מאות בהלוויית הלוחם שנפל; חברתו: "לא האמנתי שככה ניפרד"

בחלקה הצבאית בבית העלמין שבגדרה מובא למנוחות סמ"ר עידו ברוך, לוחם סיירת גבעתי בן ה-21 שנהרג בפיגוע ירי סמוך לשבי שומרון - בנוכחות קרובי משפחה ומכרים רבים. בת זוגו ספדה לו: "היה בן הזוג הכי טוב שיכולתי לבקש. כולם צפו לנו עתיד ארוך יחד"

זמן צפייה: 03:09

בחלקה הצבאית בבית העלמין שבגדרה מובא בשעה זו (רביעי) למנוחות סמל-ראשון עידו ברוך, לוחם סיירת גבעתי בן 21, שנהרג בפיגוע ירי בצומת גנות שבשומרון. אימו, עינב, ספדה לו: "בחרנו לקרוא לך עידו כי עידו בתנ"ך היה נביא מנהיג עם ערך מוסף. אתה ילד חייכן ומצחיק. ילד שעוזר לזולת. אתה ילד מיוחד וייחודי. הקשיים של האחרים נוגעים לך בלב. אתה אוהב לעזור למי שצריך. תמיד במרכז העניינים".

"בצופים הלכת בדרך ההתנדבות. גם בשנת שירות. היית אור ואהבה עבור החניכים", ספדה אימו, "כבר אז היה ברור ששירות קרבי זה אתה. התרגשנו עד דמעות במסע כומתה לסחוב איתך את האלונקה. איך שלא מסובבים את זה - אתה ניצחת. הלכנו איתך מאחוריך ומצדדיך. שותפים מלאים לגל ההתלבטויות שלך. רצית לצאת לקצונה. לא היית בשל עד הסוף - אבל בסוף כבר היית בשל. שתינו בצמא את הסיפורים שלך. לשמוע את הסיפורים ואת מה שקורה בלב. נמשיך לשמור על משפחה מאוחדת . אנחנו גאים בך. תהיה גאה גם בנו".

עידו ברוך ואימו, עינב
עידו ברוך ואימו, עינב | צילום: מתוך פייסבוק

בת זוגו, רוני קלביצקי, ספדה לו זמן קצר לפני שהמוני בני משפחה ומכרים מגיעים ללוות את בן זוגה המנוח בדרכו האחרונה: "עידו היה בן הזוג הכי טוב שיכולתי לבקש. כולם צפו לנו עתיד ארוך יחד. קיוויתי שזה מה שיהיה עם החיים שלי, שעידו יישאר שם ושתמיד נהיה ביחד. אלה היו התוכניות שלנו לעתיד. היו לנו הרבה דברים שתכננו לזמן הקרוב ולתקופה הרחוקה. נשאר לי חור במקום שבו מילאת את הלב שלי. אוהבת אותך תמיד".

עוד הוסיפה רוני: "עידו ואני היינו ביחד במשך שלוש שנים בלתי נפרדים. כל מי שהספיק להכיר אותנו אמר שזה לנצח. לא האמנתי שככה ניפרד. הוא היה האדם הכי יפה שאני מכירה. היה לו חלומות גדולים. תודה על תקיפה מדהימה. תמיד תישאר הלב שלי".

סמ''ר עידו ברוך ובת זוגו
סמ''ר עידו ברוך ובת זוגו

עיליי, חבר לצוות של עידו, ספד לו: "עידו אנחנו לא מעכלים שאנחנו כותבים עליך הספד. כל הצוות כאן אוהבים אותך דם מדמנו. איך אפשר להמשיך בלעדיך?. החיוך לא יורד מהפנים שלך לעולם. הראשון שמתנדב לכל משימה".

סא"ל אריאל גונן מפקד סיירת גבעתי, ספד לעידו ואמר: "עומדים כאן היום המוני חברים. חברים לנשק, קרובים ומשפחה. המומים וכואבים את האובדן הנורא. התגייסת בדצמבר 2020 ועברת את המסלול התובעני והקשה ולשרת שירות משמעותי. כבר בשלבי ההכשרה הראשוניים זיהנו שאתה אופטימי וכלוחם רציני המבצע כל משימה. נבחרת לפיקוד. היית רס"פ הבאח. קיבלת הערכה רבה מקרב עמיתיך ופקודיך. אני זוכר את השיחות על היציאה לקורס הקצינים והתלבטויות, זכור לי העומק ושאתה בעל הערכים. היה חשוב לי שתצא לקורס הקצינים. היציאה התעכבה מעט כדי לצבור ניסיון מבצעי".

הלווייתו של סמ''ר עידו ברוך
הלווייתו של סמ''ר עידו ברוך | צילום: פלאש 90

מאות מלווים את עידו ברוך בדרכו האחרונה
מאות מלווים את עידו ברוך בדרכו האחרונה

ראש הממשלה יאיר לפיד מסר: "יום חג שהפך ליום עצוב וכואב. בצער וכאב קיבלתי את ההודעה על מותו של לוחם סיירת גבעתי, סמ"ר עידו ברוך שנפל בעת מילוי תפקידו, בפיגוע ירי שבוצע בידי מחבל נתעב. בשמי ובשם ממשלת ישראל אני שולח ניחומים חמים למשפחתו וחבריו לחטיבה. המילים אינן יכולות להביע את הצער והכאב הגדול. לא נעצור עד שנשים את ידינו על הרוצחים. יהי זכרו ברוך".

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר: "משתתף באבל הכבד של משפחתו של לוחם סיירת גבעתי, סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל, שנפל בפיגוע קשה סמוך ליישוב שבי שומרון. נמשיך להיאבק בטרור ללא פשרות. מחזק את כוחות הביטחון וסומך עליהם ומייחל לימים שקטים יותר".

יואל גמליאל, ראש מועצת גדרה, מסר: "משפחת גדרה המומה ואבלה. אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחתו של לוחם סיירת גבעתי, סמ"ר עידו ברוך שנפל היום בפיגוע ירי מתועב ליד שבי שומרון. סמ"ר עידו ברוך, ילד בכור להורים איתן ועינב, אח לשתי אחיות - יעל ונעמה. למד בתיכון דרכא בגין בגדרה, עידו היה ילד שכולו לב ונשמה שתמיד היה ראשון לסייע לכל אחת ואחד, היה פעיל בתנועת הצופים ועשה שנת שירות, תמיד היה עם אנרגיות חיוביות, ילד עם חן וחיוך שכבש את כולם. הלב כואב ובוכה, משפחת גדרה כולה מחבקת את המשפחה. אנחנו ברגע קשה זה, מחזקים את כוחות הביטחון במאבק נגד הטרור הארור".

הודעת אבל מחוץ לביתו של סמ''ר עידו ברוך
הודעת אבל מחוץ לביתו של סמ''ר עידו ברוך

בינתיים, כוחות צה"ל עדיין מנהלים מרדף אחר החשוד בירי ואחר רכבו, והוא טרם נתפס. מי שלקחה אחריות על הפיגוע היא קבוצת הטרור "גוב האריות" שמקורה בעיר שכם, והיא אינה מזוהה פוליטית עם ארגון פוליטי פלסטיני כזה או אחר. יצוין כי אמש הקבוצה הודיעה על סדרת "ימי זעם למען ירושלים והגנה על מסגד אל אקצא".