טרור קטלני בבאר שבע: 4 נרצחו בפיגוע משולב

תושב הפזורה הבדואית הגיע עם רכב ודרס גבר למוות. לאחר מכן יצא מהרכב והחל לדקור עוברי אורח. מותה של אישה כבת 50 נקבע בזירה, אישה נוספת וגבר כבן 60 נפטרו בבית החולים סורוקה. מהזירה פונו שתי פצועות נוספות במצב בינוני עד קשה

זמן צפייה: 00:34

פיגוע קטלני בבאר שבע: ארבעה בני אדם נרצחו היום (שלישי), בהם אישה כבת 50 שמותה נקבע בזירה, אישה נוספת כבת 40 וגבר נוסף כבן 60 שמותם נקבע בבית החולים סורוקה, ואדם נוסף שרכב על אופניו נהרג מפגיעת רכב המחבל. שתי פצועות נוספות בשנות ה-40 לחייהן במצב בינוני פונו לבית החולים. בעקבות הפיגוע, ראש הממשלה נפתלי בנט מקיים התייעצויות ביטחוניות עם השר לביטחון פנים ועם מפכ"ל המשטרה.

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2203221729' autoplay='0' credit='מד"א' desc='זירת הפיגוע בבאר שבע' poster='' kid='1_mo54ley6' duration='30']

לפי מד"א, חמש דקות לפני קבלת הדיווח על פיגוע הדקירה, התקבל מידע על רוכב אופניים בשנות ה-60 לחייו שנפגע מרכב שבדיעבד התברר כי המחבל נהג בו בדרך אליהו נאוי בבאר שבע. צוות מד"א פינה אותו כשהוא במצב אנוש לבית החולים סורוקה שם נקבע מותו.

פרמדיקית מד"א עדי אמירי סיפרה: "רוכב האופניים שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. הוא היה ללא דופק וללא נשימה ומיד הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח, הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבי"ח תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal--2203221651' autoplay='0' credit='' desc='ניטרול המחבל' poster='' kid='1_19c5yddy' duration='22']

על פי העדויות, לאחר הדריסה נכנס המחבל לתחנת דלק ודקר אישה בשנות ה-40 לחייה למוות, ואז נכנס שוב לרכב ונסע לכיוון המרכז המסחרי "וואן פלאזה", שם דקר למוות אישה כבת 50, פצע שתי נשים נוספות ואז דקר למוות גבר כבן 60. לאחר מכן המחבל נוטרל על ידי נהג אוטובוס שהיה במקום ומותו נקבע בזירה..

ראש הממשלה בנט כתב בתגובה לאירוע הרצחני: "אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחות הנרצחים בפיגוע הקשה בבאר שבע ומתפלל לשלום הפצועים. קיימתי כעת הערכת מצב והתייעצות עם השר לביטחון פנים ועם מפכ״ל המשטרה בעקבות הפיגוע. האזרחים שירו במחבל הפגינו תושיה ואומץ לב ומנעו קורבנות נוספים. כוחות הביטחון נמצאים בדריכות מירבית. נפעל ביד קשה נגד מבצעי טרור. נרדוף ונשיג גם את סייעניהם"

מוחמד אבו אל קיעאן מחבל פיגוע באר שבע
מוחמד אבו אל קיעאן שביצע את הפיגוע בבאר שבע

בהמשך לכך, גורמי ביטחון עדכנו כי המחבל הוא תושב המועצה המקומית חורה שבנגב וכי היה מוכר להם. לפי דיווחים ראשונים, נבדק החשד כי היה מעורב בפרשה שהיה לה קשר לארגון הטרור דאעש. עוד ידוע כי המחבל ריצה 4 שנות מאסר עד לפני כחצי שנה.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2203221629' autoplay='0' credit='' desc='זירת הפיגוע ' poster='' kid='1_hcyez9j3' duration='12']

ירון, עד ראיה שנכח בפיגוע, סיפר לחדשות 13: "הלכתי לקנות משהו בחנות במתחם ביג כשפתאום שמעתי צרחות. רצתי למקום וראיתי את המחבל דוקר את אחת הבחורות, ואישה נוספת ברחה משם. רצתי לכיוונו של המחבל והתחלתי לצעוק לו 'מה אתה עושה?' - הוא הסתכל עליי והמשיך לדקור את הבחורה, ולא אמר כלום".

כוחות המשטרה עם המפגע בזירת הפיגוע בבאר שבע
כוחות המשטרה עם המפגע בזירת הפיגוע בבאר שבע

לאחר הפיגוע, מפלגת רע"ם גינתה את פעולת הטרור: "המפלגה מגנה את הפיגוע הנפשע בבאר שבע, ושולחת תנחומיה למשפחות הנרצחים ומאחלת החלמה מהירה ושלמה לפצועים. אזרחי המדינה הערבים שומרי חוק ומוקעים מתוכם כל גורם שמשתמש באלימות נגד אזרחים אחרים. רע"ם קוראת לכל האזרחים לשמור על מרקם החיים המשותף והעדין, לגלות אחריות ולקדם שיח סובלני בשעה קשה זו".