הפצוע שחיסל את המחבל בעלי משחזר: "יריתי עד שהוא הפסיק לזוז"

מוראל ניקר, הסייר מהיישוב עלי שהגיע ראשון לזירת הפיגוע בעלי שבו נרצחו ארבעה ישראלים ועוד ארבעה נפצעו, נטרל את אחד מהמחבלים - ונפצע בחילופי האש. ממיטתו בבית החולים הוא אמר: "ראיתי את אחד המחבלים, הוא ירה עליי ואני עליו. ראיתי שהוא זז ויריתי כדור נוסף - שאחריו הוא כבר לא זז"

זמן צפייה: 05:40

הפיגוע בכניסה ליישוב עלי שבבנימין היום (שלישי) הסתיים תודות לפעולות מהירות של אנשי ביטחון, אך מי שלמעשה חיסל את המחבל בסמוך למסעדה היה מועיז מוראל ניקר, סייר מהיישוב עלי שהגיע ראשון לזירה והגיב במהירות: "שמעתי את הירי, הוא היה נשמע קרוב יותר מבדר"כ ואז הסתכלתי לתחנת הדלק וראיתי שהתנועה נעצרה, ככה הבנתי שיש שם משהו".

"רצתי לאוטו של הסיור וטסתי לשם", הוסיף, "כשהגעתי ראיתי את אחד המחבלים בסובארו אפורה, והוא ירה צרור לעברה. פתחתי את הדלת עם הנשק דרוך, יריתי עליו והוא ירה עליי, פגענו אחד בשני, וראיתי אותו זז על הרצפה אז יריתי עוד כדור ושם הוא הפסיק לזוז".

כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בעלי
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בעלי | צילום: רויטרס

"יריתי ברציפות, וראיתי אדם נוסף שברח ברכב טויוטה לבנה", המשיך מוראל והוסיף: "לפי החיוך שלו עכשיו אני מבין שזה היה הוא, לא הייתי בטוח ב-100 אחוז ולא יכולתי להגיב בגלל שקיבלתי כדור ביד, אבל אם יכולתי הייתי יורה גם עליו, כרגע אני במצב טוב מאוד ברוך השם וטיפלו בי מעולה כאן. האויבים שלנו שונאים אותנו והפיגוע הבא יקרה, אין לנו מה לעשות עם זה. בסוף אני רואה את התוצאות ושוחטים אותנו, רוצים להרוג אותנו כל הזמן ולא כל הערבים אויבים שלנו, אבל לא צריך לחכות שמישהו ייקח נשק ויבוא להרוג אנשים".

חייל בזירת הפיגוע בתחנת הדלק בעלי
חייל בזירת הפיגוע בתחנת הדלק בעלי | צילום: רויטרס

הפיגוע החל כאשר שני המחבלים פתחו באש אחר הצהריים סמוך לתחנת הדלק ביישוב עלי, רצחו ארבעה אנשים ופצעו ארבעה נוספים. אחד המחבלים חוסל בידי אזרח, והמחבל השני השתלט על רכב גנוב של ישראלי, נמלט לכיוון צפון, וחוסל גם הוא כעבור כמה שעות.