בני המשפחה של הקצינים שנהרגו סופדים: "איך נקטפת לנו, דאגת לכל חייל"

דודתו של רס"ן אופק אהרון הספידה אותו בעמוד הפייסבוק שלה, בן דודו של רס"ן איתמר אלחרר סיפר שהתחתן לפני פחות משנתיים. הלווייתו של אלחרר תיערך ב-14:30 בקריית מלאכי, הלווייתו של אהרון תיערך ב-16:30 בגן יבנה

זמן צפייה: 04:18

תקרית הירי הקטלנית בבקעת הירדן: נקבעו מועדי ההלוויות של שני קציני צה"ל שנהרגו הלילה כתוצאה מירי דו"צ סמוך לבסיס בנבי מוסא שבבקעת הירדן. הלוויתו של רב סרן איתמר אלחרר ממושב בני ראם תיערך היום (חמישי) בשעה 14:30 בחלקה הצבאית בבית העלמין בקריית מלאכי. הלווייתו של אופק אהרון תתקיים היום בשעה 16:15 בחלקה הצבאית בבית העלמין בגן יבנה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2201131103' autoplay='0' credit='' desc='אשר אילוז, חברו של איתמר אלחרר ז"ל' poster='' kid='1_r0a9naz8' duration='61']

אלחרר היה בן 26 במותו, והוא הותיר אחריו אישה. אשר אילוז, חברו הקרוב, אמר לחדשות 13 הבוקר: "אירוע קשה ומצער מאוד. איתמר היה אדם משכמו ומעלה. דרך ארץ הייתה מעל הכול בשבילו. כיבד כל אדם באשר הוא. היה מפקד גדול שהיה אהוב על פקודיו. כולם העריצו אותו וכולם אהבו אותו. זו אבידה גדולה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2201131134' autoplay='0' credit='' desc='שאולי אלחרר, בן דודו של איתמר אלחרר' poster='' kid='1_9vhe6m7x' duration='90']

שאולי אלחרר, בן דודו של איתמר, סיפר הבוקר לחדשות 13: "גדלנו ביחד במושב מכיתה ד'. איתמר היה אדם מאוד מיוחד. מסוג האנשים שפתאום אתה לא מוצא זמן לדבר איתו שלושה שבועות וביום אחד אתה נפגש איתו ומשלים פערים של נצח. את הדברים הטובים באמת אתם תשמעו מהחיילים שלו. זה אדם שהיה דואג לכל חייל וחייל".

עוד סיפר בן דודו של ההרוג: "כל פעם שהייתי מסתובב ושואל סתם אנשים אם אתה משרת בגולני והייתי שואל אם מכירים את איתמר אלחרר, והיו עונים לי בטח. הוא המ"פ שלי. הייתי מסתובב עם חזה נפוח. איתמר בן אדם מיוחד ועוגן לצבא. הוא היה מאוד מערכתי ומאוד מוערך. שמעתי סיפורים מהצבא שכולם רצו אותו אצלהם. הוא היה תותח. בן אדם משכמו ומעלה".

"הוא התחתן בתקופת הקורונה לפני שנה וחצי", הוסיף בן דודו, "בחתונה שלו בגלל המגבלות היה מותר להזמין 60-50 אנשים. זו הייתה החתונה הכי טובה שהייתי בחיי. הגיע הגרעין וכולם שמחו בשבילו. שמחתי כל כך כי היה זמן מבאס, אבל החתונה הייתה הטובה ביותר רק כי זה איתמר אלחרר וכמה שהוא מיוחד. אנחנו מאוד כואבים וכבר מתגעגעים. כולם שבורים. כל מי שנכנס למושב יודע שאיתמר אלחרר זה בן אדם חזק, בן אדם שמעריכים אותו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2201131125' autoplay='0' credit='' desc='שי רייכנר, ראש מועצת גן שורק' poster='' kid='1_c5v84rm3' duration='95']

שי רייכנר, ראש המועצה האזורית נחל שורק, אמר הבוקר לחדשות 13: "אנחנו מדברים על משפחה שכרעם ביום בהיר חרב עליה עולמה. בשעות הלילה המאוחרות היא התבשרה שאיתמר כבר לא יחזור. ליווינו את המשפחה יחד עם קצין הנפגעים. היישוב בני ראם הוא יישוב קהילתי. אנחנו נחבק את המשפחה ונסייע להם לעמוד על הרגליים".

"איתמר התחתן לאחר הסגר הראשון של הקורונה", הוסיף רייכנר, "היו מעט מאוד אורחים בגלל זה. הם רצו לבלות זמן ביחד והוא היה סביב הצבא".

איתמר אלחרר קצין צה''ל גולני אגוז תקרית ירי אשתו אור
רס''ן איתמר אלחרר ז''ל ואשתו אור | צילום: באדיבות המשפחה

דורית בן משה, דודתו של אופק אהרון, בן 28 במותו, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "אחיין יקר שלי, איך נקטפת לנו. אלוהים תגיד לי שזו טעות, איך נחייה עם כזו אבידה. כל כך הרבה תכניות היו לך. לקחת את הכי טוב לידך. אופק אני אוהבת אותך, נוח על משכבך בשלום".

שלומי אהרון, בן דודו, אמר לחדשות 13 הבוקר: "אנחנו כמשפחה מאוד עצובים, אופק היה מצוין בכל דבר בחיים שלו. אני הייתי קצין בצבא לשעבר, הייתי סמגד וערך הנתינה הוא מעל הכל אצלנו, המשפחה מאוד כואבת. אנחנו מאוד אוהבים אותו והוא חסר לנו מעכשיו. מפה אנחנו נמשיך קדימה ונמשיך לשרת את המדינה כי אין לנו מדינה אחרת".

"שיחקנו כדורגל ביחד בקבוצה של אחים וילדים כבר שנה ואין מישהו שלא אוהב אותו, החל מהילדים הקטנים ועד אנשים שעוברים איתו בצבא" הוסיף בן דודו, "בן אדם ברמה אחרת לגמרי. מאוד אהב את הצבא, מאוד אהב לשרת. אין לנו מדינה אחרת. אנחנו לא מתעסקים כרגע בחקירה ובאירוע אלא מתעסקים בכאב שלנו. אגוז והוא זה משהו אחד, אפשר לראות בחדר שלו את כל המגנים ואת כל התמונות, זה חלק בלתי נפרד ממנו. היתה לנו שיחה אחרונה, הוא התלבט אם להמשיך בשירות הצבאי אבל הוא רצה להמשיך לתרום ואין לנו מדינה אחרת ואנחנו צריכים להמשיך לשמור עליה הכי חזק שאנחנו יכולים".

רס''ן אופק אהרון, שנהרג כתוצאה מירי דו''צ סמוך למחנה צה''ל בבקעת הירדן
רס''ן אופק אהרון, שנהרג כתוצאה מירי דו''צ סמוך למחנה צה''ל בבקעת הירדן | צילום: דובר צה''ל

איתמר אלחרר כמ''פ בגולני
איתמר אלחרר כמ''פ בגולני | צילום: לוטם שחר