ראשי מערכת הביטחון לנתניהו: "נכון לחתור לסיום המבצע"

הרמטכ"ל וראש השב"כ סברו אתמול בדיון אצל ראש הממשלה כי "נכון לסיים את המבצע", לאחר שלישראל היו הישגים רבים והניסיון להשאיר את חמאס מחוץ למערכה צלח עד כה. במהלך הלילה תקף חיל האוויר עמדות של הג'יהאד האסלאמי ברצועה וכן מנהרות. לא היו שיגורים מאז אמש

זמן צפייה: 02:29

מבצע "מגן וחץ": ראשי מערכת הביטחון, הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר, סברו אתמול בדיון אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו שנכון לחתור לסיום המבצע - כך פורסם לראשונה הבוקר (שישי) בחדשות 13. כמו כן, הבוקר עדכן דובר צה"ל דני הגרי כי הפגיעה אמש בבית ברחובות, שהביאה למותו של גבר אחד, הייתה בעקבות "תקלה טכנית. המיירט שוגר ולא פגע".

ראשי מערכת הביטחון דיברו בדיון אצל ראש הממשלה על "הישגיה הרבים" של ישראל במבצע וכן על הניסיון הישראלי להשאיר את חמאס מחוץ לתמונה - ועל כן בנקודה הזו נכון לחתור לסיום. גורם שנכח בדיון אמר כי ראש השב"כ נקט בקו נחרץ יותר בסוגיה הזו. בדובר צה"ל ובשב"כ הגיבו כי אינם מתייחסים לנאמר בדיונים סגורים ומסווגים.

ירי מרצועת עזה
ירי מרצועת עזה | צילום: רויטרס

צה"ל המשיך לתקוף הלילה מטרות של הג'יהאד האסאלמי ברצועת עזה, כשעיקר המאמץ הוא נגד שיגורי רקטות וכן נגד מוקדי שליטה ופיקוד של ארגון הטרור. השיגור האחרון לעבר ישראל היה אתמול ב-22:00 בלילה. הבוקר עדכן הגרי כי צה"ל תקף ברצועת עזה במהלך הלילה 52 עמדות של הג'יהאד האסלאמי וכן מנהרות תקיפה ותמרון. "מאמץ התקיפה שלנו הוא נגד הרקטות, הפיקוד והשליטה של ארגון הטרור, ובהם חמשת החיסולים, וכן מטרות התעצמות", אמר הגרי.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2305120711' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תקיפת חיל האוויר הלילה' poster='' kid='1_1ku6dltk' duration='']

עוד התייחס לפגיעה הישירה בבית ברחובות אמש, שהביאה למותו של גבר כבן 40 ועדכן כי הייתה תקלה טכנית, בעקבותיה מיירט כיפת ברזל שוגר אך לא פגע ברקטה. הרקטה הייתה מייצור עצמי של ארגון הטרור והכילה 20 קילוגרם של חומר נפץ.

"הנחיות ההתגוננות עדיין בתוקף עד 14:00", הוסיף הגרי. "נעריך את המצב ונבחן את ההנחיות. אנחנו נדרשים לסבלנות ואורך רוח של האזרחים. ההנחיות מצילות חיים. לא להכנס לשאננות בגלל שלא היו שיגורים בלילה".

Whatsapp Image 2023 05 12 At 0
הבניין שנפגע ברחובות | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בתוך כך, במהלך המבצע ועד הבוקר, שוגרו 866 רקטות, 672 מהרקטות חצו לעבר שטח ישראל. 260 רקטות יורטו על ידי כיפת ברזל, שהם 91 אחוזי יירוט. 215 מטרות הותקפו על ידי צה"ל במהלך המבצע, 14 אזרחים בלתי מעורבים נהרגו ברצועת עזה - ארבעה מהם בידי ירי כושל של הג'יהאד האסלאמי.

אבי גיל, ברוורמן, הנגבי, רה''מ נתניהו בהערכת מצב בלשכתו בירושלים
רה''מ נתניהו בהערכת מצב בלשכתו בירושלים

ראש הממשלה קיים אמש הערכת מצב ביטחונית טלפונית מהקריה בתל אביב. בתום הערכת המצב נמסר מטעם לשכת נתניהו: "ראש הממשלה ושר הביטחון שיבחו את צה"ל ושב"כ על ההישגים במהלך מבצע 'מגן וחץ' והנחו להמשיך ולגבות מחיר כבד מהג'יהאד האיסלאמי על תוקפנותו נגד אזרחי ישראל".

מוקדם יותר אמר גורם ביטחוני: "אנחנו מזהים נכונות מצד הג’יהאד האיסלאמי לסיים את הסבב, אך אין עדיין שום הסכמות בשלב זה. אש תיענה באש, שקט ייענה בשקט". גורמים בישראל אמרו כי "תהיה תגובה משמעותית על המטחים האחרונים". בינתיים, ברחובות הודיעו על ביטול הלימודים מחר - כולל בחינוך המיוחד. מערכת החינוך לא תפעל מחר גם באשקלון, בנתיבות ובשאר יישובי הדרום המרוחקים עד 40 קילומטרים מרצועת עזה. בראשון לציון טרם הוחלט אם לקיים לימודים.

הרס בזירה ברחובות
הרס בזירה ברחובות | צילום: ליאור מולדובן, פלאש 90

אתמול נהרג גבר כבן 40 מפגיעת רקטה בבניין מגורים ברחובות. עוד עשרה נפגעו, בהם חמישה במצב קל ושני נפגעי חרדה. לדבריו, "עד היום ברחובות לא היו פגיעות בכל הסבבים, אבל היום הגיעו גם אלינו. הפגיעה היא קשה. כנראה שנצטרך לפנות את הבניין מטעמי בטיחות יתר. נפנה את הדיירים ונדאג למקום חלופי".

המפכ"ל קובי שבתאי אמר בזירה ברחובות: "לפני כשעה הייתה פגיעה ישירה בבניין. לצערנו, יש נפגעים. פיקוד העורף סורק כדי לבדוק אם אין לכודים נוספים. מערך החבלה מטפל בנפל של חלקי הטיל והרשות המקומית מטפלת באוכלוסייה. מחוז מרכז של המשטרה לקח אחריות על הזירה וטיפול בה. אנחנו במערכה. משטרת ישראל וכל כוחות הביטחון ממשיכים לתת מענה לכל זירה שלה נידרש. מאחלים החלמה לנפגעים". אלוף פיקוד העורף אמר בזירה: "המקלט בבניין היה ישן ושימש כמחסן, לכן לא נכנסו אליו".