תושב מזרח י-ם שטיפל בחיילים שנפצעו בפיגוע: "הדת לא משנה"

ד' היה בדרכו מהעבודה כשנקלע לזירת אירוע הדריסה בבירה. הוא לא חשב פעמיים - ומיהר לספק עזרה לפצועים. "מוכן לתת את החיים שלי כדי שאף אחד מאזרחי המדינה לא ייפגע מטרור ואלימות"

זמן צפייה: 02:08

ד', תושב מזרח ירושלים, היה בדרכו הביתה מעבודתו בחברת השמירה – כאשר נקלע לזירת פיגוע הדריסה בבירה. ד' לא חשב פעמיים – ומיהר לסייע לחיילים שנפצעו.

"שמענו אנשים צועקים, ואחרי כמה שניות זיהיתי במראה שרכב מנסה לעקוף אותי", שחזר ד' את הרגעים שלפני הדריסה. "פתאום הוא עקף אותי מצד שמאל, עלה על המדרכה וטס. שמתי גז ורדפתי אחריו".

כשלא הצליח לעצור את הרכב, מיהר ד' לחזור למקום האחרון שבו ראה את החיילים – על המדרכה סמוך למתחם התחנה. "החיילים שמעו שאני צועק על החבר שלי בערבית, אמרתי לו 'תתקשר למד"א ולמשטרה', ודרכו את הנשק", סיפר. "אבל הם ראה את הרכב של האבטחה והורידו את הנשק. רצנו ישר לכיוון החיילים שהיו פצועים".

כוחות הביטחון בזירת פיגוע הדריסה בירושלים
כוחות הביטחון בזירת פיגוע הדריסה בירושלים | צילום: מד''א

"הרמתי את החייל, שמתי אותו על הרגליים שלי", שחזר ד'. "החולצה שלי הייתה כולה דם". החייל שבו טיפל פונה לבית החולים במצב קשה, ו-ד' המשיך לטפל בחיילים נוספים עד שגם הוא פונה בשל תחושת חרדה. "אני מרגיש שעשיתי טוב לחייל שהוא חף מפשע. בן אדם צריך לעזור לבן אדם, לא משנה מה הצבע או הדת. אני מוכן לתת את כל החיים שלי כדי שאף אחד מאזרחי המדינה, כולל כולם, לא ייפגע מכל טרור או אלימות".

כידוע, במהלך הערב הודיע צה"ל כי חאלד אל-טורמאן בן ה-24, המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים במהלך הלילה נעצר בתום מצוד, והועבר לחקירת כוחות הביטחון. "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול לשמירה על הביטחון במרחב ויפעלו לסיכול ניסיונות פיגוע וללכידת מחבלים", נמסר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתפיסת המחבל בצהלך כנס בחירות: "אמרתי היום שזה עניין של זמן עד שנתפוס את המחבל - תפסנו אותו".

מוקדם יותר ערך ראש הממשלה סיור ביטחוני במחסום המנהרות שבגוש עציון, והצהיר: "אבו מאזן, זה לא יעזור לך - לא הדקירות, לא הדריסות, לא הצליפות ולא ההסתות. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להגן על ביטחוננו, לקבוע את גבולותינו, להבטיח את עתידנו. נעשה את זה יחד איתך או בלעדיך". קודם לכן, ביקר ראש הממשלה חיילים שנפצעו בפיגוע הדריסה, בבית החולים הדסה עין כרם.

כוחות הביטחון בזירת פיגוע הדריסה בירושלים
כוחות הביטחון בזירת פיגוע הדריסה בירושלים | צילום: חדשות 13

ראש הממשלה קיבל סקירה ביטחונית ממפקד חטיבת עציון וממג״ד דרומי עוטף ירושלים במג״ב, ושוחח עם לוחמים ומפקדים המשרתים בגזרה. נתניהו שוחח עם בני המשפחות בבית החולים ואיחל החלמה מהירה וקלה לפצועים. בנוסף, קיבל סקירה על מצבם של הפצועים.

על פי ההערכה במערכת הביטחון, המחבל פעל בדפוס המפגע הבודד, ללא ארגון טרור מאחוריו. הוא זיהה את לוחמי גולני וככל הנראה ניצל הזדמנות לדרוס אותם, ואז נמלט לעיירה בית ג'אלה שם נטש את רכבו. המצוד של צה"ל ושב"כ אחריו מתרכז כרגע באזור בית לחם.

חאלד אל טורמאן שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים
חאלד אל טורמאן שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים | צילום: חדשות 13

כאמור, 12 חיילי גולני שהיו בסיור בעיר לפני השבעתם בכותל נפצעו הלילה מפגיעת רכב ברחוב דוד רמז שסמוך למתחם התחנה בירושלים. אחד מהנפגעים במצב קשה והיתר קל. הם פונו לבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והדסה הר הצופים - ותשעה מהם כבר שוחררו. על פי ההערכות, הדורס הבחין בצעירים, האיץ לעברם, דרס אותם מאחור ונמלט רגלית. חלק מהם ניסו להכניס מחסנית על מנת לירות בו, אך לא הספיקו.

תמונות מטקס ההשבעה של לוחמי גולני
תמונות מטקס ההשבעה של לוחמי גולני | צילום: דובר צה''ל