נתניהו: "מתקדמים לסיום שלב החיסול של חמאס"

אחרי שקיים אתמול דיון לקראת הכרזה על תום הפעולה ברפיח, אמר רה"מ: "מתקדמים לסיום שלב החיסול של צבא הטרור של חמאס, נמשיך להכות בשארים שלו". בלינקן נגד סינוואר: "כל העולם תומך בעסקה, חוץ מאדם אחד מתחת לאדמה"

זמן צפייה: 01:27

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) עם חניכי המכללה לביטחון לאומי בלשכתו בירושלים, ואמר: "חזרתי אתמול מסיור באוגדת עזה, ראיתי שם הישגים גדולים מאוד של לחימה שמתבצעת ברפיח. אנחנו מתקדמים לסיום שלב החיסול של צבא הטרור של חמאס, יהיה עוד המשך להכות בשארים שלו.

"התרשמתי מאוד גם מההישגים מעל הקרקע, מתת הקרקע, מרוח הלחימה של המפקדים. עם הרוח הזאת אנחנו נשיג את כל היעדים שלנו: גם להחזיר את חטופינו, גם לחסל את היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס, גם להבטיח שעזה לא תהווה איום, ועוד יותר מזה גם להחזיר את תושבינו הן בדרום והן בצפון בביטחה לבתיהם". לדברי נתניהו, "אנחנו בחזית רחבה מאוד, ואני משוכנע שבשילוב הכוחות שלנו - של צבא המילואים והצבא הסדיר, חילות צה"ל וזרועות הביטחון - אנחנו יכולים לאויבינו".

לוחמי הנח"ל במרחב רפיח
לוחמי הנח"ל במרחב רפיח | צילום: דובר צה"ל
פעילות צה"ל ברפיח
פעילות צה"ל ברפיח | צילום: דובר צה"ל

אמש פורסם בחדשות 13 כי נתניהו כינס דיון עם בכירי צה"ל בפיקוד הדרום על סיום הפעולה ברפי ולפי הערכות, ישראל תודיע תוך ימים סיום המלחמה בתצורתה הנוכחית. המשמעות: צה"ל יעבור לשלב ג' של המלחמה שבמהלכו יחל המשא ומתן להסדרה בלבנון.

בכיר ישראלי אמר לחדשות 13 כי "הפעילות תימשך בפשיטות ובתקיפות אוויריות. המלחמה לא תסתיים. נפעל בכל מקום שבו יהיה מודיעין לגבי פעילות חמאס".

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן במצרים
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן | צילום: רויטרס

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן קרא פעם נוספת להוציא לפועל את עסקת החטופים שהציג הנשיא ג'ו ביידן, ותקף את חמאס: "כולם הסכימו למתווה העסקה, פרט לחמאס - שהשיב 'כן, אבל', וחזר בו מהסכמות העבר בניסיון לסחוט עוד".

בלינקן הוסיף: "אנחנו שואפים שלא להיות מופתעים מתגובה כלשהי של סינוואר, לכן אנחנו קוראים למדינות רבות לקחת חלק בחשיבה על 'היום שאחרי'. פנינו למדינות ערב ודרשנו מהישראלים לחשוב על היום שאחרי ולהציג את התכניות שלהם, לצערנו לא ראינו מזה מספיק".