גלנט: "שולטים בצפון הרצועה; מחויבים להחזיר את החטופים"

בהצהרה בקריה אמר שר הביטחון כי "בצפון הרצועה חמאס איבד שליטה, ואנו שולטים בתווך העילי והמרכזי של רצועת עזה ובמיוחד בעיר עזה". הוא שיגר מסר לחיזבאללה: "ביטחון תושבי הצפון חשוב בדיוק כמו ביטחון תושבי הדרום"

זמן צפייה: 08:55

שר הביטחון יואב גלנט מסר הערב (שלישי) הצהרה ואמר: "אנחנו בשלב השני של המלחמה. מזה כשבועיים אנחנו פועלים עם כוחות רבים בעזה. הבקענו את קווי ההגנה והביצורים מצפון ומדרום. מדובר בחגורה רחבה של ביצורים. חלקם מתחת וחלקם מעל לקרקע. בצפון הרצועה חמאס איבד שליטה, ואנו שולטים בתווך העילי והמרכזי של רצועת עזה ובמיוחד בעיר עזה".

גלנט שיגר מסר גם לחיזבאללה: "ביטחון תושבי הצפון חשוב בדיוק כמו ביטחון תושבי הדרום. אנחנו ערוכים גם בגזרה הצפונית ונדע מה לעשות מול כל איום". על סוגיית החטופים אמר: "אני פוגש את המשפחות ושומע על החטופים. הסיפורים קורעי לב. אין לנו זכות מוסרית להפסיק את הלחימה ללא השבתם".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1411232013' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='גלנט לראשי רשויות בעוטף: "להיערך לשנה של לחימה"' poster='' kid='1_1na2aucb' duration='222']

כמו כן, בחדשות 13 פורסם כי שר הביטחון גלנט שוחח עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, ואמר להם כי יש להיערך לשנה של מלחמה. "תושבי שדרות לא יחזרו לביתם כשבית חאנון עומדת", אמר שר הביטחון. בינתיים, בצה"ל מעריכים כי כיבוש העיר עזה התרחש מוקדם מהצפוי. הנחת העבודה היא שחמאס ממתין עם מחבלים מתאבדים סמוך לחטופים. הערכה נוספת היא שחמאס ניסה להבריח את החטופים דרומה בחסות המסדרונות ההומניטריים , ורבים מהם פוזרו בין בתי החולים.