המפכ"ל: "קורא לכל אזרח שמחזיק נשק ברישיון - לשאת אותו"

רנ"צ שבתאי התייחס במהלך ביקור בנקודת המשטרה בכותל לפיגוע הירי בבקעה, בו נרצחו 2 נשים ואישה נוספת נפצעה באורח אנוש, וקרא לאזרחים לשאת נשק. על הר הבית אמר: "הפרות הסדר - תוצאה של הסתה בלתי פוסקת"

המפכ"ל קובי שבתאי ומפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן בהערכת מצב בכותל
המפכ"ל קובי שבתאי ומפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן בהערכת מצב בכותל | צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי קיים היום (שישי) הערכת מצב בנקודת המשטרה בכותל המערבי בירושלים, בהשתתפות בכירי משטרת ישראל. "ההיערכות המבצעית שלנו היא בכל הגזרות, בדגש על ירושלים וצריך להמשיך בשמירה על דריכות גבוהה של כל שוטר ולוחם", אמר המפכ"ל. במקביל, הרמטכ"ל הורה על גיוס מילואים, בדגש על טייסים ואנשי מערך ההגנה האווירית

לדבריו של שבתאי, "המוטיבציה שעלתה בימים האחרונים להפר את הסדר, היא תוצאה של הסתה בלתי פוסקת. צריכים להמשיך בפעילות חכמה ונקודתית בכל מקום שנדרש נגד כל מי שמפר את הסדר, ומנגד להמשיך לאפשר את חופש הפולחן לכולם ולשמר ערוצי שיח והידברות".

בנוסף התייחס המפכ"ל לפיגוע הירי בבקעה: "מדובר בפיגוע רצחני שמזכיר לנו עד כמה איום הפח"ע במתווים השונים רלוונטי. לצד פעילות שלנו ושל כוחות הביטחון בכל הגזרות, אני קורא לכל מי אזרח שיש ברשותו נשק ברישיון ומיומן לתפעל אותו כחוק - לשאת אותו בימים אלו".

Whatsapp Image 2023 04 07 At 1
זירת הפיגוע

הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב ועודכן על הפיגוע. הלוי הורה על גיוס מילואים בדגש על מערך ההגנה האווירית והמערכים ההתקפיים של חיל האוויר. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט יקיימו גם הם הערכות מצב בעקבות הפיגוע.