הותר לפרסום: שב"כ סיכל פיגוע התאבדות שחמאס תכנן במרכז הארץ

בחודש מרץ נעצר בשכם פלסטיני המתגורר בירדן, שנחשד כמעורב בתכנון ביצוע פיגוע תופת בישראל בהנחיית מפקדות חמאס בטורקיה. מטען רסס רב-עוצמה במשקל של 12 ק"ג, שיועד לשמש את המחבל, אותר יחד עם מכתב הנחיות בסמוך למעיין באזור השומרון. כתב אישום הוגש נגדו בגין עבירות ביטחוניות חמורות

זמן צפייה: 01:29

מערכת הביטחון התירה היום (שני) לפרסום כי שב"כ סיכל בחודש מרץ פיגוע התאבדות שתוכנן לצאת לפועל במרכז הארץ, בהנחיית מפקדת חמאס בטורקיה. במסגרת פעילות הסיכול נעצר בשכם אנס שורמאן, פלסטיני המתגורר בירדן אשר תכנן להוציא את הפיגוע לפועל - נגדו כבר הוגש בבית משפט צבאי כתב אישום בגין עבירות ביטחוניות חמורות.

במהלך חקירתו של שורמאן בשב"כ עלה כי הוא גויס על ידי פעיל חמאס בטורקיה, לאחר שהסכים לבצע בשם ארגון הטרור פיגוע התאבדות שעל פי הערכות תוכנן להתבצע בפנים הארץ כאמור.

במסגרת הכנותיו לקראת ביצוע הפיגוע, צילם שורמאן צוואה, עבר הכשרה בנהיגה על אופנוע שהיה אמור לשמש אותו לצורך ביצוע הפיגוע - וקיבל כספים והוראות לאיסוף מטען החבלה שהוסתר ביהודה ושומרון. בנוסף, בחקירת שב"כ הוסגר מטען רסס רב-עוצמה במשקל של 12 ק"ג, שהוסתר בסמוך למעיין באזור השומרון לצד מכתב עם הנחיות לביצוע הפיגוע המתוכנן.

תשתית הטרור שתכננה את הפיגוע
תשתית הטרור שתכננה את הפיגוע | צילום: תקשורת שב״כ

לאחר מעצרו של שורמאן נעצרו לחקירת שב"כ מספר פעילי חמאס נוספים בשטחים, אשר היוו חלק מתשתית צבאית של חמאס בשכם. בחקירות של חלקיהם נחשפה מעורבות בהכנת המטען שיועד לשורמאן, בהנחיית מפקדת החמאס בטורקיה.

בכתב האישום שהוגש נגד שורמאן נכללו עבירות חמורות,  ובהן ניסיון לגרימת מוות בכוונה, מגע עם אויב וחברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת. בנוסף, לפני כשבוע הוגשו נגד חמישה תושבי שכם כתבי אישום הכוללים עבירות ביטחוניות חמורות, בין היתר ניסיון לגרימת מוות בכוונה.

Whatsapp Image 2024 06 03 At 1
המטען שאותר | צילום: תקשורת שב"כ

בהודעת שב"כ בוגע לסיכול הפיגוע נכתב כי החקירה "חושפת את התבססות מפקדת החמאס בתורכיה ומעורבותה בהכוונת פיגועי תופת בתוך שטחי ישראל, וכן מציגה את ניסיונותיו של חמאס להביא להסלמה וערעור המצב בשטח במהלך חודש הרמדאן האחרון". בנוסף, הזכירו מטעם הארגון כי באותו השבוע שבו נעצר שורמאן, לוחמי שב"כ ודובדבן חיסלו מחבל תושב ג'נין שהיה בדרכו לשטח ישראל לבצע פיגוע, כשעליו מטען מוכן לשימוש.

"שירות הביטחון הכללי יחד עם צה"ל ימשיך לפעול על מנת לסכל כל ניסיון של גורמי טרור לקדם פעילות טרור נגד מדינת ישראל, ויפעל למצות את הדין עם המעורבים בפעולות מעין אלה", נמסר בנוסף מטעם שב"כ.