בן 20, ללא אישור שהיה בישראל: זה המחבל שביצע את הפיגוע בת"א

חמאס והג'יהאד האיסלאמי שיבחו את מעשיו של עבד אל-וואהב חוסיין ח'לאיילה, שדרס ודקר שמונה אנשים בצפון העיר, ועשו את מיטב מאמציהם לקשור את מעשיו למבצע "בית וגן" בג'נין. ברשתות כבר הופצו כרוזים עם תמונתו של המחבל - שם כינו אותו שהיד וגיבור

זמן צפייה: 02:04

עבד אל-וואהב חוסיין ח'לאיילה, בן 20 מהכפר סמוע שבדרום הר חברון, הוא המחבל שביצע את פיגוע הדריסה היום (שלישי) בצפון תל אביב. הפיגוע לא קרה סתם על פי חמאס והג'יהאד האיסלאמי, והארגונים הביעו את שמחתם על מעשיו של המחבל, שדרס, דקר והביא לפציעתם של שמונה אנשים ברחוב פנחס רוזן שבשכונת נאות אפקה. ההסתה הפרועה של ארגוני הטרור הקוראים לצאת לפיגועים נוספים לא פחתה ורק התגברה במהלך השעות האחרונות, כאשר הניסיון הוא לקשור את הפיגוע למבצע "בית וגן" המתרחש בג'נין.

עבד חלאילה
המחבל עבד חלאילה

כאמור, שמונה בני אדם נפצעו בפיגוע, שהתרחש קצת אחרי השעה 13:00 ברחוב פנחס רוזן, באזור שכונת אפקה שבצפון-מזרח תל אביב. חמישה מהפצועים במצב בינוני עד קשה ושלושה במצב קל, ובנוסף פונתה מהמקום גם נפגעת חרדה. המחבל הוא עבד אלואהב חלאילה, בן 20, פלסטיני תושב הכפר סמוע שבדרום הר חברון, ללא רקע ביטחוני קודם וללא היתר שהייה בישראל. הוא נסע נגד כיוון התנועה, דרס עוברי אורח, יצא מהרכב, דקר כמה מהם - וחוסל על ידי אזרח.

לבית החולים איכילוב פונו צעירה בת 25 במצב קשה מאוד, אישה בת 48 במצב בינוני-קשה, גבר בן 33 במצב בינוני-קשה וצעיר בן 26 במצב קל, בנוסף לנפגעת חרדה. אחת הפצועות הייתה בהיריון, ואיבדה את העובר כתוצאה מפציעתה. לבית החולים בילינסון בפתח תקווה פונו שני גברים בני 76 ו-30 במצב קשה, וכן פצוע קל בן 65, ולבית החולים מאיר בכפר סבא פונה פצוע קל בן 70.

זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב | צילום: מרים אלסטר/פלאש 90
זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב | צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

דובר חמאס, חזאם קסאם, שארגונו היה הראשון להגיב על הפיגוע בלב תל אביב, מסר: "הפיגוע ההרואי שביצע לוחם פלסטיני בלב ת"א היא תגובה ראשונה לפשעיו של הכיבוש כנגד הפלסטינים במחנה הפליטים ג'נין ופיגוע זה מדגיש את מה שאמרה ההתנגדות לפיו פשעים אלו של ישראל לא יעברו ללא עונש. הממשלה הציונית והפשיסטית נושאת באחריות המלאה על כל השלכות התקפותיה על ג'נין וההתנגדות תמשיך להכות נגד הכיבוש ונגד המתנחלים כתגובה על פשעיהם החוזרים ונשנים, במיוחד בג'נין. המשך המתקפה על מחנה הפליטים ג'נין וביצוע פשעים שם בכדי להיכנס ללב מחנה הפליטים – יביא להסלמת המצב בצורה ניכרת. מה שקרה היום בת"א הוא חלק מהתגובה לכך ואם ישראל תגביר את תוקפנותה על מחנה הפליטים ג'נין, אז ההתנגדות תגביר את מכותיה כתגובה על תוקפנות זו על מחנה הפליטים ג'נין".