הלוחם שחיסל את המחבל: "יריתי לעברו עד לניטרולו המלא"

טוראי י', לוחם בהכשרת שריון שירה לעבר המחבל שביצע את הפיגוע המשולב באריאל וניטרל אותו, היה בדרכו לאזכרה של שלום סופר שנרצח בפיגוע הדקירה שאירע בכפר פונדוק בחודש שעבר. "כשהבנתי שזה פיגוע יצאתי מהרכב, זיהיתי את המחבל ויריתי לעברו"

זמן צפייה: 00:11

טוראי י', לוחם בהכשרת שריון שירה לעבר המחבל שביצע את הפיגוע המשולב באריאל וניטרל אותו, סיפר הערב (שלישי): "הבוקר כשנסעתי בכביש 5 הבחנתי באירוע חריג על הכביש. כשהבנתי שזה פיגוע יצאתי מהרכב, זיהיתי את המחבל ויריתי לעברו עד לניטרולו המלא".

טוראי י' היה בדרכו לאזכרה של שלום סופר שנרצח בפיגוע הדקירה שאירע בכפר פונדוק בחודש שעבר, סופר היה הבוס של י' טרם גיוסו.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2211151719' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='רב"ט ה′: "ברגע שזיהיתי את המחבל חתרתי למגע"' poster='' kid='1_5nykh4no' duration='']

רב"ט ה', לוחם בגדוד 51, אשר במהלך פעילות סיור יזומה משולבת של צה״ל ומשטרת ישראל: "הבוקר במהלך פעילות שגרתית עם המשטרה קיבלנו דיווח על פיגוע דקירה במרחב אריאל. קפצנו לאירוע, וברגע שזיהיתי את המחבל חתרתי למגע וביצעתי ירי עד להסרת האיום וניטרול המחבל".

זירת הפיגוע באזור התעשייה אריאל
זירת הפיגוע באזור התעשייה אריאל | צילום: נאסר אשתייה, פלאש 90

כאמור, בשעות הבוקר באזור העיר אריאל, אירע הפיגוע כאשר מחבל בן 19 בשם מוחמד סוף מהכפר חארס גרם לאובדן כבד: שלושה גברים בגילאי ה-30 וה-50 לחייהם נרצחו בפיגוע, ושלושה נוספים מאושפזים בבית החולים בילינסון בפתח תקווה במצב אנוש וקשה, והרופאים נלחמים על חייהם.

המפגע הכיר את אזור התעשייה הצמוד לאריאל ועבד בחברת ניקיון עם היתר עבודה להיכנס לשטחי B ו-C. על פי דיווחים בכלי תקשורת הפלסטינים, סוף שייך ארגונית לפת"ח, ואביו הוא אסיר משוחרר מהנהגת תנועת הפת"ח.

זירת הפיגוע באזור התעשייה אריאל
זירת הפיגוע באזור התעשייה אריאל | צילום: נאסר אשתייה, פלאש 90

המחבל הגיע לשער הכניסה של אזור התעשייה הנמצא סמוך לעיר אריאל, שם דקר את המאבטח ופצע אותו קל. משום שהמקום היה עמוס אנשים, המאבטח ירה כמה יריות לאוויר והמחבל נמלט לתחנת הדלק הסמוכה - שם דקר שלושה אנשים נוספים, ופצע אותם. אז גנב המחבל רכב ואיתו נמלט לכיוון כביש 5, שם התנגש ברכב אחר וגם למותו של גבר כבן 50 במקום.

אזרח ישראלי עצר עם מכוניתו, ואז השתלט המחבל גם על הרכב שלו, גנב אותו ונסע. משהבין שהוא עומד להילכד על ידי כוחות הביטחון, המחבל פנה לכיוון השני ונסע כנגד כיוון התנועה. עד מהרה או התנגש במספר מכוניות נוספות, יצא מהרכב ונוטרל על ידי חיילים ואזרחים שהיו במקום.