מבצע "מחנות קיץ" ביו"ש נמשך: חוסל בנו של המחבל זכריא זביידי

עם התקרבות תקופת החגים, ואיתה גם העלייה בהתרעות לפיגועים, צה"ל ממשיך לפעול בשטחים ל"כיסוח דשא". היום חוסל, בין היתר, בנו של המחבל זכריא זביידי שהוציא לפועל פעולות טרור רבות נגד ישראל | כל התמונות והעדכונים ממבצע "מחנות קיץ"

זמן צפייה: 02:44

דובר צה"ל עדכן היום (חמישי) כי בפעילות כוחות הביטחון הלילה בטובאס ובכפר פארעה שבצפון השומרון, חוסלו מהאוויר ומהקרקע שבעה מחבלים, בהם מחמד זכריא זביידי, בנו של זכריא זביידי - ומחבלים נוספים שביצעו פיגועי ירי במרחב התפר. בנוסף, הלוחמים חשפו צירים בהם הוטמנו מטענים במטרה לפגוע בכוחות.

במבצע שהחל הלילה בטובאס ופארעה משתתפים כוחות צה"ל מחטיבת הבקעה והעמקים, חטיבת כפיר ולוחמי יחידת מצדה של שב"ס, בהכוונת שב"כ. במהלך הפעילות בפארעה תקף כלי טיס מהאוויר מחבלים חמושים שהשליכו מטענים וירו לעבר הכוחות.  בנוסף, לוחמי יחידת מצדה של שב"ס חיסלו בחילופי אש מחבל שהיה חמוש במטען.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409051344' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תקיפת חוליות מחבלים בטובאס ' poster='' kid='1_hrw4h6dx' duration='9']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409051343' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='השלכת מטען על ידי מחבלים - ותקיפתם מהאוויר' poster='' kid='1_guwm3nh3' duration='20']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409051220' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד מרחפן: מטען בעגלת תינוק בטולכרם' poster='' kid='1_zfsgdr77' duration='19']

מחמד זביידי הוא מחבל מרכזי ממרחב ג'נין, ומדובר צה"ל נמסר כי הוא לקח חלק בפיגוע ירי במרחב התפר ובפעולות טרור רבות נגד כוחות צה"ל. אביו, הארכי-טרוריסט זכריא זביידי, שימש בעבר כמפקד גדודי חללי אל-אקצא של הפת"ח בג'נין, והוא מרצה עונש מאסר בכלא הישראלי. בערב ראש השנה 2021 הוא נמלט מכלא גלבוע יחד עם חמישה אסירים ביטחוניים נוספים, ונתפס כעבור חמישה ימים.

זכריא זביידי בג'נין, 2004
זכריא זביידי בג'נין, 2004 | צילום: רויטרס

במסגרת המבצע בצפון השומרון, שנמשך כבר כשבועיים, חוסלו למעלה מ-20 מחבלים חמושים בתקיפות אוויריות של כלי טיס מאוישים מרחוק של חיל האוויר. בתקיפה אווירית נגד רכב בשבוע שעבר חוסל וסאם חאזם, ראש התארגנות הטרור של חמאס בג'נין, ושני מחבלים נוספים שהיו עמו ברכב חוסלו מהאוויר לאחר שניסו להימלט מהמקום.