עבדללה, אב ל-6 מעזה, נהרג מירי רקטה לישראל; אחיו במצב קשה

הפועל, תושב רצועת עזה שעובד בישראל, נפצע קשה מרקטה שהתפוצצה במועצה האזורית שדות נגב. הוא פונה לביה"ח סורוקה - שם נקבע מותו. יחד עמו נפצע קשה תושב עזה נוסף, בן 40 וגבר מהפזורה הבדואית שמצבו הוגדר קל בינוני. בינתיים, נמשכים המטחים לעבר ישראל: אזעקות בעוטף, יישובי השפלה ואשדוד

זמן צפייה: 09:20

מבצע "מגן וחץ" - היום החמישי: תושב רצועת עזה בן 35 שעובד בישראל נהרג מירי רקטה לעבר מושב שוקדה שבמועצה האזורית שדות נגב. תחילה הוא פונה במצב קשה לבית החולים סורוקה שבבאר שבע - שם נאבקו הרופאים על חייו אך נאלצו לקבוע את מותו. גם אחיו בן ה-40 נפצע, ומצבו הוגדר קשה. גבר מהפזורה הבדואית נפצע קל-בינוני. זמן קצר לאחר מכן: אזעקות נשמעו ביישובי השפלה ובאשדוד.

קודם לכן, לאחר תקיפות נרחבות של חיל האוויר ברצועת עזה, כולל בניין שהופצץ בבית לאהיה לאחר נוהל "הקש בגג", הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי הודיעה כי "לנוכח המשך החיסולים והתקיפות - ההתנגדות תחדש את התקיפות הרקטיות שלה לעבר הערים הכבושות, וזאת כהדגשה להמשך העימות".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2313051546' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: פגיעת פצמ"ר במעבר ארז' poster='' kid='1_at4l25l2' duration='']

הודעת ארגון הטרור הגיעה לאחר סדרת תקיפות של צה"ל במהלך הלילה והבוקר. בבית לאהיה, שבצפון רצועת עזה, הופצץ בניין לאחר נוהל "הקש בגג" שמטרתו להזהיר את הדיירים מפני הפצצה קרובה. עוד נכתב בהודעה: "ההתנגדות הכינה את עצמה לחודשים של עימות, יש לנו סבלנות ארוכה, אנחנו זוכים לאהדה עממית ואנחנו נלמד את העושק מה תהיה אחריתו".

סגן אלוף ע', מפקד מרכז האש של אוגדת עזה, אמר היום כי חיל האוויר מכוון התקפות אל עבר חוליות משגרים. "היום כלי הטייס הבלתי מאוישים מוכנים בכל רגע. זה מה שמאפשר לנו סיכול של חוליות. זיהינו צמצום של 50 אחוזים בירי מרגמות". הוא הוסיף כי התקיפות מכוונות נגד הג'יהאד האסלאמי בלבד, שמנסה לאחרונה לפגוע בעזרת טיל נ"ט ביעדים ישראליים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2305131122' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד פלסטיני של התקיפה בבית לאהיה' poster='' kid='1_f67anmnh' duration='']

במהלך הלילה הותקפו מספר מטרות ויעדים של הג'יהאד היאסלאמי ברצועת עזה. בשעה 05:00 חודש הירי, לאחר לילה שקט יחסית, והחלו התרעות צבע אדום במועצות האזוריות שער הנגב, חוף אשקלון ואשכול, ללא נפגעים. דובר הג'יהאד האיסלאמי מסר הבוקר לערוץ הטלוויזיה הבין-ערבי, "אל-ערבי", כי לא הושג הסכם הפסקת אש זמנית בחסות מצרים - אך הדגיש כי השיחות בעניין עדיין נמשכות.

מוקדם יותר היום, תושבי קיבוץ נחל עוז הונחו להישאר בבתיהם מחשש לירי נ"ט למשך כשעה עד שההנחיה הוסרה. זאת, לאחר שאתמול בוצע לראשונה מתחילת המבצע ירי טיל נ"ט לעבר מרצועת עזה לעבר העוטף. הטיל התפוצץ בשטח פתוח וגרם לשריפה - ללא נפגעים בגוף.

שיגורי רקטות מעזה לישראל
שיגורי רקטות מעזה לישראל | צילום: רויטרס

דובר צה"ל עדכן כי נכון לשעה 08:00 בבוקר, מתחילת המבצע שוגרו 1,099 רקטות בסך הכול מרצועת עזה, 865 מהם חצו לשטח ישראל. 340 רקטות יורטו על ידי כיפת ברזל. לפי צה"ל, כ-1 מתוך 4 רקטות ששוגרו על ידי הג'יהאד האסלאמי נפלו בשטח רצועת עזה.

כלי טיס תקפו הלילה מפקדה צבאית של בכיר בארגון הג'יהאד האסלאמי, שלפי צה"ל שימשה לתכנון ופיקוד על פעולות טרור. המפקדה הייתה של מוחמד אבו אלעטא, בכיר ביחידה הרקטית של ארגון הטרור, אחיו של בהא אבו אלעטא - שחוסל במבצע "חגורה שחורה" ופיקד על אותה היחידה.

מגן וחץ, בכיר הג'יהאד האיסלאמי איאד אל-חוסני - חוסל בעזה
בכיר הג'יהאד האיסלאמי איאד אל-חוסני - חוסל בעזה | צילום: דובר צה''ל

בתוך כך, סגנית שר החוץ האמריקני, וונדי שרמן, שוחחה עם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר ודחקה בו "להגיע להפסקת אש בדחיפות". שרמן הביעה צער על ההרוגה מפגיעת רקטה ברחובות ביום חמישי, וגינתה את ירי הרקטות לעבר ישראל, "שמהווה סכנה לרווחתם של ישראלים ופלסטינים".