פיגוע ירי בשומרון: 3 נפצעו קל, מצוד אחר המחבלים

שני נערים כבני 15 ו-16 וגבר כבן 32 נפצעו קל משברי זכוכית כאשר ירי בוצע לעבר רכב ישראלי בכביש שבין עינב לשבי שומרון. צוותי מד"א פינו אותם לביה"ח, כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר המחבלים

זמן צפייה: 01:25

פיגוע ירי בשומרון: שלושה בני אדם נפצעו הבוקר (שלישי) באורח קל משברי זכוכית כאשר ירי בוצע לעבר רכב ישראלי בכביש שבין עינב לשבי שומרון. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה פינו את הפצועים, בהם שני נערים כבני 15 ו-16 וגבר כבן 32, לבית החולים מאיר בכפר סבא. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר המחבלים.

אחד האזרחים שניצלו מהירי, אורי הירשפלד, שוחח עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן שמתגורר ביישוב הסמוך, ושיחזר בפניו את רגעי האימה: "אנחנו יצאנו מאבני חפץ לכיוון הר ברכה , הגענו לפה לצומת. שמעתי בום חזק, מסתבר שזה היה חורי יציאה של כדור. הסתכלתי לחבר שלי ימינה, ראיתי שהוא נפגע עם דם בידיים, הסתכלתי וראיתי שהוא נחבל. המשכנו מפה ישר, וראינו ג'יפ של צה"ל, עצרנו אותו והגענו לפה. אנחנו נהיה חזקים, ואנחנו נמשיך לנסוע פה. יהיה בסדר, בעזרת ה'".

מפקד תחנת שומרון במד"א, הפראמדיקית קארין מושקוביץ, סיפרה: "ראינו 3 נוסעי רכב בהכרה מלאה שהתהלכו, הם סיפרו לנו שבזמן נסיעה ירו עליהם ובדרך נס הם לא נפגעו מהירי, הם סבלו מפציעות קלות כתוצאה משברי זכוכיות. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם קל".

הרכב שנורה סמוך לשבי שומרון
הרכב שנורה סמוך לשבי שומרון | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מסר בתגובה: "פיגוע הירי הזה כאן, בין שבי שומרון לעינב - סמוך כל כך למקום שבו נרצח רק לפני כמה חודשים, אלחנן קליין הי"ד, הוא תזכורת ברורה לכך שיש מלחמה ביהודה ושומרון, בדיוק כמו שיש מלחמה בעזה ובגבול הצפון. הרשות הפלסטינית היא תואמת חמאס. אלה מחבלים בחליפה, ואלה מחבלים עם סרט ירוק על המצח".

"אני דורש מהממשלה ומהפיקוד הבכיר לשנות כבר את הפרדיגמה", הוסיף, "הנשק שמסתובב כאן, ברשות הפלסטינית, הנשק הלא חוקי, יורה, הנשק הזה מביא לפיגועים. צריך להחזיר את המחסומים הביטחוניים. צריך לאסוף את הנשקים, וצריך לקיים מלחמה כנגד תשתיות הטרור של הרשות הפלסטינית, להגביר את המבצעים. אנחנו במלחמה, אם לא נהפוך את השולחן, היא תגיע גם לכאן, ומכאן לבת חפר ונתניה. אנחנו לעולם לא נשבר. ההתיישבות בשומרון תמשיך לבנות ולשגשג. צריך לנסוע בכל מקום, לתרום למדינה, ואנחנו נהיה חלק מהניצחון. חייבים ניצחון. דורשים ניצחון, דורשים הכרעה".

הפיגוע בצומת ניר צבי, ליד רמלה
זירת הפיגוע בצומת ניר צבי | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

שלשום נפצעו ארבעה חיילים בפיגוע דריסה בצומת ניר צבי, סמוך לצריפין, בהם קצין ולוחם שנפצעו באורח קשה, ושני חיילים נוספים באורח בינוני וקל. החיילים נפצעו בעזה והיו בדרכם למתקן הרפואי של צה"ל בצריפין כדי לעבור שיקום. המחבל, מוחמד שהאב, תושב הכפר עקב שבמזרח ירושלים, נוטרל על-ידי שוטר ביחידת המילואים של מג"ב שהגיע במסגרת פעילות מבצעית בעיר לוד.