הקצין שנפצע בהתרסקות המסוק מתקדם בשיקום: "הכשרתו סייעה לו לשרוד"

בבית החולים ממשיך סרן רון בירמן בתהליך השיקום לאחר שנפצע בהתרסקות מסוק חיל האוויר, שבה נהרגו חבריו ארז שחייני וחן פוגל ז"ל. אמו סיפרה לחדשות 13 על תהליך השיקום ועל ההכשרה שעבר וכנראה הצילה את חייו: "הכין אותו למצב שהוא נקלע אליו בהתרסקות"

זמן צפייה: 04:04

המצב ממשיך להשתפר: מרינה בירמן, אמו של סרן רון בירמן שנפצע בהתרסקות מסוק חיל האוויר שלשום בערב, סיפרה היום (רביעי) כי הוא ממשיך להתקדם בהליך השיקום והחל להתהלך. בשיחה עם חדשות 13 היא אומרת כי ההכשרה שעבר כנראה הצילה את חייו.

"רון עבר גיבוש חובלים והתחיל הכשרת חובלים שנמשכת שנתיים ועוד הכשרה. זה מאוד מאתגר ודורש למידה, יכולת והתמדה", היא מספרת. "הוא הוסמך לפני שבוע וחצי לקצין סיור מסוקים בכיר ועשה שלבים נוספים בהכשרה כולל קורס של חילוץ ממסוק טובע בארה"ב. זה כנראה הכין אותו למצב שהוא נקלע אליו בהתרסקות".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2201051253' autoplay='0' credit='דוברות רמב"ם' desc='השוטרים שחילצו את סרן בירמן מהמים בביקור בבית החולים' poster='' kid='1_dtwr6fx3' duration='30']

על התחושות לאחר ההתרסקות סיפרה אמו של סרן בירמן: "אני מניחה שהוא הרגיש ושאל את עצמו אם אלה הרגעים האחרונים שלו אבל הוא פעל כפי שהכשירו אותו. אחרי שהוא צף על פני המים הוא היה בטוח שחבריו היו בחוץ ולא מצא אותם ואז הוא ניסה כמה פעמים לחלץ אותם ולצערנו זה לא צלח ומוסרים את אהבתנו למשפחות ההרוגים".

גם אמו שמעה ממנו על הדרך שהובילה לאיתורו: "אחרי שהוא חודל מניסיונות החילוץ, הוא צלצל למפקדים כדי לעדכן על האירוע. הוא עושה שיחה למשטרה לאחר מכן והם מקשרים לשיטור הימי, שחילצה אותו מהמים".

סגן-אלוף ארז שחייני (ימין) ורב-סרן חן פוגל (שמאל) - שני הטייסם שנהרגו באסון ההתרסקות מול חופי חיפה
סגן-אלוף ארז שחייני (ימין) ורב-סרן חן פוגל (שמאל) ז''ל | צילום: בידיעת המשפחות

לסיום מספרת מרינה בירמן על התקדמות השיקום: "שלומו טוב. הוא משתקם. נעמד על הרגליים. הוא התהלך ואנחנו בדרך הנכונה".

סא"ל ארז שחייני ורב-סרן חן פוגל שנהרגו בהתרסקות המסוק הובאו אתמול למנוחות כשאלפים מלווים אותם בדרכם האחרונה. תיקו של אחד ההרוגיםנפלט הבוקר אל חוף הים באזור הקריות. אזרח שמצא את התיק העביר אותו למשטרת ישראל. תוכנו של התיק נמצא בבדיקת צה"ל.