"להשיב את החטופים - משימת חיינו": פרטים חדשים מחילוץ הגופות

שב"כ פרסם תמונות מהמבצע להשבת גופותיהם של מיה גורן, רס"ר במיל' אורן גולדין, סמ"ר תומר אחימס, סמל קיריל ברודסקי ורס"ם במיל' רביד אריה כץ. ב', לוחם שב"כ שהשתתף במבצע, אמר: "להשיב את החטופים, החללים והחיים, זוהי משימת חיינו"

זמן צפייה: 01:59

שעות אחרי שגופותיהם של החטופים מיה גורן, רס"ר במיל' אורן גולדין, סמ"ר תומר אחימס, סמל קיריל ברודסקי ורס"ם במיל' רביד אריה כץ חולצו במבצע צבאי מח'אן יונס, שב"כ פרסם בצהריים (חמישי) תמונות מהפעולה. ב', לוחם שב"כ שהשתתף במבצע, אמר: "קשה לתאר במילים איך מרגיש מבצע מהסוג הזה. תחושת האחריות, גודל השעה, ההבנה של חשיבות המשימה - הכול מתנקז לרגע אחד שבו הבנת שהגעת למקום הנכון".

במהלך השבועות האחרונים צוות מודיעיני של מפקדת החטופים באגף המודיעין ושב״כ ביצעו מחקר מודיעיני אינטנסיבי וחקירות עצורים לאיתור מיקום גופות החטופים במרחב חאן יונס. בעקבות המידע, איתרו הכוחות פיר תת-קרקעי במרחב ההומניטרי. בפיר נמצאה מנהרה באורך של כ-200 מטרים ובעומק של כ-20 מטרים עם מספר חדרים בהם אותרו גופות החטופים.

"אני יודע שמאות אנשים עומדים מאחורי 12 הספרות של האיתור שאנחנו מגיעים אליו - חוקרים, רכזים, אנשי שטח ומבצעים, דסקאים, מפיקים, אנשי מודיעין, כוחות צה"ל ונוספים". אמר לוחם השב"כ וסיכם כי "להשיב את החטופים, החללים והחיים, זוהי משימת חיינו".

מיקום המנהרה ממנה ולצו גופות החטופים
מיקום המנהרה ממנה ולצו גופות החטופים | צילום: דובר צה"ל
מבצע חילוץ גופות החטופים בחאן יונס
מבצע חילוץ גופות החטופים בחאן יונס | צילום: דובר צה"ל
פתח המנהרה במבצע חילוץ גופות החטופים
פתח המנהרה במבצע חילוץ גופות החטופים | צילום: דובר צה"ל
מבצע חילוץ גופות החטופים בחאן יונס
מבצע חילוץ גופות החטופים בחאן יונס | צילום: דובר צה"ל
מבצע חילוץ גופות החטופים בחאן יונס
מבצע חילוץ גופות החטופים בחאן יונס | צילום: דובר צה"ל
מבצע חילוץ גופות החטופים בחאן יונס
מבצע חילוץ גופות החטופים בחאן יונס | צילום: דובר צה"ל
שב"כ צה"ל עזה תיעוד ממבצע חילוץ גופות החטופים בח'אן יונס
תיעוד ממבצע חילוץ גופות החטופים בח'אן יונס | צילום: שירות הביטחון הכללי

סמ"ר תומר אחימס, בן 20 מלהבים, היה קשר מפקד חטיבה ונפל ב-7 באוקטובר בלחימה בקיבוץ נירים. סמל קיריל ברודסקי, בן 19 מרמת גן, נלחם לצד תומר אחימס באותה שבת, שניהם היו חיילי החפ"ק של אלוף-משנה אסף חממי, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה. ב-06:29, כשמחבלי חמאס פשטו על יישובי ומוצבי העוטף, היו השלושה הראשונים לזנק ללחימה.

מיה גורן, בת 56 מניר עוז. אם לאסיף, בר, גל ודקל, עבדה כגננת ומטפלת בילדי הקיבוץ במשך שנים רבות. היא נרצחה ונחטפה מבית התינוקות בקיבוץ ב-7 באוקטובר. רס"ר במיל' אורן גולדין, בן 33, היה חבר כיתת הכוננות של קיבוץ ניר יצחק - ונפל ב-7 באוקטובר. אורן היה הראשון לצאת באותו בוקר ונלחם במחבלים. הוא הותיר אחריו משפחה גדולה ואוהבת.

הבוקר הותר לפרסום כי גם גופתו של רס"ם במיל' רביד אריה כץ חולצה במבצע. אחותו של רביד היא דורון כץ-אשר, ששוחררה משבי חמאס, עם בנותיה רז בת ה-4 ואביב בת השנתיים, בעסקה הראשונה. הוא הותיר אחריו אישה ו-3 ילדים. רביד היה תושב קיבוץ ניר עוז וחבר כיתת הכוננות של הקיבוץ.

מיה גורן, רס"ר במיל' אורן גולדין, סמ"ר תומר אחימס, סמל קיריל ברודסקי ורס"ם במיל' רביד אריה כץ
מיה גורן, רס"ר במיל' אורן גולדין, סמ"ר תומר אחימס, סמל קיריל ברודסקי ורס"ם במיל' רביד אריה כץ

מצה"ל נמסר כי "המאמץ המודיעיני המקדים למבצע נוהל על-ידי שירות הביטחון הכללי בשילוב של מידע מודיעיני מחקירות מחבלים בשב"כ, מאמצים מודיעיניים בשיתוף צוות מודיעיני של מפקדת החטופים באגף המודיעין, ונוספים שהביאו לכדי ביצוע המבצע. לצד המאמץ המבצעי, צוות החטופים והנעדרים ומרכז החטופים והנעדרים בחטיבת הנפגעים באגף כוח האדם, אשר אמון על ליווי משפחות החטופים, פעל יחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל לזיהוי החטופים ומסירת ההודעות למשפחות. צה"ל ושב"כ ממשיכים בהפעלת כלל המאמצים המבצעיים והמודיעיניים, על מנת לממש את המשימה הלאומית העליונה להשבת כלל החטופים והחטופות".

בנוסף, גורמי ביטחון אמרו כי "המבצע נולד ממידע מודיעיני של שב"כ. מאחורי הקלעים עבדו עליו מאות אנשים, בהם עשרות חוקרים שעובדים מסביב לעשון כדי להגיע לקצה חוט ולהוביל את הכוחות. זה מאמץ עילאי של אנשים עלומים".