מאבק הרבש"צים מחריף: מאות החזירו את רכביהם למשרד הביטחון

כחלק מהמחאה על תנאי העסקתם, השיבו רכזי הביטחון את הרכבים, איימו שיחזירו בשבוע הבא את נשקיהם - ושייצאו להשבתה כוללת. "צעד מתבקש לאור הפקרות המשרד כלפינו"

זמן צפייה: 00:41

מאבק הרבש"צים על תנאי שכרם עולה מדרגה: היום (חמישי) מאות רכזי ביטחון יישוביים (רבש"צים) ברחבי הארץ החזירו למשרד הביטחון את הרכבים בהם פעלו - כחלק מהמחאה על תנאי העסקתם ובדרישה משר הביטחון נפתלי בנט לפעול בעניינם.

"הרבש"צים לא יכולים לבצע את תפקידם כאשר משרד הביטחון ממשיך בהתעלמותו המופגנת מהם ולא מוכן ולו לשבת ולדבר איתם", נכתב בהודעה שפורסמה מטעם המאבק. "הרכזים מתנצלים בפני התושבים, אך משרד הביטחון יודע כבר זמן רב על המצוקה - ומתעלם. על כן, כל האשמה היא על משרד הביטחון והעומד בראשו נפתלי בנט".

עוד נאמר בהודעה כי בשבוע הבא יחזירו כלל הרבש"צים את נשקיהם האישיים, ולאחר מכן יצאו להשבתה כוללת - עד שיעקבלו מענה לבקשותיהם. ראובן שדור, רבש"צ היישוב תקוע וחבר ועד הרבש"צים הארצי, אמר כי מדובר ב"צעד מתבקש לאור הפקרות משרד הביטחון כלפינו".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

גורמים בסביבת רה"מ: "נתניהו מצפה מבן גביר שיפרוש מהמרוץ"

נתניהו שוחח עם פוטין: "אופטימי בעניין שחרור נעמה יששכר"

דיווח: הפלגים הפלסטיניים בעזה החליטו לשוב להסלמה עם ישראל

מחאת הרבש''צים בעוטף עזה
מחאת הרבש''צים בעוטף עזה | צילום: דוברות ההסתדרות הלאומית

"משרד הבטחון ובנט העומד בראשו מפקירים את בטחון ההתיישבות ואת הרבש"צים", קבע איתי הופמן, סגן יו"ר ארגון הרבש"צים הארצי. "לצערי, החל מהיום ביטחון היישובים עובר למשרד הבטחון ונפתלי בנט באופן ישיר. אני מתנצל בפני מיליון תושבי היישובים המאוימים במדינת ישראל, אך במצב הנוכחי, נוכח האיומים בגבולות ובאיו"ש, אין ביכולתנו לתת מענה מבצעי".

גם הרבש"צ של נתיב העשרה השבית את רכב הביטחון שלו, ופנה ישירות לשר הביטחון בנט: "אנו מבקשים בכל לשון של בקשה להתפנות מעיסוקיך הפוליטיים, לשבת עמנו ולדון בנושא שכרנו, תנאי העסקתנו ובפיחות בתקציבי הביטחון ביישובים - לפני שיהיה מאוחר מדי".

רכבו של יניב יפרח, הרבש''ץ שהחזיר את רכבו | צילום: חדשות 13

כזכור, מוקדם יותר השבוע שלחו הרבש"צים מכתב לתושבים בו הודיעו כי אם דרישותיהם לא ייענו הם ינתקו קשר עם צה"ל, יפסיקו את הפעילות המבצעית ויחזירו את הנשקים ואת רכבי הביטחון.

"הגענו למצב בו נדרשת פעולה קיצונית - המאבק שלנו הוא נגד הפקידים במשרד הביטחון המונעים מאיתנו את מה שמגיע לנו כחוק", נאמר במכתב. "במהלך השבועות הקרובים אנו מתחילים במהלך מדורג שבסופו השבתה מלאה. אנא קבלו בהבנה את המחאה הלגיטימית והמוצדקת הזו, אנו עושים זאת בלב כבד".

ממשרד הביטחון נמסר אמש בתגובה להחרפת המחאה: "המשרד מוקיר ומעריך את פועלם של הרבש"צים ואת תרומתם לחיזוק הביטחון ביישובים. לאחרונה גיבש המשרד, יחד עם מרכז המועצות האזוריות, הסכם מעודכן הכולל הגדלה של תקציב ההשתתפות במימון מרכיבי ביטחון ליישובים המעסיקים רבש"צים. עמדת המדינה, היתה ונותרה, שהרבש"צים הם עובדי הישובים ועליהם לנהל מו"מ קיבוצי מול מעסיקיהם".