוד 5 כדורים, ולאחר שנפצע באצבעו הוא משך את בלם היד של האוטובוס, מה שמנע את ההתדרדרות. בנוסף מתברר שהנוזל ששפכו המחבלים היה שמן ולא דלק, ולכן לא הצליחו להבעיר את האוטובוס.

בינתיים נמשך המצוד אחר המחבל השלישי שביצע את פיגוע הירי על אוטובוס חיילים בבקעה, והחיפושים עברו למישור המודיעיני. צה"ל מחכה ששירות הביטחון הכללי יתריע על מיקומו של המחבל, אב שביצע את הפיגוע יחד עם בנו ואחיינו. היום, בעוד שחייל אחד עדיין מאושפז במצב בינוני ועוד שניים במצב קל, פורסם תיעוד של השניות שאחרי הפיגוע.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2209051531' autoplay='0' credit='' desc='תעיוד מהרגעים שלאחר הפיגוע מאוטובוס החיילים' poster='' kid='1_pf6wziph' duration='']

בתוך כך, מוקדם יותר היום הרמטכ"ל כוכבי יצא במתקפה חריפה כנגד הרשות הפלסטינית ומנגוני הביטחון שלה, והאשים אותם שאינם מסכלים פיגועים ולא מבצעים מעצרים, דבר שגורם, בין היתר, לעליית מפלס הפיגועים היוצאים מהגדה. כוכבי אמר את הדברים במסגרת כנס למידה מטכ"לי לסיכום תרגיל צבאי מוקדם יותר היום, והוסיף כי "הפעילות שלנו תימשך ואנו ערוכים להגביר אותה על פי הצורך".

דבריו של כוכבי באים על רקע הפיגוע בבקעה, השלכת מטען נפץ מאולתר לכיוון עמדת צה"ל בצומת הדואר שבגזרת בנימין, ועוד אירועים אלימים בגדה. במחנה הפליטים אל-עין בשכם התפתח עימות עם צעירים פלסטינים, וכך גם בקבאטיה הסמוכה לג'נין, שם דיווחו הפלסטינים על צעיר בן 19 שנפצע קשה בראשו מאש צה"ל, וכעבור זמן קצר מת מפצעיו. לפי דיווח פלסטיני נוסף לפחות שלושה נפצעו קשה בעימותים, בהם אחד באורח אנוש.

זירת פיגוע הירי לעבר אוטובוס בבקעת הירדן
זירת פיגוע הירי לעבר אוטובוס בבקעת הירדן | צילום: פלאש 90

לורן מורלי, נהג האוטובוס שנפצע קשה בפיגוע, עדיין מונשם ומורדם בבית החולים רמב"ם בחיפה. לצידו של מורלי נמצאות בין היתר בת זוגו שירי פאר ובתו אור. "הגענו לבית החולים ולאט לאט הבנו שזה די נס מה שקרה", היא מספרת לחדשות 13. "כל היריות היו לכיוונו ובמקומות החשובים של הגוף הוא לא נפגע. הוא נפגע בפה ובלסת, הפגיעות חמורות ויהיה לו קשה להתאושש מזה, אבל יהיה טוב".

פאר אמרה לחדשות 13 לגבי הסיוע שהעניק לחיילים כי "העובדה שהוא עזר תוך כדי שהוא פצוע – זה לורן. הוא אדם שקול. התושייה שלו לא הפתיעה אותי. צפויה לו עוד דרך ארוכה בשל הפציעות שלו בפנים".