קטר: קיבלנו אישור מחמאס שהחל הליך העברת התרופות לחטופים

נתניהו: "שום לחץ לא יעצור אותנו; לא נשלם כל מחיר למען עסקה". סמוטריץ': "החטופים זה לא הדבר הכי חשוב"; לפיד: "חרפה מוסרית". חילופי אש בג'נין: 3 מחבלים חוסלו. כטב"ם התרסק סמוך לעכו, צה"ל תקף בלבנון | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-137 למלחמה: בקטר הודיעו הערב (שלישי) כי התקבל אישור מחמאס על תחילת תהליך העברת התרופות לחטופים. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עורר היום סערה כשאמר כי "החטופים זה לא הדבר הכי חשוב", וראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף ואמר: "אנשים חסרי לב לא יכולים להמשיך להוביל לתהום את מדינת ישראל".

בכירים בישראל משמיעים הערב אופטימיות זהירה, כאשר בכמה דיונים ביטחוניים לקראת כינוס קבינט המלחמה אמרו גורמי המקצוע כי בשעות האחרונות הגיעו אינדיקציות על התגמשות כלשהי של חמאס. גורמים בישראל אמרו הערב לחדשות 13 כי "אם תהיה התקדמות מול המתווכות בשיחות שמתקיימות במצרים - משלחת ישראלית תצא לקהיר כבר בימים הקרובים".

דובר צה"ל התיר הבוקר לפרסום את שמו של חלל נוסף שנפל בקרבות בעזה: סמ"ר מעוז מורל, בן 22 מהיישוב טלמון שבבנימין, לוחם סיירת הצנחנים שנפצע באורח אנוש בשבוע שעבר בדרום הרצועה, ואמש מת מפצעיו בבית החולים. מאז תחילת המלחמה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 575 חללי צה"ל, בהם 237 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה מאז הכניסה הקרקעית. 134 חטופים עדיין בשבי בעזה.

[timeline id="4842" name="חרבות ברזל - יום 137"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו