קצין בכיר בצה"ל אחרי לכידת המחבלים: "כל שב"ח הוא פוטנציאל לפיגוע"

ברקע הפיגוע הרצחני באלעד במוצאי יום העצמאות, בכיר בצה"ל התייחס לזירה שהייתה "אחת הקשות שראיתי", ואמר כי "אירוע הטרור באלעד הוא אזהרה לכולם, הגדר חייבת להיות יותר הרמטית". על מעצרם של המחבלים: "היו תשושים ולא התנגדו למעצר"

המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד לאחר מעצרם
המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד לאחר מעצרם | צילום: דובר צה"ל ודוברות המשטרה

לאחר לכידתם של המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד, קצין בכיר בצה"ל אמר הערב (ראשון) כי "הזירה שראיתי באלעד היא אחת הקשות שראיתי. אנחנו עובדים לילות כימים לחזק האחיזה בקו התפר. הפיגוע יצא מגזרתנו ואנחנו נושאים באחריות. הגדר חייבת להיות יותר הרמטית ומכל אירוע אנחנו לומדים. כל שב"ח מבחינתנו הוא פוטנציאל לפיגוע. אנחנו ערוכים לפיגועי השראה".

על הרצח של אורן בן יפתח, שהסיע את המחבלים לפני שנרצח בפיגוע, אמר הבכיר כי "צריך להגדיל את המודעות על השוהים הבלתי חוקיים. גם מי שמסיע שב"חים ואומר 'לי זה לא יקרה' - הפיגוע הוא אזהרה לכולם".

המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד והגרזן שנמצא
המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד והגרזן שנמצא

"יצרנו תאים של יחידת 'מרעול' (יחידת מילואים לאיתור בני אדם על בסיס ניתוח שטח) בכל חטיבה", סיפר הבכיר על מעצרם של המחבלים, "והם היו פיבוט מאוד מרכזי יחד עם המשטרה ושירות הביטחון הכללי. הם מצאו כתמי דם וממצאים בשטח".

"ב-2:00 בלילה קיבלנו תשובה שה-DNA מהדם הוא של המחבלים", שיחזר הבכיר, "האזור שבו נמצאו נסרק כבר ארבע פעמים. לא רחוק מכתמי הדם המחבלים נמצאו, הם היו תשושים ולא התנגדו למעצר. החשש שלנו היה שבמצב נואש הם ייצאו לפיגוע נוסף. אנחנו נעשה מיפוי בקרוב לבתי המחבלים כדי להרוס אותם כמה שיותר מהר בכפר רומאנה".

פיגוע באלעד, מחבלים, מחבל
בגדי המחבלים עם כתמי דם בזירה

סגן י', סגן מפקד פלגת לוחמים במגלן שלכד את המחבלים אמר לכתבים הצבאיים: "בערב יום חמישי קפצנו לוחמי מגלן לפיגוע. התחלנו סריקות ברצף מהפיגוע ועד היום. היום בסריקה משותפת זיהינו גוש עשבים מתחת לשיח. הגוש זז בקצב נשימה. המחבלים היו מופתעים, לא התנגדו. רכז השב"כ תיחקר אותם והם הודו שהם . הם פשוט היו בהלם. הם לא הרימו ידיים אבל היה ברור שהם לא מהווים איום. כבר סרקנו שם מספר פעמים".