ניסיון פיגוע ללא נפגעים באזור חברון, פצוע קל מפיצוץ מטען בבנימין

4 פיגועים בשטחים ביום אחד: מחבל ניסה לדקור לוחמים בצומת בית ענון וחוסל, כאשר מחבל נוסף פתח באש לעבר הכוחות - ונוטרל גם הוא. אין נפגעים בקרב כוחות הביטחון. זמן קצר לאחר מכן, ישראלי ניסה להוריד דגל פלסטין באזור ההתנחלות כוכב השחר ונפגע ממטען שהתפוצץ. גדוד ג'נין בזרוע הצבאית של חמאס קיבל אחריות על ירי לעבר קיבוץ מירב שבגלבוע. מחבלת ניסתה לדקור לוחמים במחסום בבקעה - ונוטרלה

זמן צפייה: 02:36

4 פיגועים בשטחים ביום אחד: שני מחבלים נוטרלו הבוקר (ראשון) על-ידי כוחות צה"ל מגדוד שמשון של חטיבת כפיר, לאחר שאחד מהם ניסה לדקור לוחמים בצומת בית ענון, צפונית-מזרחית לחברון, והשני ירה לעבר הצומת. אין נפגעים לכוחות צה"ל. זמן קצר לאחר מכן, צעיר ישראלי בן 28 שניסה להוריד דגל פלסטין שנתלה באזור הכפר אל-מוע'ייר, סמוך להתנחלות כוכב השחר שבבנימין, נפצע באורח קל מפיצוץ של מטען חבלה. בשעות הצהריים עדכן דובר צה"ל כי לוחמים נטרלו מחבלת שהגיעה למחסום בקעות שבבקעת הירדן - וניסתה לדקור את הכוחות בעמדה. אין נפגעים בקרב הכוחות.

ישראל לוי, הצעיר שנפצע מפיצוץ המטען, סיפר הבוקר לחדשות 13: "נסעתי על הכביש, בדרך אני רואה דגל פלסטין ליד הכביש. הבאתי לו בעיטה. מזל שלא באתי מעליו, הוא התפוצץ ליד והדגל היה תקוע. בעטתי בו הצידה ואז התפוצץ עליי העסק. אני מרגיש מעולה, כמה שריטות ואני מפנה את עצמי לבית חולים. זה סטרס ראשוני זה מטען, זה לא ללכת למכולת".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2404210931' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: ניסה להוריד דגל פלסטין - ונפצע קל מפיצוץ מטען' poster='' kid='1_bmw2lb5b' duration='31']

בצה"ל מדגישים הבוקר שעל-פי פקודות מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף יקי דולף, אין לגעת בדגלי פלסטין מחשש שהם ממולכדים. פראמדיק מד"א נדב טייב סיפר: "חברנו עם הפצוע סמוך לכוכב השחר כשהוא בהכרה מלאה וסובל מחבלות קלות בגפיים. יחד עם כוח רפואה של הצבא הענקנו לו טיפול רפואי כשמצבו קל".

זירת פיצוץ המטען בבנימין
זירת פיצוץ המטען בבנימין | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת פיצוץ המטען בבנימין
זירת פיצוץ המטען בבנימין | צילום: איחוד הצלה מרחב בנימין

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ הגיע לזירה ואמר: "יש לבצע סגר על הכפרים אל מועייר ודומא מהם יצאו הפיגועים האחרונים ולעבור בית בית כדי לנקות את הכפרים האלה ממרצחים. אנחנו כאן ממשיכים את המסע מיציאת מצרים בראש מורם ובני חורין בארץ שלנו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2404211013' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: ירי לעבר קיבוץ מירב' poster='' kid='1_bgirqtfd' duration='18']

בתוך כך, ירי בוצע הבוקר לעבר קיבוץ מירב שבגלבוע, מזרחית לג'נין. גדוד ג'נין בזרוע הצבאית של חמאס קיבל אחריות על הירי, כשנטען מדובר בתגובה ל"פשעים ברצועת עזה ובמחנה הפליטים נור א-שמס".

מקיבוץ מירב נמסר: "שנה בדיוק אחרי אירוע הירי הראשון ובסיכומה של שנה בת עשרות אירועי ירי, שוב לפני זמן קצר נורו מספר צרורות לכיוון בתי הישוב מכיוון הכפר ג'ילבון. זוהתה פגיעה אחת לפחות בחלון בית משפחה שגם בשבוע שעבר נפגעו מהירי. בני המשפחה היו בבית אך ב"ה הם לא נפגעו. כוחות צה"ל בגזרה השיבו אש מקלעים לכיוון הכפר. אם לא יהיה שינוי חד במדיניות התגובה והיוזמה הצבאית, פגיעה בנפש זה רק עניין של זמן".

פגיעת ירי בקיבוץ מירב
פגיעת ירי בקיבוץ מירב
הנשק של המחבלים שניסו לבצע פיגוע בצומת בית ענון
הנשק של המחבלים שניסו לבצע פיגוע בצומת בית ענון

מהיישוב כוכב השחר נמסר: "רק שבוע אחרי הרצח של בנימין אחימאיר, ושוב נסיון לרצח באותו אזור, הפעם באמצעות זירת מטענים משולבת. דרום לבנון בלב הארץ. מתי יפנימו קברניטי המדינה שמחבלי דעא"ש-יו"ש אינם שונים ממחבלי דעא"ש-חמאס? די להפקרות הבטחונית! אנו דורשים מראש הממשלה, שר הבטחון, ממשלת ישראל ואלוף הפיקוד - האזרחים אינם צריכים להיות השכפצ! די להכלה, די למדיניות המופקרת של ההקלות לרוצחים! במקום זה, הגיע הזמן שתפעלו בעוצמה הנדרשת להבטיח את בטחוננו עכשיו ולעקור מן השורש את הטרור! אל תחכו למחיר הדמים הבא".