"חיפש קורבן ודקר 3 פעמים": המחבל מהפיגוע בפ"ת מואשם ברצח

הפרקליטות האשימה את המחבל חליל עבד אל-חאלק מחמד דויכאת ברצח בנסיבות מחמירות והחזקת סכין שלא כדין. דויכאת, שדקר למוות את הרב שי אוחיון, "לא הביע חרטה או צער ביחס לקורבן"

זמן צפייה: 07:43

כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים הוגשו הבוקר (שני) נגד המחבל חליל עבד אל-חאלק מחמד דויכאת, תושב כפר רוגיב בן 46, שדקר למוות את הרב שי אוחיון לפני כשבועיים בפתח תקווה. דויכאת מואשם ברצח בנסיבות מחמירות והחזקת סכין שלא כדין בנסיבות מעשה טרור.

המפגע, כזכור, החזיק בהיתר עבודה שאפשר לו לעבוד בישראל בתנאי שהוא חוזר מדי יום לביתו. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין רועי רייס וחן יצחקי, הנאשם שקל וגיבש החלטה להמית באמצעות סכין אזרח או חייל ישראלים יהודים, באשר הם, "למען פלסטין, העם הפלסטיני, מסגד אל-אקצא, ואללה".

בהתאם להחלטתו ולתוכנית הפיגוע, נטל דויכאת סכין שהייתה במטבח אתר הבנייה, הכניסה לכיסו ויצא מהמקום. לאחר שחיפש קורבן והזדמנות מתאימים לביצוע תוכנית הפיגוע במשך כשעה, הבחין ברב אוחיון, שצעד מולו ברחוב.

לעוד כתבות בנושא:

אחרי הפיגוע: מאחז חדש הוקם בבנימין לזכרו של הרב שי אוחיון

שי אוחיון נרצח בפיגוע בפ"ת: "לא היה מסוגל לעשות רע לאיש"

סייע בזירת הפיגוע בפ"ת – וננזף ע"י הבוס שלו

שי אוחיון, שנרצח בפיגוע בפתח תקווה
שי אוחיון, שנרצח בפיגוע בפתח תקווה | צילום: באדיבות המשפחה

בכתב האישום מתואר כיצד הנאשם "שלף את הסכין מכיסו ודקר את המנוח 3 דקירות עמוקות". בשלב זה, הבחין עובר אורח במתרחש, וזרק לעבר הנאשם חפץ בניסיון לסייע למנוח. "רק אז, הניח הנאשם למנוח - שכבר היה במצב אנוש, החזיר את הסכין המגואלת בדם המנוח לכיסו, והחל להתרחק בהליכה מהמקום".

בעודו נמלט, שקל המפגע - כך לטענת הפרקליטות, לדקור באופן דומה גם ישראלים יהודים נוספים. מיד לאחר מכן, הצליחו כוחות המשטרה שהוזעקו להשתלט עליו ולעצור אותו. בבקשת המעצר כתבו עורכי הדין כי לאורך החקירה, דויכאת "לא הביע כל אמפתיה, חרטה או צער ביחס לקורבן או בני משפחתו, זאת על אף שנשאל על כך בהזדמנויות שונות במפורש".

תיעוד ההשתלטות על החשוד בפיגוע בפתח תקווה
תיעוד ההשתלטות על החשוד בפיגוע בפתח תקווה | צילום: מסעדת סושי מרקט

הפיגוע אירע ביום רביעי לפני כשבועיים. אז, הרב שי אוחיון, תושב פתח תקווה ואב לארבעה בן 39, נרצח בפיגוע דקירה בצומת סגולה שבעיר. חברו הטוב, דוד יוסף מוגרבי, סיפר לחדשות 13 כי "המשפחה מסרבת להאמין - לא מעכלת. אמא שלו, אישה מבוגרת ואלמנה, הייתה מוכנה להתחלף איתו. הרבה אנשים מהקהילה שלו, שהוא היה הרב שלהם, לא מאמינים ולא מעכלים. הוא לא היה מסוגל לעשות רע לאנשים".

"הכרנו לפני 11 שנה כשחיפשתי מקום לימודים. הוא היה קדוש בחייו וקדוש גם עכשיו", הוסיף מוגרבי. "הוא למד במסירות, הוציא בהתחלה תואר לרב מושב ואחרי זה תואר לרב אזורי. בהמשך, התקדם הלאה והוציא תואר לרב עיר, בגיל 39 עם אישה צעירה וארבעה ילדים".