ניסיון פיגוע דריסה בשומרון: הנהג החשוד כמחבל נוטרל

רכב פלסטיני פגע בניידת תנועה של המשטרה בכביש 60 באזור המאחז חוות גלעד, וחייל שהיה במקום סיכל את הפיגוע וירה בו. שוטר בן 45 נחבל באופן קל מאוד מפתיחת כריות האוויר בניידת ופונה לביה"ח מאיר בכפר סבא

זמן צפייה: 00:22

סוכל פיגוע דריסה בשומרון: רכב פלסטיני פגע היום (שבת) בניידת תנועה של המשטרה בכביש 60 באזור המאחז חוות גלעד. חייל השיב באש לעבר המחבל וניטרל אותו. המחבל נפצע באורח אנוש ולאחר זמן קצר נקבע מותו במקום. ניידת המשטרה ניזוקה באופן קשה, ושוטר נפצע באורח קל מאוד ופונה לבית החולים מאיר בכפר סבא.

בתוך הניידת המשטרתית היה שוטר שרשם דו"ח לרכב אחר, והחייל עמד בחוץ ואיבטח אותו. הרכב הפלסטיני הגיע ממול והאיץ במהירות לעבר הניידת, והחייל שהבחין בכך ירה בו. הרכב המשיך בנסיעתו ופגע בניידת, והשוטר בן ה-45 נחבל קלות בפניו לאחר שכריות האוויר בניידת נפתחו.

מדיווחים פלסטינים עולה כי המחבל שניסה לבצע את פיגוע הדריסה הוא מוחמד עוואד, בן 36 מהכפר עוורתא שבאזור שכם.

מוחמד עוואד, החשוד כמחבל שניסה לבצע פיגוע דריסה בכביש 60 סמוך לחוות גלעד
מוחמד עוואד, החשוד כמחבל שניסה לבצע פיגוע דריסה בכביש 60 סמוך לחוות גלעד

מדובר צה"ל נמסר: "במהלך פעילות שגרתית משותפת של לוחמי צה"ל ומשטרת ישראל סמוך ליישוב חוות גלעד שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון, זיהו הכוחות רכב חשוד שהאיץ לעברם וניסה לדרוס אותם. לוחם צה"ל פתח בירי לעבר הרכב. המחבל מנוטרל".

כוחות צה''ל במבצע מעצרים בשטחים
כוחות צה''ל במבצע מעצרים בשטחים | צילום: דובר צה''ל

לקראת חגי תשרי יש בידי שב"כ וצה"ל עשרות התרעות לפיגועים, בעיקר בצפון הגדה. בראש השנה ייסגרו כל המעברים לעזה ויוטל סגר כללי על השטחים. גם ביום הכיפורים צפוי סגר על השטחים, ולגבי סוכות עדיין מתקיימים דיונים ובמערכת הביטחון ישנה התלבטות.

כמו כן, בצה"ל הודיעו כי חיילים במערכים מסוימים לא ייצאו לביתם בחגים ויישארו בכוננות. בנוסף, המשטרה הודיעה כי אלפי שוטרים ייפרסו ברחבי הארץ במטרה לצמצם פיגועים ולהרתיע מחבלים.

מתפללים עלו לרגל להר הבית לרגל תשעה באב
מתפללים בהר הבית בתשעה באב | צילום: רויטרס

בשבועות האחרונים התקיימו דיונים בצמרת המדינית בשאלת העלייה להר הבית בחגים, וההכרעה היא שאין שינוי ולא מתכוונים לצמצם את מספר היהודים העולים. במהלך פגישתו של ראש הממשלה יאיר לפיד עם עבדאללה מלך ירדן השבוע בעצרת האו"ם בניו יורק הוא עדכן אותו כי במהלך תקופת החגים תהיה עלייה במספר היהודים שיעלו להר הבית, כך מסר לחדשות 13 בכיר ישראלי שעודכן בפרטי הפגישה.

לפיד הבהיר למלך שההחלטה הישראלית בנושא לא צפויה להשתנות חרף המצב הביטחוני, והוסיף כי הוא מצפה שהירדנים יגבו את ההתנהלות ולא יאפשרו את ההסתה נגד ישראל בסוגיה הזאת.