השב"כ: לא לפעול להריסת בית המחבל שביצע את פיגוע הדריסה

שירות הביטחון הכללי המליץ להסיר את האיטום על בית משפחת המחבל ולא לפעול להריסתו. זאת, בעקבות מידע חדש הנוגע, לפי שב"כ, לפעולת המשפחה למנוע את הפיגוע ולמצבו הנפשי של המחבל

זירת פיגוע הדריסה ברמות, ירושלים
זירת פיגוע הדריסה בשכונת רמות בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

שירות הביטחון הכללי המליץ היום (ראשון) שלא להרוס את בית משפחת המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בכניסה לשכונת רמות בירושלים - השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הורה למשטרה לא לקחת חלק. לפי השב"כ, מצבו הרפואי-נפשי של המחבל לא מצדיק הריסת בית משפחתו.

המחבל הוא חוסיין קראקע שביצע לפני שבועיים את פיגוע הדריסה בתחנת האוטובוס בשכונת רמות שבירושלים ורצח שלושה אזרחים, בהם שני ילדים. ביתו של קראקע נאטם יומיים לאחר שביצע את הפיגוע - וכעת השב"כ ממליץ להסיר את האטימה, בין היתר מפני שמדובר בדירה של הורי המחבל, שהיה  לוקה בנפשו.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שהתנגד למהלך, הורה למשטרה לא להסיר את האיטום. וכי אם השב"כ מעוניין בכך - "שיבצעו זאת בעצמם". בן גביר טוען שמשפחתו של המחבל ידעה על כוונותיו ולכן יש להעניש אותם.

אטימת בית המחבל
אטימת בית המחבל מהפיגוע בנווה יעקב

עם זאת ,לפי הודעת השב"כ, בסיום חקירת המקרה, ובעקבות קבלת מידע חדש, שנוגע "לפעולתה של המשפחה למניעת הפיגוע, מצבו הרפואי-נפשי של המפגע ועוצמת זיקת המגורים", החליטו להמליץ שלא להרוס את הבית ולהסיר את האטימה.

כזכור, בשעות שלאחר הפיגוע, קרוביו ובני משפחתו של קראקע נעצרו, כשבמשטרה בדקו את מעורבותם וידיעתם לגבי הפיגוע ועל כוונותיו של המחבל לבצע אותו. "בית הורי המחבל שבו התגורר בעבר ובו גרים כיום גם שני אחיו שנעצרו, נתפס ע"י כוחות משטרה ומג"ב לאחר שפונה מיושביו ופונתה תכולתו. הלילה בוצע האיטום של כל פתחי הבית לאחר קבלת האישורים הנדרשים ובהתאם לצו אטימה והחרמת הבית", נמסר בהודעת המשטרה.