אלפי שוטרים והתרעות לפיגועים: היערכות המשטרה בירושלים לחגים

לקראת חגי תשרי, במשטרה נערכים להתחממות ביהודה ושומרון ובבירה. 5,200 שוטרי ולוחמי מחוז ירושלים של המשטרה ומג"ב, בתגבור מאות שוטרים, יאבטחו את המרחב, בדגש על אירועים גדולים, ריכוזי קהל והעיר העתיקה

זמן צפייה: 00:48

לקראת חגי תשרי, במשטרה נערכים להתחממות בבירה ובאזור יהודה ושומרון. בתוך כך, 5,200 שוטרי ולוחמי מחוז ירושלים של המשטרה ומג"ב, בתגבור מאות שוטרים יאבטחו את מרחב העיר ירושלים, בדגש על העיר העתיקה, המקומות הקדושים ואתרי הבילוי, כמו גם אירועים גדולים ומרוכזי קהל. במקביל, בימים אלו נמשכת ההיערכות המשטרתית לקראת אירועי חג הסוכות, ביניהם ברכת הכהנים ושמחת תורה שיצויינו בחודש הבא.

כמו כן, במשטרה נערכים לעשרות אלפי מבקרים הצפויים להגיע לבירה בתקופה זו, ובפרט הגעתם של מתפללים ומבקרים לכותל המערבי, לעיר העתיקה ולמקומות הקדושים. מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן אמר בהערכת המצב המשטרתית לפני ראש השנה והחגים: "המטרה של מחוז ירושלים היא לקיים את כל החגים ולאפשר לכל הדתות לקיים את מנהגיהן תך כדי שמירה על ביטחון הנפש, הרכוש, הסדר הציבורי".

אירוע מעמד הסליחות בכותל המערבי, ירושלים
אירוע מעמד הסליחות בכותל המערבי | צילום: דוברות המשטרה

תורג'מן ציין כי "רק השנה סוכלו 47 אירועים פוטנציאליים לפיגוע. מבחורה מרמאללה שנוטרה על ידינו לאחר שכתבה פוסט אובדני שכמעט הפך לפיגוע, ועד לניסיון פיגוע של חשוד מלפני חודשיים שנתפס מעביר סכין מיד ליד, שתכנן לפגע במשפחה יהודית. הוא נעצר לפני הביצוע".

תורג'מן התייחס גם לעליית יהודים להר הבית בתקופת החגים: "הנוהג הקבוע שקורה בהר מזה שנים יישמר. לא ישונו מועדי הביקור מי שיפר את הכללים יורחק מההר". בהודעת המשטרה נמסר כי מעצרים של מפגעים פוטנציאליים יתממשו עד לחגים בהתאם להערכת מצב שתתבצע בסמוך להם. "יש התראות לפיגועים בתקופת החגים והמשטרה ערוכה בהתאם", הוסיפו.

שוטרים שומרים על הסדר בירושלים בחגי תשרי
שוטרים שומרים על הסדר בירושלים בחגי תשרי | צילום: דוברות המשטרה

כמו כן, המשטרה פרסמה את השינויים הצפויים בהסדרי התנועה במהלך אירועי הסליחות וראש השנה:

בעת הצורך יחסמו לתנועה הצירים שבסמוך לעיר העתיקה לסירוגין ולפרקי זמן נקודתיים, בהם: חטיבת ירושלים, כביש עוקף העיר העתיקה, דרך מעלה השלום, שער יפו, יצחק קריב, כיכר צה"ל, גת שמנים-דרך העופל, רוקפלר וסולטן סולימאן, דרך יריחו. באירועים אלו, לא תתאפשר כניסת כלי רכב לעיר העתיקה. ייתכנו שינויים בהסדרי תנועת האוטובוסים באופן נקודתי ובעת עומס קהל באזור הכותל המערבי.

יוצבו מחסומי בידוק וויסות קהל, במטרה לנתב את הציבור שיגיע לרחבת הכותל המערבי, בהתאם לעומסים ותפוסת הקהל המירבית ברחבה.