"עשינו צדק": הכנסת אישרה חוק להכרה בארוסות חללי צה"ל

הצעת החוק עברה בכנסת בקריאה שנייה ושלישית - ולראשונה תינתן מעטפת כלכלית ושיקומית, הכוללת בין היתר מימון של תואר ראשון וטיפולים פסיכולוגיים, לארוסותיהן של לוחמים שנפלו. החוק החדש יחול על הנופלים מאז 7 באוקטובר, לרבות נפגעי פעולות איבה, שוטרים, סוהרים, ואנשי מערכת הביטחון. יו"ר הקואליציה, חה"כ אופיר כץ: "שותפיהן לחיים נפלו למען המדינה - ועל המדינה להעניק להן תמיכה בחזרה"

בית עלמין צבאי דגל ישראל

הצעת חוק להכרה בארוסות חללי צה"ל עברה היום (שלישי) בכנסת בקריאה שנייה ושלישית. החוק החדש יחול על הנופלים מאז פרוץ מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר ובמהלך מלחמת חרבות ברזל, לרבות נפגעי פעולות איבה, שוטרים, סוהרים, ואנשי מערכת הביטחון.

החוק החדש קובע מעטפת כלכלית ושיקומית לארוסות במשך 5 שנים, בהיקף של 600 אלף שקלים. המעטפת כוללת תגמול חודשי על סך כ-10 אלף שקלים בכל חודש, מימון תואר ראשון, מימון טיפול רפואי לרבות תרופות, ייעוץ ובדיקות, וטיפולים רגשיים וליווי פסיכולוגי במשך 10 שנים.

בדיונים על החוק השתתפו שלוש ארוסות של חללי צה"ל שנפלו מאז 7 באוקטובר: רביד, נעמה ונועה, ארוסותיהן של סרן אושרי בוצחק ז"ל, סרן כפיר פרנקו ז"ל וסרן אריאל רייך ז"ל.

יו"ר הקואליציה חה"כ אופיר כץ (ארכיון)
יו"ר הקואליציה חה"כ אופיר כץ (ארכיון) | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר הקואליציה, חה"כ אופיר כץ, אמר: "אלו הם החיים עצמם. לקחתי על עצמי לתקן את העוול הזה ואני מתרגש שזכיתי לעשות זאת. שותפיהן לחיים נפלו למען מדינת ישראל - ועל מדינת ישראל להעניק להן את התמיכה בחזרה. עשינו צדק. אני מודה ליו"ר ועדת העבודה והרווחה ישראל אייכלר על המסירות והשותפות, לשרי המשפטים, האוצר והביטחון, ולחברות הכנסת מירב כהן ומיכל וולדיגר שהצטרפו אליי".