שני מאסרי עולם ועוד 50 שנה בכלא למחבל שדרס למוות קצין וחייל

עלאא קבהא, שדרס למוות את סרן זיו דאוס וסמל נתנאל קהלני סמוך למבוא דותן במרץ 2018, ירצה עונש מאסר כבד וישלם פיצויים למשפחותיהם בסך כולל של שלושה מיליון שקלים

סרן זיו דאוס ז"ל וסמל נתנאל קהלני ז"ל

בית המשפט הצבאי גזר היום (שני) שני מאסרי עולם ועוד 50 שנה בכלא על עלאא קבהא, המחבל שדרס למוות את סרן זיו דאוס ז"ל וסמל נתנאל קהלני ז"ל במרץ 2018, ופצע קשה שני חיילים נוספים. קבהא הורשע לאחר ניהול הוכחות ממושך בשתי עבירות של גרימת מוות בכוונה (המקבילה לעבירת הרצח באיו"ש), ובשתי עבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה.

בנוסף, קבע בית המשפט, כי המחבל ישלם פיצויים לנפגעי העבירה בסך כולל של שלושה מיליון שקלים. יצוין כי במסגרת הכרעת הדין נקבע, בהתאם לעמדת התביעה הצבאית, כי הנאשם דרס במכוון את החיילים, במטרה לגרום למותם, ודחה את גרסת הנאשם כי מדובר בתאונת דרכים.

"בית המשפט קבע כי התביעה הוכיחה את עובדות כתב האישום, לפיהן הנאשם חלף על פני החיילים והחליט לדרוס אותם למוות. הנאשם שב על עקבותיו, ונסע במהירות של כ-70 קמ"ש לעברם, עד שפגע בהם. כתוצאה מכך נהרגו סרן דאוס ז"ל וסמל נתנאל קהלני ז"ל, ונפצעו באורח קשה שני חיילים נוספים. התביעה הצבאית מצויה בקשר שוטף עם בני המשפחות של המנוחים, מעדכנת אותם בהתפתחויות ומעניקה להן את כלל הזכויות המגיעות להן. צה"ל משתתף בצערן של המשפחות השכולות וימשיך ללוותן".