הנרצח בפיגוע ליד קדומים הובא למנוחות: "אדם של חסד"

שלום סופר, שנדקר על ידי מחבל בפיגוע בפונדוק שבשומרון לפני שבועיים והבוקר מת מפצעיו, נטמן בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. בנו הביע היום ביקורת על שחרורו מביה"ח לפני ההדרדרות במצבו: "יש כעס על בית החולים, אבל זה לא יחזיר את אבא שלי"

זמן צפייה: 04:04

שלום סופר, שנדקר על ידי מחבל בפיגוע בפונדוק שבשומרון לפני שבועיים והבוקר מת מפצעיו, הובא למנוחות הערב (שלישי) בבית העלמין סגולה שבפתח תקווה. בנו לידור ספד לו: "סליחה אבא אם לא נלחמתי מספיק. מבטיח לך להיות חזק בשביל האמא שלנו והאחים והנכדים, בשביל אשתי. מבטיח אבא. הלכת לי מהר אבא".

בהספדו אמר לידור: "אבא, איך הגענו לפה, הבטחת שיהיה בסדר. אמרת לי אל תדאג, יום יומיים חוזר לשגרה. חשבתי שאתה מתחזק אבא. האמנתי למה שהרופאים אמרו ושהזמן יעשה את שלו. תגיד תודה לידור- אמרת אבא, כי מי יודע מה יהיה מחר. אף אחד לא יודע מה יהיה מחר. זה היה אבא שלי - שלום. איש של שלום. הגיע הזמן שנפסיק את הטרור. אוהב אותך מאוד אבא יקר".

משפחתו של שלום סופר בהלוויתו
משפחתו של שלום סופר בהלוויתו

הבן ליאב ספד גם הוא לאביו ואמר: "משהו פה לא מסתדר לי. מה קורה פה. אתה היית הכי גיבור. עליתי להגיד לך אתמול לילה טוב ואחרי 5 דקות והכל היה שונה. רגע אחד אכלנו ארוחת ערב ורגע אחרי הכל שונה. כסף לא היה שווה כלום בעיניך רק חסדים. בכל יום שישי שתפס את הקו בגזרה היה מגיע לסופר לקנות והחיילים תמיד היו אומרים 'איזה מלך אבא שלך הוא לא לוקח לנו שקל'".

הבן ליאב הוסיף: "כואב לי שלא עמדנו יחד מתחת לחופה, אבל מבטיח שאהיה הכי חזק שאפשר ואשמור על אמא. מתגעגע אליך למרות שלא מעכל שאתה לא פה".

אבלים בהלוויו של שלום סופר
אבלים בהלוויו של שלום סופר

לפני ההלוויה אמר בנו של שלום, ליאב: "אי אפשר להסביר איזו אבידה זאת. הוא הפך את העולם הזה לטיפה יותר טוב כל יום. הוא אדם שכולו נתינה, אף פעם לא חשב על כסף, רק לתת לחסדים ולתרום לחיילי צה"ל כל פעם שאפשר. היה אדם של חסד".

"אני לא רואה את המשך החיים שלי בלי אבא", הוסיף הבן, "איך אמשיך את החיים בלי שהוא יכניס אותי לחופה או יפגוש את הילדים שלי? אבא מאוד מאמין בדו קיום והוא עצר באחד הכפרים כדי לקנות משהו. ארב לו שמה מחבל ודקר אותו פעמיים בגב ובבטן. הוא פינה את עצמו והתקשר להזעיק תגבורת. הוא התנהג בגבורה".

תיעוד נוסף מזירת הפיגוע
זירת הפיגוע בכפר פונדוק

מצבו של סופר הוגדר קל-בינוני לאחר הפיגוע, וכעבור שבוע הוא שוחרר לביתו, אך אמש חלה הדרדרות במצבו והוא נפטר מפצעיו. בנו ליאב הביע היום ביקורת על שחרורו של אביו לביתו: "אנחנו התנגדנו לשחרור שלו מבית החולים. על פגיעה חודרת לא נראה לי סביר לשחרר בן אדם אחרי פחות מ-72 שעות. יש כעס על בית החולים, אבל זה לא יחזיר את אבא שלי. אנחנו לא נשברים. לא משנה כמו ינסו לשבור אותנו, אנחנו לא נשברים. נלך בכל הכוח ונתרום למדינה. בכל כוחות הביטחון נתחזק, אנחנו לא מוותרים".

בנו השני, לידור, אמר: "אבא אמר לי בזירה שהוא הספיק להדוף את המחבל ולחטוף לו את הסכין. לאחר מכן הוא איבד את ההכרה. בהתחלה הוא היה במצב קל, ואחר כך הבינו שהמצב לא טוב. הוא השתחרר אחרי כמה ימים, היינו שמחים שהוא חי, הסתמכנו על דעת הרופאים שהוא יחלים ויתחזק. לצערנו הגוף שלו לא עמד בזה". עוד הוסיף על המצב הביטחוני: "זה הפך לשגרה. אני לא אשתוק עד שימצו את הדין עם הרוצח האכזרי הזה. הבטחתי את זה למשפחה וגם לאבא שלי".