חמינאי בנאום ראשון מאז מתקפת הטילים: "חמאס וחיזבאללה ינצחו"

המנהיג העליון של איראן נשא דברים במסגרת טקס בטהראן לזכרו של נסראללה, התייחס להמשך הלחימה - ושיגר כהרגלו איומים. "מתקפת 7 באוקטובר החזירה את ישראל 70 שנה אחורה, הישות הציונית לא תישאר באזור", הכריז. בהתייחסות למתקפה שביצעה מדינתו הוסיף: "סייענו לעזה, זו פעולה לגיטימית"

זמן צפייה: 02:49

בנאום ציבורי ראשון מאז מתקפת הטילים נגד ישראל, המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, התייחס היום (שישי) להמשך המערכה במזרח התיכון - ושיגר איומים לעבר ישראל. "מתקפת 7 באוקטובר היא זכות של הפלסטינים", אמר חמינאי בנוגע לטבח שהחל את המלחמה באזור, והוסיף בהתייחסות למתקפה עליה הורה לפני שלושה ימים: "מה שעשו הכוחות המזוינים שלנו הוא סיוע לעזה, זו פעולה לגיטימית".

בהמשך נאומו, אותו נשא במסגרת טקס בטהראן לזכרו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, המנהיג העליון האיראני הוסיף: "אני אומר לפעילי חיזבאללה ולעם בלבנון - האויב ניסה לפגוע בחמאס וחיזבאללה באמצעות חיסולים,  אך הפעולות הללו רק יולידו מפקדים חדשים ויובילו לחיסולה של הישות הציונית".

יירוטים בשמי אשקלון
יירוטים בשמי אשקלון במהלך המתקפה האיראנית | צילום: רויטרס

בפנייה בשפה הערבית לפלסטינים בארץ ולתושבי לבנון, הוסיף: "כל פגיעה המבוצעת נגד ישראל מהווה שירות לאומה האסלאמית. הישות הציונית היא מזויפת וחסרת שורשים, היא לא תישאר באזור בעזרת אללה".

לסיום הכריז חמינאי: "חמאס וחיזבאללה ינצחו - מבול אל-אקצא (טבח 7 באוקטובר) הביא את הישות הציונית לדאגה קיומית והחזיר אותה 70 שנה אחורה. נסראללה והנייה הם שהידים כעת".

בעיראק חוגגים את המתקפה האיראנית
חגיגות בעיראק בעקבות המתקפה האיראנית, עם תמונות של חמינאי, נסראללה וסולימאני | צילום: רויטרס

כזכור, במסגרת המתקפה האיראנית ביום שלישי, שוגרו לישראל כ-200 טילים, שהביאו להפעלת אזעקות ברוב אזורי הארץ. בפתיחתה של המתקפה, פיקוד העורף פרסם התרעת חירום, וקרא "להיכנס מיד למרחבים המוגנים". המרחב האווירי של ישראל נסגר לזמן קצר ונפתח מחדש לאחר מכן.