ראשי הרשויות ביו"ש מוחים בירושלים: "דורשים מחסומים ומבצע מתמשך"

יממה אחרי הפיגוע בדרום הר חברון בו נרצחה הגננת בת שבע ניגרי בת ה-40, ראשי המועצות ביהודה ושומרון מוחים מול משרדי הממשלה. יו"ר מועצת יש"ע אמר: "כל השיקולים כבר לא רלוונטיים, אנחנו דורשים להשיב מלחמה"

זמן צפייה: 03:17

ראשי הרשויות ביהודה ושומרון מוחים הבוקר (שלישי) מול משרדי הממשלה בירושלים, בעקבות גל הטרור בשטחים, יממה אחרי הפיגוע בדרום הר חברון בו נרצחה הגננת בת שבע ניגרי בת ה-40. ראש המעוצה האזורית שומרון, יוסי דגן, מסר הבוקר: "דורשים מהממשלה להפוך את השולחן מול המחבל בחליפה אבו מאזן - דורשים מחסומים, כתר ומבצע מתמשך".

מלבד דגן, בין ראשי הרשויות שמשתתפים במחאה כלולים בין היתר גם ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ, ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן וראש המועצה האזורית הר חברון יוחאי דמרי. בהודעה אותה פרסמו ראשי הרשויות נכתב: "המצב בלתי נסבל. אנחנו דורשים לשנות את התפיסה הביטחונית. העלייה המתמשכת באירועי הטרור הרצחניים מראים כי התפיסה הנוכחית כשלה ויש לשנותה ומהר".

"הרשות הפלסטינית היא מקור הטרור", אמר דגן, "מאז שנוסדה בשנות התשעים בנתה מערכת חינוך שמרעילה דור אחרי דור בהסתה רצחנית. מבחינתם, ישראל אינה קיימת על המפות, אלא צריך לחזור ליפו, לחיפה וליתר המקומות. עשרות בתי ספר קרויים על שם מחבלים רוצחים, ובשיעורי חשבון לומדים שם כמה זה שלושה שאהידים ועוד חמישה שאהידים. שזה החינוך של הרש"פ, אל לנו להתפלא שהתלמידים הפנימו את החומר, והופכים בעצמם למחבלים שגורלם הוא כלא או מוות. זאת הסיבה שהדרישה המרכזית שלנו חייבת להיות הטיפול ברש"פ".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון
יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"מי שעומד מאוחרי גל הטרור הוא המחבל בחליפה, אבו מאזן, והוא זה שצריך לחשוש", הוסיף, "ובמקום זה הממשלה ממשיכה להעביר לו תקציבי עתק כל חודש שהולכים לטרור. הרש"פ מעניקה למחבלים משכורות גבוהות הרבה מהמקובל ברש"פ, לאסירים או למשפחות, גובה המשכורת לפי אורך המאסר, כלומר ככל שהרצח יותר המוני, כך תגדל המשכורת של המחבל מהרש"פ. כלומר הרש"פ מחנכת לטרור ומתגמלת טרור, היא מקור הטרור. הביצה היא הרש"פ, ואילו היתושים נקראים חמאס והג'יהאד אסלאמי. לצערנו, בשנים האחרונות ישראל מנסה רק לתפוס את היתושים ולא לייבש את הביצה, או בלשונו של הממסד: 'לחזק את הרשות הפלשתינית'".

זירת הפיגוע בכביש 60
זירת הפיגוע בכביש 60 | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ישראל גנץ, ראש המועצה האזורית מטה בנימין, אמר הבוקר: "אנחנו כראשי רשויות מחוייבים לתושבים שלנו. אנו שומעים את המאמצים אבל לא מקבלים את התוצאות ולא מסתפקים בהם. לא ניתן שהאזרחים שלנו ירצחו בדרכם לעבודה לבילוי או עסקים. יש לנו ממשלה טובה שאוהבים אותה אבל אנו דורשים ממנה את הדרישה הבסיסית - להחליף את השיטה. כל מי ששולח טרור ומממן טרור צריך למצוא את עצמו מאחורי סורג ובריח, ואם הוא בדרך לפיגוע הוא צריך להיות מחוסל. אין מפגע בודד יש מערכה שמסיטה מתדלקת ומשלמת משכורות למי שרוצחת את אזרחי מדינת ישראל".

שלמה נאמן, יו"ר מועצת ישע וראש מועצה אזורית גוש עציון, אמר: "אתמול סיימנו עוד לוויה, עוד תושבת שיצאה ולא חזרה הביתה. לטרור יש כתובת, יש אויב מוגדר וזה הרשות הפלסטינית. כפר שמחלק סוכריות הוא אויב. במלחמה כמו במלחמה. הממשלה צריכה לחזק את ההתיישבות. אנחנו נישאר כאן לנצח ונהיה חזקים. אנחנו מוכנים לספוג בקרב אבל לא כמו ברווזים במטווח. כל השיקולים כבר לא רלוונטיים, אנחנו דורשים להשיב מלחמה. אנחנו דורשים להוכיח לאויב אנחנו פה וחזקים".

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, אמר: "ממשלת ישראל חייבת לגבות מחיר כואב ויקר מהרשות הפלסטינית. חש כאן יישות שלטונית שיוזמת ומעודדת טרור, משלמת משכורות למשפחות המחבלים, מסיתה את הרחוב ואת תלמידי מערכת החינוך שלה לרצח יהודים ולחיסול ההתיישבות ומדינת ישראל. לא נסכים לזה ולא נשלים עם זה. צריך להתייחס אליה כאל מקור הטרור, ולגבות מחיר כואב מאוד שיגרום להם לשנות כיוון, ויפה שעה אחת קודם".

Whatsapp Image 2023 08 21 At 1
חיילי צה''ל בזירת הפיגוע בדרום הר חברון | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

הלילה הובאה למנוחות בת שבע ניגרי שנרצחה בפיגוע בדרום הר חברון, כאשר מסע הלוויה יצא מרחבת המרכז התורני בבית חגי לכיוון בית העלמין בכפר עציון. שיראל, בתה בת ה-12 של ניגרי, שהייתה עמה ברכב ולא נפגעה, ספדה לה: "אמא, אני רוצה לתת לך חיבוק פעם אחרונה, אני תמיד אתגעגע אלייך, אני יודעת שאת שומרת עליי גם מלמעלה".

"הבוקר יצאנו לקניות בירושלים", סיפרה שיראל, "עלינו על הרכב של אריה ולפתע שמעתי שלוש יריות. ראיתי שהחלונות בוערים לגמרי. התקשרתי למד"א ואמרתי שיורים עלינו. כולם טפלו בך והחזירו לך טוב. אני מבקשת ממך אמא שתשמרי עלי ועל אבא, ואל תעזבי אותי, תתפללי שיבוא המשיח. אני בטוחה שטוב לך שם. אני אוהבת אותך והילדים שלי ידעו איזה אימא לביאה הייתה לי".

בתה של בת שבע ניגרי סופדת לאימה
בתה של בת שבע ניגרי סופדת לאימה | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
הלווייתה של בת שבע ניגרי
הלווייתה של בת שבע ניגרי | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

אלי, בעלה של בת שבע, ספד לה בהלווייתה: "בת שבע יקרה אהובה שלי. איך אפשר להמשיך עכשיו, כל התוכניות, כל החלומות. אני מתגעגע אלייך, אוהב אותך. אני לא כותב הרבה. תשמרי עלינו מלמעלה, על הילדים שלנו. את הארמון שבנינו ביחד לא ניתן לפרק. מודה לך על 18 שנים של אהבה בלתי פוסקת".