סוכל פיגוע ענק בעזריאלי: 5 תושבי טייבה נעצרו

לאחר חקירה סמויה כבת חודש, חמישה תושבי טייבה נעצרו בחשד שתכננו לבצע פיגוע בקניון עזריאלי באמצעות רכב תופת, כחלק מתשתית טרור של דאעש שהקימו. מהחקירה עולה כי החמישה תכננו להגיע לזירת לחימה של ארגון הטרור בחו"ל, והיו בקשר עם גורמים זרים מתוכו. אחד המחבלים אמר בחקירה: "החלטנו לפעול אחרי ששמענו שבן גביר מתכוון להקים בית כנסת בהר הבית"

זמן צפייה: 02:58

חמישה תושבי טייבה המזוהים עם דאעש, נעצרו לאחר שתכננו לבצע פיגוע תופת בקניון עזריאלי בתל אביב, כך הודיע היום (חמישי) שב"כ. כתב אישום יוגש נגדם בימים הקרובים בהתאם לממצאי החקירה. אחד המחבלים אמר בחקירה: "החלטנו לפעול אחרי ששמענו שבן גביר מתכוון להקים בית כנסת בהר הבית".

שב"כ וחוקרי המשטרה ביחידה המרכזית של מחוז מרכז ניהלו חקירה סמויה בת חודש, שעניינה החשד כי החמישה הקימו חוליית טרור שמטרתה, בין היתר, ביצוע הפיגוע בעזריאלי באמצעות רכב תופת כחלק מפעילות ארגון הטרור איתו הם מזוהים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410101206' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='' poster='' kid='1_p3ftxc9h' duration='46']

ראשיתה של הפרשה עם מעצרם של מובילי תשתית הטרור - מחמוד עאזם ואבראהים שייך יוסף, תושבי טייבה המזוהים עם האידיאולוגיה של דאעש, כאשר עם התפתחות החקירה עלה כי השניים התכוונו להגיע לזירת לחימה של דאעש בחו"ל וקיימו קשרים עם גורמים מתוך הארגון. עוד נחשף כי גייסו לתשתית שלושה תושבי טייבה נוספים: סאג'ד מצארווה, עבדאללה בראנסי ועבד אל כרים בראנסי, לטובת קידום פעילות טרור בישראל.

בתום איסוף הראיות נעצרו חמשת החשודים וכן נתפסו ברשותם אמצעי לחימה שונים. בחקירתם עלה כי הם צפו ברשת בסרטונים של פיגועי תופת בסוריה ודנו על כמות חומר הנפץ הנדרש כדי למוטט את מגדלי עזריאלי. צויין כי התשתית נחשפה וסוכלה בשלבים הראשונים להוצאתה אל הפועל.

בנייני עזריאלי
בנייני עזריאלי | צילום: לע"מ

משב"כ ומהמשטרה נמסר כי "מדובר בהתארגנות חריגה ומסוכנת של אזרחים ישראלים, אשר חברו יחד לקדם פעילות ביטחונית חמורה נגד ישראל ואזרחיה בשם אידאולוגיית דאעש. תכניתה של התשתית סוכלה על ידי שב"כ ומשטרת ישראל בעקבות פעילות מודיעין מדויקת ואפקטיבית".

מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב יאיר חצרוני, אמר: "מדובר בפרשיה בטחונית חמורה והודות לחקירה משולבת ומקצועית של המשטרה והשב"כ מנענו אסון כבד והצלנו חיים. אנו רואים בחומרה יתרה כל כוונה של גורמים בעלי אידאולוגיה קיצונית לקדם פעילות ביטחונית ועל כן, נמשיך לפעול בהתאם לסמכות הנתונה לנו בחוק ולנקוט במלוא העוצמה עם האמצעים העומדים לרשותנו כדי לסכל מבעוד מועד כוונות לפגיעה בביטחון מדינת ישראל ואזרחיה".