האישה שנדקרה בפיגוע בירושלים: "זיהיתי את המחבלת מהשכונה"

לאחר שנפצעה קל בפיגוע בשכונת שייח' ג'ראח ושבה לביתה, מוריה כהן בת ה-26 סיפרה לחדשות 13 על האירוע. לדבריה, המפגעת עקבה אחריה. "הכול היה עניין של שניות - הייתה בטוחה שהיא מחכה לחברה"

זמן צפייה: 04:02

מוריה כהן בת ה-26, שנדקרה מול ילדיה על ידי מחבלת בת 14 בפיגוע הבוקר (רביעי) בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים, סיפרה לחדשות 13 על האירוע, כשלדבריה זיהתה את הנערה מהשכונה. "הכול היה עניין של שניות. היא עקבה אחריי והסתכלה עליי, והייתי בטוחה שהיא מחכה לאיזו חברה שלה מבית הספר. אני לא מהאנשים שחושדים באנשים שמסתכלים, בגלל זה לא זזתי. הם שכנים שלנו, זה חמור ומתסכל מאוד שאני מכירה אותה בפנים".

לסיכום, הוסיפה כהן כי אנשים באו לעזור לה והזעיקו עזרה: "אני מודה לכל האנשים האלה, הם שליחים של הקדוש ברוך הוא". מוקדם יותר היום דיבר גם דביר, בעלה של הפצועה, ואמר: "המחבלת הלכה אחרי אשתי וחמשת הילדים, ונצמדה אליה. הנערה התנפלה עליה ודקרה אותה בגב דקירה אחת – בנס היא ברחה. הילדים יצאו בשלום, הם ראו הכל. היא הייתה לבד עם חמישה ילדים וזה היה יכול להיגמר אחרת, אילולא המחבלת לא נבהלה מהצעקה שלה".

הקטינה החשודה בדקירה
הקטינה החשודה בדקירה

בנוסף, אמר כי "הייתה שם תינוקת בת שלושה חודשים בעגלה, יש עוד תינוקת בת שנה וחצי בעגלה. לא רוצה לדמיין מה היה יכול לקרות שמה. הילדים מרגישים בסדר. הם עוד לא מגיבים, הם בטראומה. זו לא פעם ראשונה שהם רואים סיטואציות לא נעימות. בחצי השנה האחרונה המצב שלנו מורכב".

כזכור, כהן נפצעה בעת שהייתה עם ילדיה הבוקר, על ידי נערה שארבה לה ודקרה אותה בגבה בכניסה לקבר שמעון הצדיק בירושלים - ונמלטה מהזירה. צוות מד"א פינה את הפצועה לבית החולים הדסה להמשך טיפול, והיא שוחררה לביתה לאחר שטופלה על ידי צוותי כירורגיה ורפואה דחופה.

זירת אירוע הדקירה בירושלים
זירת אירוע הדקירה בירושלים | צילום: איחוד הצלה

מנהל המחלקה הכירורגית פרופ׳ חגי מזא"ה, עדכן כי "הפצועה פונתה אלינו על ידי מד"א כשהסכין נעוצה בגבה, בדיוק כפי שצריך לפנות במקרה כזה. במזל גדול - למרות גודלה של הסכין, הדקירה בגבה לא הייתה עמוקה, ואנו משחררים אותה לאחר הטיפול לביתה".

לאחר בירור, נמצא כי המחבלת הדוקרת, קטינה בת 14, היא נכדתו של עארף חאמד - אחד הדיירים הבולטים בפינוי בשיח' ג'ראח. כוחות הביטחון עצרו את החשודה במעשה, שאותרה ע״י שוטרים בתוך מוסד חינוכי הסמוך לזירת האירוע, לאחר סריקות בסיוע מסוק משטרתי.

הסכין שבו השתמשה בת ה-15 בדקירה בירושלים | צילום: הסכין שבו השתמשה בת ה-15 בדקירה בירושלים

הצוות החינוכי בבית ספרה תוחקר ע"י המשטרה. נבדק האם למוסד היה קיים ידע מקדים לגבי כוונת הנערה לבצע את הדקירה. החשודה הועברה לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, ועוכבו לחקירה ותשאול במשטרה גם מספר נשים מסביבתה של החשודה. הכניסה לקבר שמעון הצדיק נסגרה למעבר.