תקרית בגבול סוריה: צה"ל זיהה ניסיון פיגוע צליפה - ותקף רכב

צה"ל אישר כי כוח שהיה ברמת הגולן זיהה חוליה שניסתה לירות לעברו מאזור קוניטרה - והגיב. על פי דיווחים בסוריה, יש נפגעים באירוע. בנט: "נגדע את ידי האויב - גם ביום בחירות" • תיעוד

זמן צפייה: 01:38

מתיחות בצפון: דובר צה"ל אישר כי כוח שמוצב ברמת הגולן זיהה היום (שני) חוליה שניסתה לבצע לעברו ירי באזור קוניטרה שבגבול סוריה. על פי דיווחים בסוכנות הידיעות "סאנא" שבדמשק, היו נפגעים באירוע.

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס לסיכול הפיגוע ואמר: "גם ביום הבחירות אויבנו מנסים לפגוע בנו ולשבש את שגרת חיינו, וגם ביום הזה נגדע את ידי האויב ולא נאפשר לו לשבש את שגרת חיינו".

עוד בחדשות 13:

בנט על התקיפה בסוריה: "חיסלנו לפחות שישה מחבלים"

דיווח: ישראל תקפה עמדות של צבא סוריה בקוניטרה

דיווח בסוריה: הרוג כתוצאה מירי מל"ט ישראלי לעבר מכוניתו

פיצוץ בסוריה (ארכיון)
פיצוץ בסוריה (ארכיון) | צילום: חדשות 13

כזכור, בשבוע שעבר אישר שר הביטחון נפתלי בנט כי "חיסלנו לפחות שישה מחבלים, אבל לא רק בעזה, אלא התקדמנו גם לפגיעה במקור הבעיה". זאת לאחר שהמרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי בתקיפת צה"ל סמוך לדמשק נהרגו שישה בני אדם. על פי הדיווח, יעד התקיפה היה בסיס שבו שהו בכירים במשמרות המהפכה, בג'יהאד אסלאמי, וקצינים סורים.

שר הביטחון, נפתלי בנט, והרמטכ״ל רא״ל אביב כוכבי, בתרגיל מבצעי ברמת הגולן
שר הביטחון, נפתלי בנט, והרמטכ״ל רא״ל אביב כוכבי, בתרגיל מבצעי ברמת הגולן | צילום: דובר צה''ל

"אנחנו מכינים תוכנית לשינוי יסודי של המצב ברצועת עזה", אמר בנט. "אני מאוד מבין את המצב של תושבי הדרום. מגיע להם שקט וביטחון". דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי הגיב הבוקר על התקיפה, ואמר כי "התוקפנות הישראלית על דמשק והרג שני הלוחמים - לא יעבור ללא תגובה. החשבון עדיין פתוח".

כאמור, דובר צה"ל אישר כי מטוסי קרב ישראליים תקפו ביום ראשון יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי מדרום לדמשק שבסוריה. זאת, בהמשך לדיווחים בתקשורת הסורית. לאחר התקיפה צבא סוריה הודיע כי הופעלו מערכות נגד מטוסים ושרוב הטילים יורטו לפני שהגיעו למטרתם. בהמשך, הודיע ארגון הג'יהאד האסלאמי שתקיפה נהרגו שניים מפעיליו, סלים אחמד סלים וזיאד אחמד מנסור.