העביר כסף למנהרות: בכיר בתנועה האיסלאמית מואשם בסיוע לחמאס

פרסום ראשן: כתב אישום חמור הוגש נגד אזרח ישראלי יליד עזה, אוסאמה בן חסין אלעוקבי, ששימש סגן מנהל הכספים בפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית - בגין פגישותיו עם סאלח אל-עארורי ופעילי חמאס נוספים בטורקיה, לאחר שהעביר במשך 3 שנים כספים לארגון הטרור באמצעות פועל עזתי בעל היתר כניסה לישראל. כתב האישום מייחס לו עבירות של מגע עם סוכן זר וקידום ומימון פעילות טרור חמורה

חרבות ברזל רצועת עזה פירי מנהרות שנחשפו על ידי לוחמי הגדס"ר הבדואי
פירי מנהרות שנחשפו על ידי לוחמי הגדס"ר הבדואי | צילום: דובר צה"ל

פרסום ראשון: כתב אישום חמור הוגש היום (שני) נגד אוסאמה בן חסין אלעוקבי, אזרח ישראלי יליד עזה ששימש בכיר בפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, בגין סיוע כספי לחמאס בעזה ועמידה בקשר עם בכירי ארגון הטרור בחו"ל - ובהם סלאח אל-עארורי, שחוסל בביירות בתחילת החודש שעבר. אלעוקבי, תושב חורה שבנגב, נעצר יחד עם אשתו בחודש ינואר האחרון, כשעל פי כתב האישום סכום הכספים שהעביר לרצועה לאורך שלוש שנים מגיע לעשרות אלפי שקלים.

אלעוקבי נהג להעביר תרומות שנאספו על ידו במסגדים, עבור "נזקקים ופליטים בסוריה", לפעיל חמאס תושב ח'אן יונס שיצר איתו קשר בשנת 2021. על פי האישומים, במשך השנים העביר הנאשם כ-60 אלף ש"ח לפעיל הטרור, באמצעות פועל עזתי שאחז בהיתר כניסה לישראל - על אף שידע כי אלו משמשים פעילי חמאס החופרים מנהרות עבור ארגון הטרור בעזה.

במקביל, אלעוקבי נהג לעמוד בקשר עם בכירי חמאס בחו"ל כאמור, במספר הזדמנויות במהלך נסיעותיו לטורקיה עם אשתו - אותה לקח עמו כדי ליצור מצג שווא של חופשה זוגית. פגישתו עם בכיר חמאס אל-עארורי התקיימה בטיסתו האחרונה לאיסטנבול בחודש יוני של שנת 2023. במהלך פגישה זו קיבל 15 אלף דולר במזומן, אך בסופו של דבר הוא הבין שלא יוכל להכניס אותם לארץ ולכן העביר אותם לפעיל אחר ופעל לגייס את הסכום מחדש במסגדים בארץ.

צלאח אל עארורי
סלאח אל עארורי

בכתב האישום מיוחסים לנאשם עבירות של מגע עם סוכן זר, פעולה ברכוש של ארגון טרור וקידום ומימון פעילות טרור חמורה. מטעם שב"כ, שהיה אמון על חקירתו של אלעוקבי, נמסר: "שירות הביטחון הכללי רואה בחומרה רבה כל מעורבות של אזרחים ישראלים בפעילות טרור, ויפעל לסכל כל פעילות שכזו תוך מיצוי הדין עם מי אשר מבקשים לפגוע בביטחונם של אזרחי המדינה"

איתור מנהרת חמאס על ידי לוחמי צה"ל
מנהרת חמאס שאותרה בעזה על ידי לוחמי צה"ל | צילום: דובר צה"ל

מוקדם יותר היום הוגש כתב אישום נגד דלאל סלימאן (52), אחותו של אל-עארורי, בגין ביצוע שירות עבור התאחדות בלתי מותרת, הסתה ותמיכה בארגון עוין. לפי הודעת המשטרה, "הנאשמת העבירה בשנתיים האחרונות כספים לחמאס, שאחיה, סגן ראש הלשכה המדינית של הארגון או מי מטעמו, השתמשו בהם למטרות שונות. בנוסף, ב-7 באוקטובר, התראיינה הנאשמת למספר כלי תקשורת והשמיעה דברי הסתה, שזכו לסיקור רב. בינואר האחרון, לאחר הכוונה מודיעינית שהתקבלה על-ידי אגף החקירות והמודיעין של מג"ב איו"ש, עצרו כוחות מג"ב את הנאשמת בעיירה עארורה".

אל-עארורי חוסל ב-2 בינואר 2024 בתקיפת מל"ט בלב רובע הדאחייה בביירות שבלבנון. עארורי, ממייסדי הזרוע הצבאית של חמאס, שוחרר מהכלא הישראלי ב-2010 כצעד "בונה אמון" לקראת עסקת שליט. בנוסף, בכיר ארגון הטרור היה אחראי על הכוונת פעילות הטרור של חמאס ביהודה ושומרון, והיה אחד מאדריכלי מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר.