דיווח בעיתון לבנוני: הרש"פ הסכימה לסייע בחיפוש האסירים שברחו

לטענת עיתון המקורב לחיזבאללה ולחמאס, הרשות הפלסטינית תסכים לעזור בהשבת האסירים שברחו אך רק בתנאי שישראל תתחייב לא לחסלם ותפעל להרגעת המצב בבתי הכלא כדי להרגיע את המצב בשטחים

חיפושים מחוץ לכלא גלבוע
כלא גלבוע | צילום: רויטרס

עיתון אלאח'באר הלבנוני דיווח היום (שישי) מפי מקור בכיר ברשות הפלסטינית כי שלשום נערך דיון בין בכירים בוועדה המרכזית של הפת"ח לבין בכירים ביטחוניים ברשות שהובילו להסכמה לעזור לישראל להגיע לאסירים המשוחררים. לפי הדיווח, הרשות תסכים לסייע בהשבת האסירים על מנת לסיים את הפרשה אשר קיים חשש מההתפתחויות להן תגרום בשטח באופן שיסכן את האינטרס של רמאללה החותרת להרגעת המצב כדי להשלים את פרויקט "השלום הכלכלי" שיצא לדרך לאחרונה ושמטרתו שיפור מצבם הכלכלי של הפלסטינים.

לפי הדיווח בעיתון המקורב לחיזבאללה ולחמאס, הסכמת הרשות הפלסטינית לשתף פעולה הגיעה לצד התנאי הברור שהאסירים שנמלטו מכלא גלבוע לא יחוסלו ושישראל תסתפק במעצרם וכן תפעל להרגעת המצב בבתי הכלא בהם כלואים האסירים הביטחוניים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אומן וזיוף הבדיקות: 152 נוסעים מאומתים אותרו והועברו למשטרה

תוכנית המאבק של ביידן בקורונה: עובדי ממשל יחויבו להתחסן

הסוהרת שנרדמה במגדל בכלא גלבוע: "היו רעשים, אבל חזרתי לישון"

אתמול הודיע השר לביטחון הפנים עמר בר לב כי תוקם ועדת בדיקה ממשלתית למחדל הבריחה מכלא גלבוע, שבו נמלטו שישה מחבלים, 5 מהם אנשי הג'יהאד האסלאמי ואחד מהפת"ח, ממתקן הכליאה גלבוע. בראש הוועדה יעמוד שופט בדימוס, כאשר לדברי גורמים במשרדו של בר לב, שר המשפטים גדעון סער יצטרך להחליט מי הוא יהיה. על פי הודעת המשרד לביטחון הפנים, ההחלטה התקבלה בתיאום עם ראש הממשלה, נפתלי בנט, ולאחר שנועצו עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. כמו כן, היא תובא לאישור הממשלה בהמשך. "לא נותיר אבן על אבן ללא בחינה. בליל יום שני אירע כשל חמור שיש למצות את הבדיקה לגביו", אמר בר לב.