בתוך שעות ספורות: ניסיון דקירה ושני אירועי ירי באיו"ש

אירוע רודף אירוע: חשוד שלף סכין לעבר לוחמי מג"ב במחסום מזמוריה שבעוטף ירושלים, הלוחמים זיהו אותו ונטרלו אותו בירי. בנוסף, שני אירועי ירי עוקבים - אחד בחטיבת שומרון ואחד בחטיבת מנשה הסתיימו ללא נפגעים. מרדף מתקיים אחר החשודים

זמן צפייה: 00:17

חשד לפיגוע: ניסיון דקירה אירע הבוקר (שני) במחסום מזמוריה שבעוטף ירושלים, החשוד נורה ונוטרל על ידי לוחמי מג"ב שהוצבו במחסום. אין נפגעים נוספים באירוע. לפי מג"ב, החשוד שלף סכין לעבר הלוחמים, שהגיבו בירי ונטרלו אותו.

מפקד מג"ב יצחק בריק הגיע לזירת הפיגוע ושיבח את צוות הלוחמים: "האירוע עבר מצוין, העירנות שלכם ראויה לציון, בדיוק מה שאנחנו מצפים מהלוחמים שלנו. הניטרול היה בדיוק במקום, גם היה ירי למרכז מסה הוא טען אמצעי וכוונה, גם נושא שמירת הטווחים אחד מהשני, כדי להימנע מדו"צ. ההשלתטות על האירוע והנטרול של האירוע היה מצוין. יישר כוח עשיתם עבודה מצויינת, שיהיה לנו יום טוב".

Whatsapp Image 2023 09 18 At 0
הסכין שהייתה בידי המחבל | צילום: דוברות המשטרה

‏בתוך כך, מחבלים ירו לפני זמן קצר לעבר רכב סיור צבאי סמוך ליישוב מירב שבחטיבת מנשה. זוהו פגיעות ברכב ואין נפגעים. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר חשודים.

הרכב שנורה באזור היישוב מירב בשומרון
הרכב שנורה באזור היישוב מירב בשומרון | צילום: דובר צה''ל

עוד לפני כן, מחבל ירה מהכפר דיר שרף בשומרון על עמדה צבאית מחוץ לכפר. זוהו פגיעות בעמדה ונאספו תרמילים מהזירה, אך אין נפגעים בקרב כוחות צה"ל.