"המצב הביטחוני מטריד": המבקר אנגלמן סייר בגבול הצפון

ברקע המתיחות מול חיזבאללה, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן קיים ביקורת פתע במוצבים שונים בגבול הצפון: "חיזבאללה הקים עמדות קדמיות תוך הפרה של החלטה 1701, ועלינו לוודא מוכנות צה"ל לכל תרחיש"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בביקור פתע בצפון

הגבול הצפוני של ישראל בימים אלו נמצא במצב מתוח מבדרך כלל, כשברקע הצבת האוהלים של חיזבאללה בתוך שטח ישראל . ביום שני השבוע ערך מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ביקורת פתע בשמונה מוצבים בגבול הצפון. הוא אמר: "המציאות הביטחונית בצפון מטרידה, ועלינו לוודא מוכנות לכל תרחיש".

הדו"ח בנושא צפוי להתפרסם אחרי החגים. המבקר קיים את הביקורת במוצב בהר דב ובמוצבים נוספים של עוצבת הגליל ואוגדת הבשן. בנוסף הגיע המבקר קרוב לעמדת חיזבאללה סמוכה למוצב ציפורן. במסגרת הביקורת נבדקו גם פתרונות ההגנה בשים לב לבניית המכשול הצפוני, שטרם הושלם.

במסגרת ביקורת הפתע הגיעו יחד עם אנגלמן בכירים נוספים במשרד המבקר, אשר התחלקו לארבעה צוותים וקיימו את הביקורת בהתראה של יום אחד. במהלך הביקורת נפגשו עם הקצונה הבכירה וגם עם הלוחמים לשיחה שלא כללה מפקדים, והקשיבו לביקורות על הגזרה במגוון נושאים - מתשתיות ועד לכשירות ומוכנות.

כוח צה''ל בגבול הצפון (ארכיון)
כוח צה''ל בגבול הצפון (ארכיון) | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90
כוחות צה''ל בגבול הצפון
כוחות צה''ל בגבול הצפון | צילום: דובר צה''ל

המבקר אנגלמן אמר: "חיזבאללה הקים עמדות קדמיות תוך הפרה של החלטה 1701, ועלינו לוודא מוכנות צה"ל לכל תרחיש. לפיכך אנחנו במשרד מבקר המדינה נדרשים לבדוק האם הדרג הטקטי בצבא נמצא במוכנות הנדרשת והאם הלוחמים מקבלים את האמצעים והתנאים הנדרשים הראויים למילוי משמותיהם אני מבקש להודות ללוחמים ולקצינים שעושים לילות כימים בהגנה על גבול הצפון בתנאים לא פשוטים, וכן על פתיחת הדלתות והאירוח על אף ההתראה של יממה בלבד שניתנה לפני הביקורת. את הממצאים נפרסם בדוח שיוגש בחודשים הקרובים".

רק לפני כשבוע תקרית ביטחונית נוספת בגבול הצפון הגבירה את המתיחות, כאשר טיל נ"ט שוגר משטח לבנון אל עבר הגליל, ובתגובה צה"ל הגיב בירי ארטילרי של פגזים אל עבר השטח ממנו נורה הטיל.